Gå til innhold

Fars nye venninne og MINE barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far til mine barn har fått seg en ny venninne.

Hva kan jeg gjøre for å holde venninnen borte fra mine barn.

Venninnen driver med interiør og jeg er advokat.

Anonymous poster hash: 4de41...497

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du skal holde henne borte fra barna?

• Liker 16
Skrevet

Denne diskusjonene har vel vært oppe for ikke så lenge siden?

Dersom du er advokat vet du vel best selv hva du eventuelt kan bruke av loven. Når det er sagt er ikke du og barnefaren sammen lenger, og det vil da være i barnas beste interesse å bli kjent med fars nye venninne dersom dette forholdet ser ut til å være et som blir varig, da hun vil være en stor del av deres liv.

-dacini-

Skrevet

Tror bare du skal la dette gå sin naturlige gang. Det har vel aldri skadet noen å bli kjent med nye mennesker? Men hva har yrket med dette å gjøre?

Anonymous poster hash: 7e699...534
  • Liker 4
Skrevet

Som advokat har du vel rimelig god oversikt over lover og regler på området? Og i alle fall gode forutsetninger for å sette seg inn i det, eller kjenner noen som driver med det.

Men du er kanskje ikke kjent med den siste endringen i barneloven som sier at foreldre ikke under noen omstendigheter kan introdusere barn for "belastende individer". Eksemplene som nevnes i forarbeidene er narkotikamisbrukere, voldelige og kriminelle. Og selvfølgelig folk som driver med interiør.

• Liker 23
Skrevet

Ååh, jeg elsker når sånt som dette skjer! Tok de ikke hintet etter at du var en furie i konfirmasjonen, altså? Skulle nesten tro at de hadde lyst til å være sammen, disse to "kompisene".

Og som advokat burde du vite at hvertfal den som er i konfirmasjonsalder har rett til å bestemme dette selv, og barn over 7 skal bli hørt i saker om samvær. Ved mindre hun på noen måte er farlig for barna dine, noe jeg tviler på, så får du ikke gjort så mye.

Skrevet

Spør på en annen måte.

Hvordan kan jeg gjøre det mest mulig jævlig for mine barn?

Hvordan kan jeg straffe mine barn? Hvordan kan jeg hevne meg på barnas far?

Hva har yrkestittel med ditt spørsmål å gjøre?

Du presiserte det i tidligere tråd.

Her jeg kommer fra, kaller vi slike som deg for dumme netttroll

Anonymous poster hash: ba6d6...023

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor lager du enda en tråd om det samme her inne?

Hadde du vært advokat så hadde du ikke hatt tid til å sitte på KG og stille dumme spørsmål midt på formiddagen.

Anonymous poster hash: 3c38a...502

• Liker 4
Skrevet

Haha! Nå måtte jeg le..du er rett og slett eiesyk...

Skrevet

Det er du som er advokat; det er jo deg barnet må beskyttes mot! 

Vet du hva du har , når du har en advokat begravd til halsen i sand? Ikke nok sand!

Vet du hva du har når du har 10 000 døde advokater i bunnen av en sjø? En god begynnelse.

Vet du hvorfor man har begynt å bruke advokater i stedet for rotter i vitenskapelige eksperimeter ? Stort sett 3 grunner :

1. Det er større populasjon av advokater enn det er av rotter

2. Det er mindre sjangser for at forskere skal knytte seg følelsesmessig til advokater

og 3. Du kan få advokater til å gjøre ting du aldri hadde fått en rotte til. 

• Liker 1
Gjest Captain Hook
Skrevet

Sorry frøken men du kan ikke holde henne borte fra barna dine for det er faren sine barn også må du huske, og du kan ikke holde barna dine borte fra de. Når faren får seg ny venninne eller dame så møter hun barna hans også. Det samme med deg når du får deg ny venn eller mann.

Skrevet

Dette er jo trolling.

(Advokater er dessuten mer troverdige enn som så)

• Liker 3
Skrevet

Haha...du er morsom :-)

Anonymous poster hash: b39f6...fe6

Gjest supernova_87
Skrevet

Du leier en lagerenhet. Innreder den med feltseng og et minikjøleskap fra 70-tallet, gjerne noen glorete pynteputer langs veggen. Så tar du kontakt med venninnen angående interiør-hjelp, og møter henne ved lagerenheten. Lås henne inn der. Voila! Du holder henne unna barna dine, og du plager hennes sarte interiørsjel. 

Skrevet

Det er også faren "sine" barn.

Dog: om du er utdannet innen jus så vet du godt at barn er mennesker, ikke gjennstander. De kan således ikke tilhøre noen som helst - bortsett fra seg selv. Spørsmålet er er dermed ikke om du liker pappas nye kjæreste men om barna liker henne. Hva du synes er det ingen som noensinne kommer til å spørre deg om. Det er ikke et tema du noensinne skal lufte, og om du på noe tidspunkt skal omtale henne rundt barna så skal du stille nøytrale spørsmål og uttale deg utelukkende positivt. Akkurat slik du alltid, uten unntak, omtaler pappaen positivt.

Om du trenger å lufte sinne ovenfor henne eller far: psykolog. Som advokat har du definitivt råd.

Anonymous poster hash: 7ba1f...0da

Skrevet

Men TS, hvis du er advokat så kan vel du fremfor noen finne et smutthull i loven som går ut på "hvordan hindre barn å bli kjent med fars venninne eller venner".....

Skrevet

Sorry, denne må du dra lenger ut på landet med.

Skal du utgi deg for å være advokat, så bør du virke troverdig i hvertfall!

Anonymous poster hash: 94330...0c2
Skrevet

Hadde ikke du akkurat en lignende tråd ang konfirmasjon? Fikk du ikke passet ditt nok påskrevet der?

Og hva i alle dager har yrkestittlene deres å gjøre med dette?

Skrevet

Jeg lurer på en ting... Far har sikkert flere venner (og ikke bare en venninne), må du streve for å holde disse unna barna dine også?

Skrevet

Så det var altså ikke din venninnes barn som skulle konfirmeres, men ditt eget barn? ;)

Dessuten er det forskjell på venninne og kjæreste, men det vet du vel...

Anonymous poster hash: 883d2...330

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...