Gå til innhold

Innekatt - hvilken rase?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis ikke dere er mye hjemme, så ville jeg kanskje vurdert to katter hvis det skal være innekatter.

Jeg er svak for siameser/orientaler, men liker også britisk korthår.

Les litt på rasekatt.no, så får du en liten pekepinn på hva de forskjellige rasene står for, både useende- og personlighetsmessig.

Jeg skal ha siameser er gang.

• 6 år senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (På 26.9.2015 den 17.41):

Hvis ikke dere er mye hjemme, så ville jeg kanskje vurdert to katter hvis det skal være innekatter.

Jeg er svak for siameser/orientaler, men liker også britisk korthår.

Les litt på rasekatt.no, så får du en liten pekepinn på hva de forskjellige rasene står for, både useende- og personlighetsmessig.

Jeg skal ha siameser er gang.

Men hvis man har 2 katter, vil de ikke da knytte seg mest til hverandre og mindre til menneskene? 

Anonymkode: 996a2...11b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvis man har 2 katter, vil de ikke da knytte seg mest til hverandre og mindre til menneskene? 

Nei, det er ikke min erfaring.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei!!!!!! Det kan kanskje ta litt lengre tid enn hvis man bare har en men det er jo null problem. 

Jeg har to katter og de er kjempe kosete og avhengige av meg begge to og jeg har et veldig godt bånd med begge to. Hatt både flere katter og en og en katt før og det er ikke så mye forskjell, annet enn at to er mye bedre enn en. Det som er fint er at når ene katten er lei av å kose så kan man kose med den andre katten, hehe. 

De liker å leke med hverandre og ligge ved siden av hverandre men det er ikke noe som «stjeler» fra meg, om du skjønner.

Anonymkode: 3817c...04e

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp adoptert to litt eldre herrer fra dyrebeskyttelsen. Har også leilighet på 45 kvadrat, de stortrives her. Ville kontaktet din lokale dyrebeskyttelse og spurt om de har noen innekatter. Du kan også lære dem å gå i bånd, så de får være litt ute. 

Anonymkode: 35a96...4b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen katter liker best å være innekatter, men om de ikke har vært utekatt noen gang, vet de jo ikke hva de går glipp av. Det er sikkert lurt å kjøpe seg en "ihjelavlet" rasekatt uten så mange instinkter i behold, flere aktuelle raser er nevnt her allerede.

Anonymkode: 607a9...a21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen katter liker best å være innekatter, men om de ikke har vært utekatt noen gang, vet de jo ikke hva de går glipp av. Det er sikkert lurt å kjøpe seg en "ihjelavlet" rasekatt uten så mange instinkter i behold, flere aktuelle raser er nevnt her allerede.

Du aner tydeligvis ikke hva du snakker om, nei. 
Hilsen to med to frivillig innekatter, som er helt vanlige huskatter og ikke «ihjelavlede» rasekatter. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du aner tydeligvis ikke hva du snakker om, nei. 
Hilsen to med to frivillig innekatter, som er helt vanlige huskatter og ikke «ihjelavlede» rasekatter. 

Skulle likt å sett h*n som kommenterte å få ut min katt. Han ble født ute og levde 6 mnd ute som hjemløs før han ble plukket opp av dyrebeskyttelsen. Det var tydeligvis nok for han, sikkert traumatisert av noe for han NEKTER å gå ut og han er glad HELE tiden, halen rett opp😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 14.05):

For noe tull. Ene katten min er kun ute i noen få minutter daglig, ellers inne. Det er noe han har bestemt selv.

Anonymkode: 265d9...41c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.9.2015 den 21.11):

Britisk korthår :)

Anonymous poster hash: bd6f6...8a1

Vi har 2 britiske korthårt som innekatter😊Går veldig greit. Kjempe rolige katter begge to😻

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som om personlighet har veldig mye mer å si enn rase, mtp om man får en fornøyd innekatt eller ikke? 

AnonymBruker
Skrevet

Katter er forskjellige, men en rasekatt, da man kan se litt mer for seg hvordan katten blir.

En Ragdoll eller Britisk Korthår er mer rolige, bedagelige raser, mens Bengal har mye energi.

Hadde jeg vært deg ville jeg sett litt rundt på hvilke rasekatter som finnes, og hva som skrives om de ulike rasene. 

Anonymkode: 046a6...d47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det virker som om personlighet har veldig mye mer å si enn rase, mtp om man får en fornøyd innekatt eller ikke? 

Og eiere 🤣 Jeg mener bestemt at alle katter kan trives inne (med kattegård eller sele og myeee aktivisering) men er man en lat person som skaffer seg en bengal med vill personlighet så sliter man.

Gjest Gliffy
Skrevet

Slenger meg på og anbefaler Britisk Korthår. Vi har to søsken fra samme kull som innnekatter her, de er helt herlige og har et gemytt som egner seg bra til å være inne. De går også godt over ens med hunden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...