Gå til innhold

flere som blir oppgitt over nsb reklamen...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei... sitter å ser på tv, så dukker plutselig nsb opp igjen med å la bilen stå og ta toget..... hmmmm 

ja skulle gjerne gjort det, men de gangene jeg har måtte ta tog,så har jo f meg ikke toget gått. pga feil .... 

 

om alle i norge skal sette fra seg bilen å ta tog,så ville jo meste parten endt opp med angst, å måtte medisineres, pga når de la seg så viste man jo ikke om toget gikk i morgen tidlig;) 

 

 

 



Anonymous poster hash: d06af...75b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens utblåsning? 

 

NSB  er talentløs ja. Men de er det eneste "tog" tilbudet vi har.

 

La staten få konkurranse eller senk prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest fasinerende med den reklamen er at de viser bilder fra steder der det ikke finnes jernbanelinje.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens utblåsning? 

 

NSB  er talentløs ja. Men de er det eneste "tog" tilbudet vi har.

 

La staten få konkurranse eller senk prisen.

Tør jeg spørre om hvorfor du mener NSB er talentløse, sånn egentlig? Det er som regel signalfeil og denslags som stopper norske tog, og det er det Jernbaneverket som styrer. NSB har null og niks med årsaken til de aller fleste forsinkelser å gjøre.

Jeg synes egentlig litt synd på NSB, uten at jeg kjenner noen NSB-ansatte. De får så mye dritt de virkelig ikke fortjener fra folk som ikke skjønner noe så elementært som hva som faktisk er NSBs oppgaver.

Anonymous poster hash: 94a9f...75e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg ikke har noe problem med å privatisere ting, altså, det er jeg grunnleggende positiv til. Nå gikk ikke privatiseringen av togtilbudet i England all verden, men det betyr ikke at vi trenger å lukke døren for det her. Men det vil nødvendigvis ikke hjelpe en dritt på antall signalfeil og denslags. Det blir som å si at norske veier hadde bttit bedre hvis flere taxiselskaper fikk løyver.



Anonymous poster hash: 94a9f...75e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller når man står to timer ekstra å venter for togene som kommer er fulle. :P



Anonymous poster hash: d9e7c...85e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ironiske er at det mest foreldede materiellet til NSB, nemlig på Trønderbanen og Nordlandsbanen, stort sett fungerer ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tør jeg spørre om hvorfor du mener NSB er talentløse, sånn egentlig? Det er som regel signalfeil og denslags som stopper norske tog, og det er det Jernbaneverket som styrer. NSB har null og niks med årsaken til de aller fleste forsinkelser å gjøre.

Jeg synes egentlig litt synd på NSB, uten at jeg kjenner noen NSB-ansatte. De får så mye dritt de virkelig ikke fortjener fra folk som ikke skjønner noe så elementært som hva som faktisk er NSBs oppgaver.

Anonymous poster hash: 94a9f...75e

 

Prisene er for høye.

Internettet de reklamerer for er søppel.

50/50 om du møter en konduktør som smiler.

Dårlig seter.

Støy i vognene. 

Trangt i setene. (oss over 1,90.)

Mye forsinkelser.

 

kunne holdt på i evigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir enda mer oppgitt av å se de reklamene når det ikke en gang går tog her.



Anonymous poster hash: 1fe57...4a8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blir enda mer oppgitt av å se de reklamene når det ikke en gang går tog her.

Anonymous poster hash: 1fe57...4a8

 

 

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor langs toglinjen øst for Bergen. Ras sperrer stadig vekk veien. NSB har de siste årene vært flinke til å sette inn båt for tog osv. De reagerer nokså kjapt og snakker også med kommunen slik at de kan send SMS-varsel med kommunikasjonstilbud til alle innbyggerne. Det er bra.

Prøv å ta tog i det europeiske utlandet. Togene er nok mer moderne, 2-5x så raske og det er flere folk som jobber på de, men stellebord eller tom. barnekupé har de ikke.

Anonymous poster hash: acfb4...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor langs toglinjen øst for Bergen. Ras sperrer stadig vekk veien. NSB har de siste årene vært flinke til å sette inn båt for tog osv. De reagerer nokså kjapt og snakker også med kommunen slik at de kan send SMS-varsel med kommunikasjonstilbud til alle innbyggerne. Det er bra.

Prøv å ta tog i det europeiske utlandet. Togene er nok mer moderne, 2-5x så raske og det er flere folk som jobber på de, men stellebord eller tom. barnekupé har de ikke.

Anonymous poster hash: acfb4...3f6

 

Det er en sannhet med modifikasjoner. Tok tog selv i sommer i et av de europeiske landene. Gammelt togsett, dårlige seter og generelt stor slitasje, samt forsinkelse. Heller ikke spesielt høy hastighet.

Anonymous poster hash: ac50f...bfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene er for høye.

Internettet de reklamerer for er søppel.

50/50 om du møter en konduktør som smiler.

Dårlig seter.

Støy i vognene.

Trangt i setene. (oss over 1,90.)

Mye forsinkelser.

kunne holdt på i evigheter.

Sitter og snakker med mamma som er konduktør mens jeg svarer på dette:

NSB bestemmer ikke prisene på toget. Det er det stortinget som Gjør.

Ho er enig i at Internett er dårlig og akkurat nå er det ekstra dårlig på grunn av utbygging.

Synes det er gode sjanser på å møte en som smiler. Tror ikke det er noe mindre sjanse enn i andre serviseyrker.

Setene er dårlig fordi de er fulle av brannhemmende materialer = sikkerhet.

Tog bråker. Sånn er det bare. Samme med fly. Sett deg I stillevogna.

Trang plass kan fikses ved å sette seg på plasser ment for eldre så lenge ingen eldre trenger de.

Og sist men ikke minst, det er ikke NSB som har skylda for forsinkelser. Det er jernbaneverket.

Ta bussen hvis du er misfornøyd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Kan legge til at jeg ikke har noe problem med å privatisere ting, altså, det er jeg grunnleggende positiv til. Nå gikk ikke privatiseringen av togtilbudet i England all verden, men det betyr ikke at vi trenger å lukke døren for det her. Men det vil nødvendigvis ikke hjelpe en dritt på antall signalfeil og denslags. Det blir som å si at norske veier hadde bttit bedre hvis flere taxiselskaper fikk løyver.

Anonymous poster hash: 94a9f...75e

 

 

Det kan du trygt si... av 18 togselskaper i England kom faktisk utskjelte British Rail ut på topp, over de 17 private aktørene, så jeg må si jeg er skeptisk til at alt skal bli så mye bedre bare vi privatiserer. Men jeg utelukker det ikke, det ville være dumt. Tror bare ikke at det er noen quick-fix, sånn at vårt langstrakte land med relativt få innbyggere plutselig svømmer av punktlige baner med masse plass, gode seter og superservice ;)

Anonymous poster hash: 97a3f...8c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og snakker med mamma som er konduktør mens jeg svarer på dette:

NSB bestemmer ikke prisene på toget. Det er det stortinget som Gjør.

Ho er enig i at Internett er dårlig og akkurat nå er det ekstra dårlig på grunn av utbygging.

Synes det er gode sjanser på å møte en som smiler. Tror ikke det er noe mindre sjanse enn i andre serviseyrker.

Setene er dårlig fordi de er fulle av brannhemmende materialer = sikkerhet.

Tog bråker. Sånn er det bare. Samme med fly. Sett deg I stillevogna.

Trang plass kan fikses ved å sette seg på plasser ment for eldre så lenge ingen eldre trenger de.

Og sist men ikke minst, det er ikke NSB som har skylda for forsinkelser. Det er jernbaneverket.

Ta bussen hvis du er misfornøyd.

Internett har aldri vært bra.

 

Det er et serviceyrke og da er jobben og smile.

 

"tog bråker sånn er det bare" Nei sånn er det ikke bare.

Grunnen er pengesparing. man kan isolere en vogn som man kan isolere alt annet.

 

Eldreseter? Det burde ikke være nødvendig at en ung man må sette seg på et eldresete fordi NSB skal presse inn flere seter. Null komfort mer penger.

 

Buss er ikke tema.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internett har aldri vært bra.

Det er et serviceyrke og da er jobben og smile.

"tog bråker sånn er det bare" Nei sånn er det ikke bare.

Grunnen er pengesparing. man kan isolere en vogn som man kan isolere alt annet.

Eldreseter? Det burde ikke være nødvendig at en ung man må sette seg på et eldresete fordi NSB skal presse inn flere seter. Null komfort mer penger.

Buss er ikke tema.

Du har ufattelig dårlig argumenter. Sårry. Ja, det er et serviceyrke men alle i jobb er faktisk mennesker så man kan ikke forvente at de skal smile hele tiden til enhver tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det mest fasinerende med den reklamen er at de viser bilder fra steder der det ikke finnes jernbanelinje.

 

Jøss. Hvor hen da? (Har ikke sett reklamen)

Anonymous poster hash: 625de...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ironiske er at det mest foreldede materiellet til NSB, nemlig på Trønderbanen og Nordlandsbanen, stort sett fungerer ganske bra.

 

Ikke nok med det, men de har det eldste signalutstyret også, likevel er de blant de som har høyest punktlighet i norge. Men nå skal det jo komme nytt signalutstyr så da blir det vel enda bedre...

Anonymous poster hash: 6efe4...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ufattelig dårlig argumenter. Sårry. Ja, det er et serviceyrke men alle i jobb er faktisk mennesker så man kan ikke forvente at de skal smile hele tiden til enhver tid.

Dårlige argumenter?

 

Du som kommer med dårlige motspill. Eller kanskje det var "moren" din.

Endret av KRSby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...