Gå til innhold

Vitrineskap? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det "nødvendig" med vitrineskap? Mannen sier vi må ha dette, men jeg klarer ikke helt å ha lyst på det... Finner ingen/ikke så mange jeg liker. Har vel noe å gjøre med at jeg aldri har likt det pga. at jeg har syntes det har virket "unødvendig"/oppstilt... Vi har nok av serviser og glass, det er ikke det...men

Har DU vitrineskap? Hvorfor/hvorfor ikke? Og hva bruker du det til og hvor er det plassert?

😁

Anonymous poster hash: 4f98b...335

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Billy-bokhyller med glass dører fra IKEA. Mye billigere enn sånne "tradisjonelle" vitrineskap. Har vinglass, skåler og karafler der. Alt i klart glass. Da blir det både praktisk og ser rent og ryddig ut.

Anonymous poster hash: 3ddf9...8c0
Skrevet

Ja, det har vi, synes det er veldig fint sted å ha finserviset og andre fine ting jeg føler ikke passer å ha andre steder.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vitrineskap synes jeg er pensjonist. langt finere med feks design by lassen eller andre nordiske design... Nettsider som lunehjem.no, mitthjem.as, royaldesign.no er mine favoritter😊

Anonymous poster hash: b5fad...578

Skrevet

Ja det har vi på stua. Inni står krystallglass og fine serviser og andre pene ting vi har og altfor skjeldent bruker. Nede ligger duker, servietter og annet "bordpynt". (Og litt rot...)

Anonymous poster hash: 9f4d6...525

• Liker 1
Skrevet

Vi har vitrineskap. Jeg synes det er fint. Det finnes jo forresten mange ulike vitrineskap, så leter man litt kan det godt hende du finner ett du liker. Finnes mange antikke vitrineskap f.eks. Jeg synes det er greit å ha finservise jeg ikke ellers bruker der.

Skrevet

Vitrineskap synes jeg er pensjonist. langt finere med feks design by lassen eller andre nordiske design... Nettsider som lunehjem.no, mitthjem.as, royaldesign.no er mine favoritter

Og hvorfor er dette en motsetning mellom dette og det å ha et vitrineskap? Det finnes da uendelig mange forskjellige typer?

• Liker 6
Skrevet

Og hvorfor er dette en motsetning mellom dette og det å ha et vitrineskap? Det finnes da uendelig mange forskjellige typer?

Er ikke vitrineskap med glass så man stiller ut finservise og glass? Mulig jeg tar feil?

Skrevet (endret)

Er ikke vitrineskap med glass så man stiller ut finservise og glass? Mulig jeg tar feil?

Jo? Men de kan allikevel ha ulik utforming. Jeg vil si at det er forskjell på dette (som vi har):

liatorp-vitrineskap-hvit__74026_PE190771

Og dette:

stockholm-vitrineskap-beige__0181248_PE3

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Skrevet

Vitrineskap synes jeg er pensjonist. langt finere med feks design by lassen eller andre nordiske design... Nettsider som lunehjem.no, mitthjem.as, royaldesign.no er mine favoritter

Er "pensjonist" brukt som en negativ betegnelse her, og i tilfelle hvorfor?

Anonymous poster hash: b564e...544

Skrevet

Yvonne. Jeg er helt sikker på at jeg ikke liker vitrineskap uansett utforming og ville selv ha gått for tette skap som feks Montana moduler eller som feks by lassen. Men det går jo på hvilken stil man liker, hadde jeg hatt stort kjøkken hadde jeg droppet skap. man MÅ ikke ha skap om man har annen plass og utstillingskap er ikke min personlige skål.

• Liker 1
Skrevet

Er "pensjonist" brukt som en negativ betegnelse her, og i tilfelle hvorfor?

Anonymous poster hash: b564e...544

Det er forskjell på pensjonister og ungdom/ unge voksne når det gjelder interiør ja og jeg mener vitrine er hører innunder kategorien pensjonist

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vi har ikke et selvstendig vitrineskap, men vi har noe som ligner på dette hvor vi har noen flotte glass-tingtang i glassvinduene. 

dba255bf57653e023dca81de82673b1b.jpg

Dette fra IKEA syns jeg er ganske kult: 

stockholm-vitrineskap-gul__0212202_PE362

Endret av Evans
Skrevet

Yvonne. Jeg er helt sikker på at jeg ikke liker vitrineskap uansett utforming og ville selv ha gått for tette skap som feks Montana moduler eller som feks by lassen. Men det går jo på hvilken stil man liker, hadde jeg hatt stort kjøkken hadde jeg droppet skap. man MÅ ikke ha skap om man har annen plass og utstillingskap er ikke min personlige skål.

Jeg har da ikke påstått noe annet jeg? Jeg bare skrev at det ikke trenger å være et motsetning mellom de to. Hva du måtte like er jo opp til deg selv, men man har altså ikke "pensjoniststil" selv om man liker vitrineskap.

Jeg har heller ikke skrevet noe som helst sted at man må ha et slikt skap, jeg skrev bare at jeg liker det og jeg synes det er fint.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg liker vitrineskap fordi det er glassdører.Greit å slippe åpne hyller som samler støv men foretrekker en enkel moderne stil.Mye fint på IKEA.

Endret av Sandie
Skrevet

Jeg har da ikke påstått noe annet jeg? Jeg bare skrev at det ikke trenger å være et motsetning mellom de to. Hva du måtte like er jo opp til deg selv, men man har altså ikke "pensjoniststil" selv om man liker vitrineskap.

Jeg har heller ikke skrevet noe som helst sted at man må ha et slikt skap, jeg skrev bare at jeg liker det og jeg synes det er fint.

Kan ikke se du har påstått noe annet jeg heller. Når det gjelder må ha, så var det TS sin mann som mente det.

Skrevet

Kan ikke se du har påstått noe annet jeg heller. Når det gjelder må ha, så var det TS sin mann som mente det.

Da skjønner jeg ikke helt hvorfor du svarer som du gjorde til meg. ;)

Skrevet

Et must er der i hvert fall ikke. Ellers enig i at de finnes i mange ulike stiler som kan gi helt ulikt uttrykk.

Personlig vil jeg ikke ha det. Jeg liker det enkelt og syntes at bokhyllene mine er nok. Har en lukket skjenk med krystall og den slags i.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes også det er litt pensjonist :P

Det hvite litt opp i tråden her synes jeg blir litt traurig og fotballfruete. Men ellers kan man jo få vitrineskap i mer moderne design. Evt bare bruke et stort skap uten glass

Anonymous poster hash: 23e8e...7b8

Skrevet

Vitrineskap er absolutt ikke et must i stua og selv om jeg tidligere har hatt det er det absolutt ikke noe savn nå. Personlig foretrekker jeg å ha fine glass og slikt i lukkede skap. 

Jeg er ganske enig i at det er litt satt og utdatert, det er noe jeg forventer i stua til godt voksne og middelaldrende mennesker. De unge og hippe har ikke slikt. :)

Anonymous poster hash: 95203...fda
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...