AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #1 Skrevet 24. september 2015 Sender man ut kort/bilder i ettertid om man har giftet seg i hemmelighet? Type bryllupsbilde til alle man ville ha invitert om man hadde hatt en fest, med en tekst à la "hei, vi giftet oss xx.yy, og håper på en fin fremtid sammen". Hvordan ville du gjort det? Anonymous poster hash: 86e6f...15a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #2 Skrevet 24. september 2015 Sender man ut kort/bilder i ettertid om man har giftet seg i hemmelighet? Type bryllupsbilde til alle man ville ha invitert om man hadde hatt en fest, med en tekst à la "hei, vi giftet oss xx.yy, og håper på en fin fremtid sammen". Hvordan ville du gjort det? Anonymous poster hash: 86e6f...15a Nei, det ville jeg oppfattete som en slags form for "gavetigging". Sett annonse i avisen, legg ut beskjed på facebook eller bare fortell det til folk ansikt til ansikt etter hvert som dere møter dem. Men ikke send ut noe i posten, med mindre dere faktisk inviterer til en feiring. Anonymous poster hash: 5b5b3...e1a 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #3 Skrevet 24. september 2015 Formålet ville ikke vært å få inn noen gaver, men heller dele nyheten på en litt koseligere måte enn facebook. Hvordan kan vi da skrive dette? -TS Anonymous poster hash: 86e6f...15a
daemonia Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 Vi endret enkelt og greit forholdsstatusen på facebook. Jeg var høygravid og orket ikke noe stor fest. Masse gratulasjoner, og et par stk kom med gave. Men om du ikke vil gjøre det så enkelt så sett inn bilde i avisen heller Vi sendte ikke ut kort eller noe til alle som kunne vært invitert. Vi gav ut bilde og takkebrev til de som gav gaver. Og det var alt. Man er like mye gift selv om man ikke annonserer det med brask og bram, så det hadde jeg ikke giddet å stresse med
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #5 Skrevet 24. september 2015 Formålet ville ikke vært å få inn noen gaver, men heller dele nyheten på en litt koseligere måte enn facebook. Hvordan kan vi da skrive dette? -TS Anonymous poster hash: 86e6f...15a At deres mål ikke er å "få inn gaver", betyr ikke at det ikke vil bli oppfattet sånn. En annonsering på facebook er helt ok det. Lite fuss og lite kravstort. Et kort i posten blir litt "se på oss" og jeg ville blitt veldig usikker på hva som ble forventet av meg.. tror jeg ville følt meg presset til å sende en liten gave. Anonymous poster hash: 5b5b3...e1a 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #6 Skrevet 24. september 2015 Jeg ville nok også følt en forventning om å sende gave dersom jeg hadde fått et slikt kort i posten (og jeg gidder helt ærlig ikke gi gave dersom jeg ikke ble invitert i bryllupet, med mindre det var svært nær venninne eller nærmeste familie. Faller brudeparet inn under den kategorien forventer jeg uansett å få vite det ansikt til ansikt) Har dere valgt å gifte dere i hemmelighet behøver dere heller ikke annonsere bryllupet med brask pg bram spør du meg, så da holder det med en statusoppdatering på fb. Anonymous poster hash: 85e6a...27f 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #7 Skrevet 25. september 2015 Jeg ville absolutt ikke sendt noe skriftlig, nei. Selv om dere ikke mener det som gavetigging vil nok 99,9% av dem som mottar kortet føle press om gave. Jeg ville syntes det var en veldig merkelig ting å gjøre. Si det når dere møtes, sett inn annonse i avisen, endre status på facebook, la jungeltelegrafen ta seg av det, men IKKE send det som vil bli oppfattet som tiggerbrev til folk i posten. Jeg har flere slektninger og venner som har giftet seg og sagt ifra om det i etterkant, men da har de altså sagt det når vi har møttes, eller jeg har hørt det via andre. Anonymous poster hash: c166b...179
N.Tonks Skrevet 25. september 2015 #8 Skrevet 25. september 2015 Vi sendte melding/ringte nærmeste familie/venner, resten fikk vite det via endring av sivilstatus på facebook.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå