AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 Jeg har lenge lurt på om jeg er mer en bare litt emosjonell, så jeg søkte litt rundt og fant denne testen: http://tara.no/test-deg-selv/test-deg-selv-er-du-hoysensitiv, i følge den er jeg høysensitiv. Jeg har lest litt om det, og jeg ser at det menes at man skal være stolt over det, at det er en gave osv. Jeg føler det bare er et problem som plager meg, og synes det er litt flaut. Jeg kan f.eks ikke se triste filmer uten at jeg gråter meg ihjel, jeg blir veldig fort rørt og emosjonell. Jeg synes ikke dette er noen særlig. Jeg blir veldig sliten av det rett og slett. Noen erfaringer? andre som har det sånn?Anonymous poster hash: 2abc8...4d8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Jeg er overfølsom, men virker ofte kald - det er det som vises pluss at jeg har en galgenhumor som får andre til å le... sånn briste i latter, uavhengig av kjønn og alder. Jeg er tullete og tøysete og virker glad, de som kjenner meg vet at jeg er sjenert, men de nekter å tro det. Jeg tror alle har vært sjenerte, det hender jeg kjefter og er seriøs, men da gjelder det sak og ikke person. Jeg blir berørt av triste filmer og velger å se de alene, men er blitt vant med det og tør å vise at også jeg har tårer, skjult bak en pute. Vet ikke om mitt svar ga mål og mening, men det er mange som strever med å takle det samfunnet vi lever i med kjøpesentre og alt annet. Anonymous poster hash: 32848...b0f
palamina Skrevet 25. september 2015 #3 Skrevet 25. september 2015 Jeg har lenge lurt på om jeg er mer en bare litt emosjonell, så jeg søkte litt rundt og fant denne testen: http://tara.no/test-deg-selv/test-deg-selv-er-du-hoysensitiv, i følge den er jeg høysensitiv. Jeg har lest litt om det, og jeg ser at det menes at man skal være stolt over det, at det er en gave osv. Jeg føler det bare er et problem som plager meg, og synes det er litt flaut. Jeg kan f.eks ikke se triste filmer uten at jeg gråter meg ihjel, jeg blir veldig fort rørt og emosjonell. Jeg synes ikke dette er noen særlig. Jeg blir veldig sliten av det rett og slett. Noen erfaringer? andre som har det sånn?Anonymous poster hash: 2abc8...4d8 Er selv høysensitiv og har barn som er det, vanlig at den typen nervesystem går i arv. Er det ikke sånn at 1 av 5 havner innenfor kategorien høysensitive? Mener å ha lest det. Det er med andre ord veldig mange av oss. Utfordringen man må leve med er å unngå overstimulering, det er ikke lett sånn som samfunnet er lagt opp. 1
Sugerøret Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Har tatt denne testen,men må si at "symptomene" som kommer opp,kan passe med mye annet ! F.eks pstd migrene angst hørselsproblemer jeg trykket vel ja på 22 av 23 spørsmål.Men vet ikke om jeg er høysensitiv av den grunn 1
palamina Skrevet 25. september 2015 #5 Skrevet 25. september 2015 Har tatt denne testen,men må si at "symptomene" som kommer opp,kan passe med mye annet ! F.eks pstd migrene angst hørselsproblemer jeg trykket vel ja på 22 av 23 spørsmål.Men vet ikke om jeg er høysensitiv av den grunn Hvorfor er det mer skummelt å konkludere med at man har et mer følsomt nervesystem enn normen fremfor å forklare symptomene med ptsd, migrene, angst, hørsels og synsproblematikk ++? Hvis du scorer påomtrent alle punkter er du nok høysensitiv, og det er da ingen big deal. Man finner høysensitive hos alle arter, ikke bare mennesker. Det gjør at man tar inn litt mer og blir litt fortere sliten, ikke verre enn det.
Sugerøret Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 det jeg mente er at jeg har andre diagnoser som gir meg slike symptomer.Derfor skårer jeg høyt men behøver ikke være høysensitiv av den grunn Når det er mye lyder blir jeg sliten pga nakkesleng og hørselsproblemer migrene blir trigget av høye lyder,lukter eller sterkt lys. så en slik ukeblad test er ikke alltid til å stole på,er hva jeg prøver å si
Rumle Skrevet 25. september 2015 #7 Skrevet 25. september 2015 Ts, du kan jo ta testen og lese mer om det her inne http://hsperson.com/
palamina Skrevet 25. september 2015 #8 Skrevet 25. september 2015 det jeg mente er at jeg har andre diagnoser som gir meg slike symptomer.Derfor skårer jeg høyt men behøver ikke være høysensitiv av den grunn Når det er mye lyder blir jeg sliten pga nakkesleng og hørselsproblemer migrene blir trigget av høye lyder,lukter eller sterkt lys. så en slik ukeblad test er ikke alltid til å stole på,er hva jeg prøver å si Spørsmålet er hva som kom først, høna eller egget? Utvikler man lettere migrene fordi man er høysensitiv? Får man lettere angst når man er høysensitiv? Ja, antakelig. Har selv ADHD på papiret, og slike diagnoser kan sannsynligvis utvikle seg fordi det ikke blir tatt hensyn til at man er høysensitiv i utgangspunktet tenker jeg, fra man er liten. Norske psykologer har ikke noe som helst forhold til hva begrepet innebærer en gang, selv om det er langt fra kontroversielt. De setter heller andre psykere merkelapper på folk enn at de er ekstra følsomme. Men jeg er jo enig i at de spørsmålene her ikke akkurat gikk i dybden da, litt ukeblad over det ja.
Sugerøret Skrevet 25. september 2015 #9 Skrevet 25. september 2015 jeg vet hva som kom først her i alle fall og ville bare sette inn et lite ps! eller obs.. ukeblad er ukeblad.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå