AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #1 Del Skrevet 27. september 2015 At noe ligger latent. Hvordan uttaler dere "latent"? Jeg vet ikke hvordan man skriver lydskrift eller hva det heter, men jeg har en diskusjon her hjemme. Jeg har alltid sagt "laaaatent", mens de andre sier noe ala "laTENT", hvis dere skjønner. Noen som enkelt kan forklare hva som er riktig+ Anonymous poster hash: f9a34...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #2 Del Skrevet 27. september 2015 kort a, kort e Du uttaler det feil. Anonymous poster hash: 7a0bf...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #3 Del Skrevet 27. september 2015 TS igjen, SNL skriver at uttalen er lat'ent, men jeg vet dessverre ikke hvordan jeg skal tolke det :/ Anonymous poster hash: f9a34...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. september 2015 #4 Del Skrevet 27. september 2015 Jeg sier latent rett fram uten lang a i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #5 Del Skrevet 27. september 2015 TS igjen, SNL skriver at uttalen er lat'ent, men jeg vet dessverre ikke hvordan jeg skal tolke det :/ Anonymous poster hash: f9a34...5f8 Trykk på t. Anonymous poster hash: 7a0bf...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 27. september 2015 #6 Del Skrevet 27. september 2015 Trykk på t. Anonymous poster hash: 7a0bf...776 Du kan ikke ha trykk på en konsonant, det ligger på vokalen. Latent skal uttales med trykk på siste stavelse, altså latent. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #7 Del Skrevet 28. september 2015 På samme måte som "betent". Du uttaler det feil. Anonymous poster hash: be6ac...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #8 Del Skrevet 28. september 2015 TS igjen, SNL skriver at uttalen er lat'ent, men jeg vet dessverre ikke hvordan jeg skal tolke det :/ Anonymous poster hash: f9a34...5f8 ' viser hvor stresset ligger i ordet, "hovedfokus" er altså etter '. Sånn hvis du skulle lure på et annet ord en gang Anonymous poster hash: c3abc...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #9 Del Skrevet 28. september 2015 Takk for svar, dere! Da tok jeg altså feil, bra det er et ord jeg ikke bruker noe særlig Anonymous poster hash: f9a34...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå