AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #1 Skrevet 24. september 2015 Erfaringer? Hvordan gjør man det? Er det like sikkert som hos legen? Anonymous poster hash: 0e281...543
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #2 Skrevet 24. september 2015 Erfaringer?Hvordan gjør man det?Er det like sikkert som hos legen? Anonymous poster hash: 0e281...543 Dette har vært mye diskutert i media. De somselger testene hevder (selvfølgelig) at testene er like sikre som tester hos legen. Mens Norske Helsemyndigheter viser til at tester tatt av helsepersonell og sendt inn til store laboratorium er det eneste sikre. Hvorfor tar leger tester og sender inn når pasientene kan kjøpe billigtester på nettet? Spørsmålet er mer hva du selv tror og vil stole på? Anonymous poster hash: 4a3e9...f87
frk91 Skrevet 24. september 2015 #3 Skrevet 24. september 2015 Ser ikke poenget med en hjemmetest. For hvis testen er positiv og du har klamydia så må du likevel gå gjennom en ny test hos legen før du får antibiotika. Veldig få leger skriver ut antibiotika selv om du sier du har klamydia, du må gjennom en ny test.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 Olafia sender deg gratis hjemmetest i posten. Man får med en veldig enkel og grei bruksanvisning, og så sender de deg sms med svar på. Gjorde det selv, og det var superenkelt! Har ikke hørt noe om at det ikke skal være like sikkert som å teste seg hos de.http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss_/avdelinger_/olafiaklinikken_/sider/klamydia-og-mycoplasma.aspx(link til hjemmetesten) Anonymous poster hash: 4dc8f...cba
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #5 Skrevet 7. februar 2016 Jeg ønsker å teste meg for klamydia, og da jeg googlet dukket denne opp: http://www.enkeltest.no/ Er det noen som har prøvd dette? Synes det virker ganske lurt, men hadde vært bra å høre om noen her inne har testet det. Med Olafia må man vel sende inn urinprøve? Ser ut til at testen over gir deg svar med en gang. Takk på forhånd:) Anonymkode: 8240c...ff7
QueenOfTheSidewalk Skrevet 7. februar 2016 #6 Skrevet 7. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å teste meg for klamydia, og da jeg googlet dukket denne opp: http://www.enkeltest.no/ Er det noen som har prøvd dette? Synes det virker ganske lurt, men hadde vært bra å høre om noen her inne har testet det. Med Olafia må man vel sende inn urinprøve? Ser ut til at testen over gir deg svar med en gang. Takk på forhånd:) Anonymkode: 8240c...ff7 Den selges selvfølgelig ikke på apoteket. Både de på apoteket og fra diverse sykehus sendes inn til laboratorium. Det er til og med krav til når du sender det, sånn at det kommer fort nok frem. Jeg bestilte en test fra et sykehus, men endte opp med å gå til legen isteden, synes det var for stressende og man blir innkalt til sykehuset om den er positiv. Fastlegen min er nærmere, så jeg gikk til han. Hadde heldigvis ingenting Hvorfor ikke gjøre det hos legen? Det skal være gratis og du slipper å stresse med posten.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 7. februar 2016 #7 Skrevet 7. februar 2016 Den som selges på apteket koster rundt 400. Ser ikke vitsen når man kan gjøre det gratis.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå