AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #1 Skrevet 26. september 2015 På dagtid holder jeg på å tisse på meg når blæren holder 3-4 dl urin, men om natten kan den holde det dobbelte uten at jeg våkner for å gå på do. (Jeg har målt fordi jeg syntes jeg tisser i en evighet om morgenen, og ofte er det 7-8 dl i blæren etter 8 timers søvn) Er det noen som kan forklare hvorfor blæren tåler så mye mer om natten før den sier i fra at den må tømmes? Anonymous poster hash: 43dcb...df8
Silfen Skrevet 26. september 2015 #2 Skrevet 26. september 2015 Fordi kroppen er laget slik at du er mindre tissetreng om natten.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #3 Skrevet 26. september 2015 Så du tisser i et litermål regelmessig? Må si det er mer merkelig for meg enn at blære/kropp er laget slik at man kan holde mer urin i søvne. Anonymous poster hash: 2091f...a42 1
Silfen Skrevet 26. september 2015 #4 Skrevet 26. september 2015 Det er ikke merkelig når kroppen utgir færre signaler om dette grunnet natt. Det er jo fordi man skal sove. En blære kan jo holde mer enn hva man tisser på morgenen også, strengt tatt.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #5 Skrevet 26. september 2015 Så du tisser i et litermål regelmessig? Anonymous poster hash: 2091f...a42 Nei? Jeg tisset i et litermål noen ganger fordi jeg ble nysgjerring. Hender det aldri at du lurer på noe som du vil finne svar på? Jeg finner ting jeg lurer på hele tiden, og da sjekker jeg det ut, og prøver jeg å lære noe. Jeg elsker å lære. ------------------------------------ Jeg er klar over at vi får færre signaler om natten, men jeg vet også at konsentrasjonen av urin også øker om natten, slik at blæren ikke skal fylles så fort opp. Og selv om vi får fler og sterkere signaler på dagtid, er selve urineringen viljestyrt i langt større grad enn på natten, det er der jeg får litt problemer med logikken på hvor mye en blære kan holde. Anonymous poster hash: 43dcb...df8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #6 Skrevet 26. september 2015 Leste forresten på SNL at en voksen blære normalt sett rommer 400-500 ml, men min er langt større enn det. Anonymous poster hash: 43dcb...df8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #7 Skrevet 26. september 2015 Nei? Jeg tisset i et litermål noen ganger fordi jeg ble nysgjerring. Hender det aldri at du lurer på noe som du vil finne svar på? Jeg finner ting jeg lurer på hele tiden, og da sjekker jeg det ut, og prøver jeg å lære noe. Jeg elsker å lære. Anonymous poster hash: 43dcb...df8 Når jeg vil lære noe såpass enkelt om kroppen oppsøker jeg et bibliotek eller googler det. Blæren er forresten tøyelig, siden du oppgir at den for en voksen rommer så og så mye. Anonymous poster hash: 2091f...a42
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #8 Skrevet 26. september 2015 Når jeg vil lære noe såpass enkelt om kroppen oppsøker jeg et bibliotek eller googler det. Blæren er forresten tøyelig, siden du oppgir at den for en voksen rommer så og så mye. Anonymous poster hash: 2091f...a42 Siden du mener svaret er så enkelt, så utfordrer jeg deg til å svare skikkelig, i stedet for å være så negativ. Jeg har funnet svar, men svaret er ulogisk, derfor spurte jeg her. Og jeg vet at blæren er tøyelig, og at den kan inneholde flere liter urin, men da snakker vi om sykdom, Anonymous poster hash: 43dcb...df8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #9 Skrevet 26. september 2015 Siden du mener svaret er så enkelt, så utfordrer jeg deg til å svare skikkelig, i stedet for å være så negativ. Jeg har funnet svar, men svaret er ulogisk, derfor spurte jeg her. Anonymous poster hash: 43dcb...df8 Hva er så ulogisk med svaret? Anonymous poster hash: 2091f...a42
Silfen Skrevet 26. september 2015 #10 Skrevet 26. september 2015 Siden du mener svaret er så enkelt, så utfordrer jeg deg til å svare skikkelig, i stedet for å være så negativ. Jeg har funnet svar, men svaret er ulogisk, derfor spurte jeg her. Og jeg vet at blæren er tøyelig, og at den kan inneholde flere liter urin, men da snakker vi om sykdom, Anonymous poster hash: 43dcb...df8 Det er jo ikke ulogisk. Signalene om vannlating oppstår senere på natten. Det er jo derfor man kan våkne om morgene av å måtte på do, fordi det er samlet seg mer enn til vanlig.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #11 Skrevet 26. september 2015 Kan ha noe å gjøre med at når du ligger ned virker tyngdekraften annerledes på kroppen, og lukkemekanismen derfor ikke får like mye trykk på seg, og sender derfor ut færre signaler om at "jeg må tømmes." Anonymous poster hash: 187a1...794
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå