AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 Reiser til London om en mnd. Skal være en langhelg. Tenker å bo rundt Paddington området. Tips? Har aldri vært i London tidligere, så jeg ønsker å besøke typiske attraksjoner som voksmuseet, se big ben osv. Jeg ønsker også å leie vogn og bilsete. Fant et firma som heter The Baby Loft. Erfaringer? Andre tips og råd når man reiser med så små barn?Anonymous poster hash: a0cc2...802
Kjetil E Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Reiser til London om en mnd. Skal være en langhelg. Tenker å bo rundt Paddington området. Tips? Har aldri vært i London tidligere, så jeg ønsker å besøke typiske attraksjoner som voksmuseet, se big ben osv. Jeg ønsker også å leie vogn og bilsete. Fant et firma som heter The Baby Loft. Erfaringer? Andre tips og råd når man reiser med så små barn?Anonymous poster hash: a0cc2...802 Med barn er vel Hamleys på Regent Street obligatorisk.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #3 Skrevet 26. september 2015 Høres slitsomt ut, med mindre du har en svært medgjørlig 2-åring Hadde aldri funket for oss i allefall..... Anonymous poster hash: 84443...9ec
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #4 Skrevet 26. september 2015 London med en to-åring.... Vel, jeg kan bare si lykke til! Misunner deg ikke. Madam Tussaud pleier å ha et par timer eller mer med kø for å komme inn. Selv med forhåndskjøpte billetter. Og vannvittig med folk overalt og stress, kjas og mas. Mannen min er fra London og vi har vært der veldig mange ganger og det er virkelig ikke noe å anbefale med så små barn. Da ville jeg heller funnet på noe annet og heller reist dit om noen år, eller uten barnet.Anonymous poster hash: 68965...edd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #5 Skrevet 26. september 2015 Mitt barnbarn som nå er tre år, har vært mange ganger i London pga reiseglade foreldre. Tar med vogn, hotellrom med barneseng, bruker kollektivtransport, tilbringer tid i parker, lekebutikker, mater fugler, tur med båt og buss, tusler rundt. Det blir hva du gjør det til! Anonymous poster hash: 5d3f6...da8 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #6 Skrevet 26. september 2015 London med en to-åring.... Vel, jeg kan bare si lykke til! Misunner deg ikke. Madam Tussaud pleier å ha et par timer eller mer med kø for å komme inn. Selv med forhåndskjøpte billetter. Og vannvittig med folk overalt og stress, kjas og mas. Mannen min er fra London og vi har vært der veldig mange ganger og det er virkelig ikke noe å anbefale med så små barn. Da ville jeg heller funnet på noe annet og heller reist dit om noen år, eller uten barnet.Anonymous poster hash: 68965...edd Madame Tussaud er uansett ikke egnet for en toåring. En toåring kan godt ha det hyggelig i London, men du trenger ikke å dra han med til de traveste områdene. Anonymous poster hash: 5d3f6...da8 3
Silfen Skrevet 26. september 2015 #7 Skrevet 26. september 2015 Var i London da minste var litt over 2 år. London zoo var en vinner. Akvariet ble likt. Rainforesc café var suksess. Ellers ville jeg tatt en tur til Diana memorial playground om været er fint. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #8 Skrevet 26. september 2015 Det høres ikke ut som en drømmehelg med en toåring i London, må si meg enig med andre der. Hvis du trenger vogn ville jeg max hatt en trille som er lett å legge sammen, så du får den med deg på kollektivtransport. Undergrunnen er ikke videre barnevognsvennlig, så du må kunne bære på alle stasjoner som ikke har heis eller rulletrapper (og det er mange!) Hvis du bare skal være i sentrale London så forstår jeg heller ikke helt vitsen med bilsete? Madame Tussaud er ikke en plass for barn, lang kø, masse som ikke skal klås på, varmt og kjedelig for de små. Skal du til London med barn må du legge opp turen etter barnets behov, ikke dine ønsker. Det er massevis av parker, flere med lekeplasser, som passer å ta med barn i. Du kan også gå mellom f.eks Big Ben, Westminster, Trafalgar Square, Buckingham Palace og Hyde Park. For aktiviteter som kan passe barn se her: http://www.visitlondon.com/things-to-do/family-activities/index Anonymous poster hash: bebec...9b8 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #9 Skrevet 26. september 2015 Takk for tips og råd! Jeg har da avskrevet besøket til voksmuseet. Det får bli en annen gang. Bilsete trenger jeg kun til og fra flyplass/hotell siden jeg blir hentet i bil. Jeg er klar over at det kan blir mer stress og tilrettelegging med et lite barn med på tur, men håper vi får en fin tur likevel.Anonymous poster hash: a0cc2...802
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #10 Skrevet 28. september 2015 Vi var nettopp med treåring i London og hadde det toppers. Bodde i South Bank ved London Eye, og der var det MASSE som skjedde på dagtid. Gateartister, musikanter, masse spisesteder og kulturelle ting. Det vi gjorde som var gøy for en treåring: -Kjørte MASSE Londonbuss -Princess Diana memorial playground og IKKE MINST memorial fountain. Fantastisk gøy å vasse rundt i fontena. -Rainforest cafe -London Zoo -En hel dag i Hyde Park med pedalbåt, mating av fugler, blåsing av såpebobler, is-spising etc. -Båttur nedover Thamesen med stopp i Greenwich. -Tate modern art gallery. Det er veldig barnevennlig der. og ikke minst: -Natural History Museum med dinosaurskjeletter og ande spennende ting. Man får gå rett til de tingene som fascinerer toåringen, og heller komme tilbake en annen gang for alt det andre. Ikke noen vits å strekke tålmodigheten til barnet på slike steder. Vi var også innom markeder og slikt, da satt han i vogna og slappet av. Før vi reiste, googlet jeg masse, for å finne alternativer hvis væreet ble dårlig. Det er mange innendørs lekearealer i London. Anonymous poster hash: aa9c0...349
Cinzia Skrevet 28. september 2015 #11 Skrevet 28. september 2015 Vi var der med vårt barn som da var 1,5 år og hadde det helt supert! Ruslet rundt, var i London Zoo (ikke den beste dyreparken jeg har vært i, men funket for jenta vår), satte oss på kafe da hun sov, bestilte take away på rommet på kveldstid etc. Et tips var at vi endte opp med å ta mye taxi istedenfor t-bane. På mange av stasjonene er det vanskelig med vogn, og det er ekstremt folksomt, sånn at det også er litt styr å få plass til vogna inne på t-banen. God tur!
Gjest Skrevet 28. september 2015 #12 Skrevet 28. september 2015 En to åring kan ha det toppers i London. Vi har dratt på storby turer ala London, Sydney etc. siden de var 8 mnd gamle her og har fungert ypperlig. Rainforrest Cafe - knallstilig Barna mine elsket det. Hamleys Elers finn en park eller to - alltid kos med parker for de små. British Museum er jo kjempekjekt da - mye å se på der. Ha en fantastisk fin tur :D
funginger Skrevet 29. september 2015 #13 Skrevet 29. september 2015 Er ikke sikker på budsjettet ditt, men da jeg var i London bodde vi på Lancaster London Hotel og var veldig fornøyd. Veldig sentral beliggenhet og rett ved Hyde Park.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå