Gå til innhold

Rasistisk politimann


Aquarius

Anbefalte innlegg

Så dere nyhetene i dag?

Jeg fikk hakeslepp!

Det var en hvit politimann som slo hodet til en svart 16-åring ned i panseret på en bil. :o Helt uten grunn! :evil: Etterpå slo mannen 16-åringen i ansiktet med knyttneven. De andre politimennene som stå rundt prøvde jo ikke akkurat desperat å stoppe mannen som slo, heller. Ikke nok med det, den gale politimannen tok kvelertak på gutten!

Heldigvis var det noen som filmet dette. Da for iallefall mannen litt straff. Selvom jeg ikke kaller dette straff,

for alt dette ble politimannen bare ble suspendert!! Han burde iallefall mistet jobben, og fått en saftig bot eller liten fengselsstraff! Politifolk skal kontrollere seg!! De skal ikke angripe mennesker med annerledes hudfarge!

:evil: :x Jeg ble forbanna da jeg hørte det :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:o Høres utrolig ut til å være sant. Hvordan kan vi med 100% sikkerhet si at ikke gutten hadde gjort noe. Vet vi det sikkert.

(så ikke på nyhetene i går)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å være politi i inglewood, eller hvordan det staves osv osv osv.

Tror jeg hadde vært litt hissig/hard om jeg hadde vært politi der også, men det forsvarer ikke det den politimannen gjorde!.

Det er helt forkastelig at noen går til fysisk angrep på noen slik, Og om det var rasebetinget, så synest jeg det er rett og slett vondt, blir vi ALDRI ferdig med rasisme pga av noens hudfarge???....

Det er vondt å se slike ting...

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjempesint, men egentlig ikke overraska. Det virker som veldig mange politifolk i USA lager sine egne regler, spør du meg :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva har det egentlig med saken om gutten hadde gjort noe forut denne hendelsen?!

Skulle det likssom rettferdigjøre politimannens oppførsel?

En som arbeider med loven i høyre hånd ,som skal motarbeide a lovbrudd skal kunne utøve vold i yrket sitt. Helt på trynet.

Og han bør jo som andre voldsutøvere få en straff, uansett om han mister jobben eller ikke.

For dette handler jo ikke om hva gutten har gjort, men om politi-

mannen.

(gutten hadde forresten heller ikke gjort noe,de ble stoppet pga bilskiltet, men gutten hadde blandet seg inn i samtalen med faren)

Hvis det er noen som synes det er av betydning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff...jeg synes slike saker som dette er helt forferdelig. Har hørt om lignende saker før. Men vi får jo bare en side av saken, selv om det er helt forferdelig, så må vi ikke trekke forhastede slutninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er og har vært hverdagen for mange i USA. Dette er bare en av hundrevis av historier jeg har lest og hørt om. Absolutt ikke den verste. Har du care eller stein snakket med noen som ikke er så hvit i hudfargen, så kan du få noen historier på dette. Det er greit nok å være skeptisk; det er alltid to sider av en historie, men det er bare akkurat dette mange svarte hører i USA "Han måtte da ha gjort noe siden politiet måtte gjøre slik" Blant annet hørt i Rodney King-saken blant mange hvite.

En mann, rik 39-åring kjørte mot sitt nye hjem i et hvitt respektabelt strøk i sin dyre fine bil. Politiet stoppet han, og spurte hva han hadde tenkt seg. Han sa han skulle hjem, og forstod etterhvert at det forstod de ikke. Politiet ba han fjerne seg øyeblikkelig, men det nektet han. Hvorfor skulle han det? Han var på vei hjem, og om han ikke var det, så kan de ikke be han pele seg hjem fordi han var svart. Da han nektet ble de to politiene veldig hissig, og den stakkars mannen endte med fem brukne ribbebein, punktert lunge og brukken kjeve. Hva skjedde med politiet? Ingen ting... De sa i "høringen" at de hadde mistenkt at han enten A: hadde stjålet bilen eller B: skulle inn i nabolaget for å finne et godt hjem å stjele fra.... For politi må jo få være effektive når de tror noe er galt.

:evil: :evil: :evil: :evil:

Det er menigen å ta skurkene hardt, ikke vanlige borgere man skal beskytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...