Gå til innhold

Dere som spaserer mye

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke sko bruker dere?

Jeg går MYE til fots, og det blir en del på asfalt da jeg tross alt bor midt i byen. Er ikke så interessert i å gå i joggesko hele tiden, selv om det sikkert er best for foten.

Er det noen såler jeg kan få kjøpt som kan hjelpe til å dempe eller noe slikt? Eller vet dere av noen pene "småsko", boots eller skomerker som selger sko som er gode for foten?

Merker at jeg ha begynt å få vondt i bena siste halvåret, og jeg har stort sett bare gått i sko av samme type som converse, altså null støtte eller demping. Må vel skjerpe meg før jeg får problemer med å gå...

Anonymous poster hash: e36c0...c81
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier alltid å sjekke om skoen er bøyelig, om den har god bøy. Altså om du får bøyd sålen godt - press undersiden av sålen oppover. Det er viktig at du bruker hele foten når du går, fra hæl til tå, og det er enklere i en sko med god bøy.
Det finnes vel også sånne ulike gél-såler, men har ingen erfaring med det.

Fortrekker uansett å gå med joggesko/goretex o.l fremfor å ha vondt i beina.
Sko med helt flate såler, som converse o.l er et mareritt for mine føtter over lengre distanser på asfalt, i allefall hvis jeg ikke passer på å bruke hele foten godt nok.

Anonymous poster hash: c526e...940
Skrevet

Mange vanlige sko har noe som heter "soft walk". Se om det står inn i skoen, eller spør på skobutikken. 

For tynne tåler er et helvete å gå med på hardt underlag. Jeg velger litt tykkere såler, og helst litt myke. 

Ellers er det jo selvsagt best med sko beregnet på mye gåing. Mange sportsbutikker selger såkalte walking shoes, som er beregnet på gåing framfor løping. De er ofte litt mindre grelle enn joggesko. 

Jeg anbefaler også å gå i spesialbutikk for diverse helsehjelpemidler. De har ofte spesialsko beregnet på masse gåing. 

Anonymous poster hash: b9679...232
Skrevet

Bruker helt nøytrale svarte sko som for eksempel Reebok walking shoes eller sko fra Ecco. Dr. Martens har fantastiske såler, går mye med dem. De har jeg i ulike modeller.

Anonymous poster hash: f6ad3...438
Skrevet

når jeg ikke går med hund,bruker jeg Gaitline sko. Har leddgikt,ryggmargsskade som gjør ting vondt .

Men skal jeg i sko og mark,bruker jeg fjellstøvler / hicking støvler osv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hikingsko/støvler som jeg bruker til så og si alt, enten jeg går på kjøpesenter eller en tur i skogen. De er en drøm for bein, kne og rygg.

Skrevet

Jeg går MYE, og har funnet ut at Asics joggesko fungerer ypperlig. De med tjukk såle, GEL- kayano . Men det kommer veldig an på hvilken fasong foten din har. Ville gått til G-sport eller tilsvarende, der har de ofte en maskin som kan beregne hvilken type sko som passer best til deg :)

Skrevet

Bruker vanlige joggesko fra Nike..... Hiver meg på her for tips til fjells og sånn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...