Minya Skrevet 26. september 2015 #21 Skrevet 26. september 2015 Takk for hjelpen. Har kun brukt saltvannsprayen idag, og nå kan jeg puste ut! Først klarte jeg verken å trekke inn pusten eller puste ut via nesen. Så åpnet det seg, men vær gang jeg pustet ut var det som om en propp sperret for. Så jeg klarte å trekke inn pusten, ikke ut. Nå klarer jeg å trekke ut pusten via nesen igjen :D Har lagt vekk nesesprayen, skal kun bruke saltvann fra nå av. Neste gang skal jeg kjøpe saltvann, i stedet for nesespray. Skal ringe legen på Mandag og få time dersom det ikke blir bedre. Må innom legen for å sjekke ørene også, er så heldig å ha fått ørebetennelse også nå, yay me. ts Anonymous poster hash: c4a71...ff6 Det er ganske vanlig å få ørebetennelse når systemet er så gjenplugget som du har vært. Det er en grunn til at det heter øre/nese/hals-spesialist, hele det systemet henger sammen. Så om du har så mye gørr i nesa og bihulene at det blir helt gjenplugget, så tyter det ofte langt ut i øregangene også, slik at bakteriene i snørra ligger og godgjør seg til en pen ørebetennelse. Omnomnom. Godt du føler det har løsnet litt, det hjelper på å føle at man klarer å puste relativt normalt. Ta deg en laaaaaang og varm dusj også, dampen hjelper på å få åpnet kanalene og løsnet på snørr og gørr. Snyt deg skikkelig når du føler det løsner mens du står i dusjen (ja det er ekkelt å snyte seg rett i henda, men du er jo allerede i dusjen) og skyll systemet godt med saltvann etterpå. Da skal du se det føles enda bedre.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #22 Skrevet 26. september 2015 Det er ganske vanlig å få ørebetennelse når systemet er så gjenplugget som du har vært. Det er en grunn til at det heter øre/nese/hals-spesialist, hele det systemet henger sammen. Så om du har så mye gørr i nesa og bihulene at det blir helt gjenplugget, så tyter det ofte langt ut i øregangene også, slik at bakteriene i snørra ligger og godgjør seg til en pen ørebetennelse. Omnomnom. Godt du føler det har løsnet litt, det hjelper på å føle at man klarer å puste relativt normalt. Ta deg en laaaaaang og varm dusj også, dampen hjelper på å få åpnet kanalene og løsnet på snørr og gørr. Snyt deg skikkelig når du føler det løsner mens du står i dusjen (ja det er ekkelt å snyte seg rett i henda, men du er jo allerede i dusjen) og skyll systemet godt med saltvann etterpå. Da skal du se det føles enda bedre. Til nå så har det ikke kommet noe, verken opp eller ned. Det var som om at det var en stor ball bakerst i nesen Den har nå blitt litt mindre. Men nå som det har åpnet seg litt så er det litt som kommer ut, men ikke store greiene. Skal rydde og styre i hele kveld, få svettet ut alt i kroppen også ta meg en lang og varm dusj. Går å snuffser hele tiden, men når jeg snyter nesen så kommer det ikke ut store greiene. Bruker å bli skikkelig rød rundt nesen, har vaselin liggende i tilfelle det skjer, men nå er det ingenting! ikke rosa en gang. Det renner rett og slett ikke. Det som er så ufattelig rart med denne gangen. Det var full stopp bak i nesen, så åpnet det seg litt. Men så fort jeg pustet ut så var det som om at den ballen ble presset opp og sperret for. Saltvannet har åpnet det litt mer, men fortsatt ekkelt bak i svelget, føles som at jeg skal kveles av min egen tunge. Men det er ikke halsen som er problemet, det er bakerst i nesen. Altså... overgangen mellom nese og halsen. Tungen er ikke hoven, bare ufattelig sår etter å ha pustet igjennom munnen dag og natt i 3 dager Så det gjør det vondt å puste med munnen også. Mangler bare at jeg skal få en sopp infeksjon på tungen, kjøpt munnskyld som jeg skal bruke for å unngå det Det har aldri vært så ille før. Aldri opplevd å være så tett. Vanligvis så kommer det jo ting ut, og ofte så veksler det mellom det ene neseboret til det andre, nå var det helt tett i flere dager. ts Anonymous poster hash: c4a71...ff6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå