Gå til innhold

Vitrineskap? Hvorfor/hvorfor ikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har da ikke påstått noe annet jeg? Jeg bare skrev at det ikke trenger å være et motsetning mellom de to. Hva du måtte like er jo opp til deg selv, men man har altså ikke "pensjoniststil" selv om man liker vitrineskap.

Må si jeg synes du er ganske dårlig på å ikke håndtere andres meninger som personlig kritikk. Du går jo alltid i sånn ekstremt forsvar i steden for å bare akseptere at folk har ulike meninger.

Vitrineskap er pensjoniststil, iallfall det du viste bilde av som du selv har. Temmelig harry og kjip stil, men når det gjelder interiør mener jeg det samme som jeg gjør om mote, kunst, musikk og andre identitetsmarkører; Det er fullstendig opp til den enkelte hva de velger å ikle seg, høre på eller omgi seg med og jeg bryr meg virkelig ikke noe om hvordan folk har det i sitt eget hjem.

Når jeg er på besøk hos noen er det mennesket jeg besøker, ikke interiørstilen deres.

Anonymous poster hash: 95203...fda

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke, ingen av oss liker det. Selv syns jeg det ser rotete ut.

Vi gikk for et skap uten vinduer.

Anonymous poster hash: b66ff...0ee
Skrevet

Jeg elsker vitrineskap! Jeg bruker det ikke til glass og den slags, men pynteting, bøker og annet som ellers ville vært i hyller. Litt sånn som det gule fra ikea som ble linket til over her. Jeg tørket støv av bøkene mine bok for bok før jeg satt dem inn, og da fant jeg ut at jeg aldri mer skal ha åpne bokhyller.

Har selvfølgelig skap uten vinduer til ting jeg ikke ville ha hatt stående til pynt i en åpen hylle.

Skrevet

Vi har det ikke, liker ikke glassdører så godt. Synes det er nok ting på 'utstilling' som det er med bokhylle og annet.

Her har vi en lav sjenk på stua med skuffer og dører, og en annen på kjøkkenet til ting vi bruker der. 

Skrevet (endret)

Må si jeg synes du er ganske dårlig på å ikke håndtere andres meninger som personlig kritikk. Du går jo alltid i sånn ekstremt forsvar i steden for å bare akseptere at folk har ulike meninger.

Vitrineskap er pensjoniststil, iallfall det du viste bilde av som du selv har. Temmelig harry og kjip stil, men når det gjelder interiør mener jeg det samme som jeg gjør om mote, kunst, musikk og andre identitetsmarkører; Det er fullstendig opp til den enkelte hva de velger å ikle seg, høre på eller omgi seg med og jeg bryr meg virkelig ikke noe om hvordan folk har det i sitt eget hjem.

Når jeg er på besøk hos noen er det mennesket jeg besøker, ikke interiørstilen deres.

Anonymous poster hash: 95203...fda

Jeg har ikke tatt dette som personlig kritikk overhodet, da er det i så fall du som tolker det dithen. At du har en mening enn meg er jo helt greit, faktisk var ikke mitt mening ment slik du har tolket det i det hele tatt. Jeg skrev bare at det ikke trenger å bety det, ei at det er noen motsetning. Det er var heller du som beskrev det som svært bombastisk og at det er slik og sånn. Og da skrev jeg mitt motsvar til det, noe som det tross alt må være lov. Så det kan jo tolkes som at det heller er du som tar dette svært personlig.  ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Skrevet

Jeg liker konseptet vitrineskap, det er ikke dermed sagt at alle er fine. Har lyst på et selv, men har ikke funnet det rette ennå, ønsker ikke glass hele veien i dørene. Heldigvis er jeg over den perioden at jeg må føle meg ungdommelig, hip og kul i innredningen, og kan kjøpe det jeg selv trenger og finne praktisk fremfor å kjøpe det som gir andre rett inntrykk. 

Anonymous poster hash: 8382b...511
  • Liker 1
Skrevet

Gidd å krangle om vitrineskap eller ei, da!

Gjest Blondie65
Skrevet

Må si jeg synes du er ganske dårlig på å ikke håndtere andres meninger som personlig kritikk. Du går jo alltid i sånn ekstremt forsvar i steden for å bare akseptere at folk har ulike meninger. Vitrineskap er pensjoniststil, iallfall det du viste bilde av som du selv har. Temmelig harry og kjip stil, men når det gjelder interiør mener jeg det samme som jeg gjør om mote, kunst, musikk og andre identitetsmarkører; Det er fullstendig opp til den enkelte hva de velger å ikle seg, høre på eller omgi seg med og jeg bryr meg virkelig ikke noe om hvordan folk har det i sitt eget hjem. Når jeg er på besøk hos noen er det mennesket jeg besøker, ikke interiørstilen deres. Anonymous poster hash: 95203...fda

Du bør kanskje innse at ingen liker å få høre at det de selv liker er harry, pensjonist eller umoderne? Det kan være derfor at Yvonne føler trang til å forsvare seg.

Og til å være en som kaller andres stil for utdatert er det jo interessant at du må spørre her om man må ha vitrineskap? Her har folk svart hvorfor de har slike skap

Skrevet

Jeg har ikke tatt dette som personlig kritikk overhodet, da er det i så fall du som tolker det dithen. At du har en mening enn meg er jo helt greit, faktisk var ikke mitt mening ment slik du har tolket det i det hele tatt. Jeg skrev bare at det ikke trenger å bety det, ei at det er noen motsetning. Det er var heller du som beskrev det som svært bombastisk og at det er slik og sånn. Og da skrev jeg mitt motsvar til det, noe som det tross alt må være lov. Så det kan jo tolkes som at det heller er du som tar dette svært personlig. ;)

tunga rett i munnen nå, dette er en annen bruker som svarer enn jeg som debatterte i stad. Jeg har forøvrig ingen meninger om deg, og pleier å slutte debatten sånn ca når din siste kommentar kom om at du ikke forsto mitt tilsvar til deg. Det synes jeg er kranglete og helt unødvendig, min intensjon var ikke å krangle om vitrineskap, kun utdype min mening etter spørsmål om denne.

Anonymous poster hash: b5fad...578

• Liker 1
Skrevet (endret)

tunga rett i munnen nå, dette er en annen bruker som svarer enn jeg som debatterte i stad. Jeg har forøvrig ingen meninger om deg, og pleier å slutte debatten sånn ca når din siste kommentar kom om at du ikke forsto mitt tilsvar til deg. Det synes jeg er kranglete og helt unødvendig, min intensjon var ikke å krangle om vitrineskap, kun utdype min mening etter spørsmål om denne.

Anonymous poster hash: b5fad...578

Var ikke min mening å krangle, men man må jo få lov til å svare når folk misforstår det man skriver eller tolker ting på en annen måte hva det er ment. 

At jeg ikke fikk med meg at det er to forskjellige beklager jeg, sånn kan det dessverre gå i en debatt. :)

Endret av Yvonne
Skrevet

Vi har ikke et selvstendig vitrineskap, men vi har noe som ligner på dette hvor vi har noen flotte glass-tingtang i glassvinduene. 

dba255bf57653e023dca81de82673b1b.jpg

Ååå, sånn hadde vi hjemme da jeg var liten, bare at den var litt bredere, og med rom til tv i midten!

Jeg har vitrineskap, og der har jeg bøker, glass og service i toppdelen med glassdører. I skuffene i midten har jeg sølvtøy, papirer og annet småtteri, og i underskapene er det glassboller, vaser og enda mer bøker. 

Skrevet

Vi har vitrineskap både på kjøkkenet og i stua, men det er ganske moderne og minimalistisk og absolutt ikke "pensjonist". Det er ganske få vitrineskap jeg liker, men jeg liker best lyssettingen. Og litt muligheten til å sette frem kule glass.

Anonymous poster hash: 2279f...c1c

Skrevet

Vi har to vitrine kuber fra bestå og tre høyskap vinduer i øverste skap, også fra bestå ikea. Synes det er fint så lenge det er orden og ikke rot som synes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...