AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #1 Skrevet 24. september 2015 Hei! Jenta mi blir snart fire år, og skal invitere kullet sitt (8 stk) til barnebursdag for første gang. Vi vurderer følgende: Hente alle barna kl 15, og gå sammen hjem (5 min å gå). Så kan alle vaske seg og skifte til pentøy når de kommer til oss, og så varer bursdagen til kl 17.30. Hva hadde dere syntes om denne løsninga, som foreldre? Det er et par nye barn på avdelinga i høst, så jeg begynte plutselig å tenke på at det kanskje er noen som ikke tør å være i bursdag uten foreldrene sine? Eller bruker dette å gå greit, så lenge alle vennene er der? De er en sammenspleisa gjeng, men det er som sagt to barn der som vi bare har møtt et par ganger.Anonymous poster hash: fe47a...e7f
Gjest Magnifiq Skrevet 24. september 2015 #2 Skrevet 24. september 2015 Det hadde funket fint for min fireåeing hvertfall, men det er jo de som vil ha foreldrene sine med da...
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #3 Skrevet 24. september 2015 Dette hadde nok funket veldig fint for min også når hun var fire år, men jeg kan gjette at dette vil være vanskelig for noen av barna, spesielt hvis de ikke er vandt med å bli hentet av andre voksne. Anonymous poster hash: c0ffe...aca 1
Sushi Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 Hadde gått helt fint her, både ved tre og fire år, og som helt ny. Du kan jo høre med foreldrene til de som er nye? 1
GammelKaktus Skrevet 24. september 2015 #5 Skrevet 24. september 2015 Hadde ikke funket for min fireåring. Han føler seg tryggest når det er en voksen med som han kjenner. Og sånn er det for mange av femåringene og i vår barnehage. Siste bursdagen vi var i da var halvparten av foreldrene med, og mange av de som hadde foreldrene sine med var fem år. Men du lager jo bursdagen som du ønsker og så ser du hvordan det blir. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #7 Skrevet 24. september 2015 Hadde ikke fungert for mine barn. De er veldig sjenerte, og vi har vært med til og med 6 års dagene. Anonymous poster hash: 04a5d...a21
sjøhest Skrevet 24. september 2015 #8 Skrevet 24. september 2015 Nei, sjansen for at noen blir forvirra/vrang/styrete er for stor. Å hente 8 stk i bhg hadde jeg aldri gjort. Hadde invitert de en lørdag og skrevet at de kunne komme med eller uten foreldre, alt etter hva som passet de. 15
SiMa Skrevet 24. september 2015 #9 Skrevet 24. september 2015 Det høres veldig praktisk ut. Det kan være noen barn som ikke vil bli med "fremmede" hjem, men da kan sikkert foreldrene møte dere i barnehagen og dere går i samlet flokk, barn og voksne? Snakk med foreldrene på forhånd, det kan være det er lurt å utsette bursdagen en time, det er ikke alle som rekker hjem fra jobb til tre.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #10 Skrevet 24. september 2015 Veldig bra, men jeg ville droppa "skifte til pentøy". Det er mye styr, og ikke nødvendig, de kan ha på seg/med seg noe halvpent som de skifter til allerede i bhg før dere går. Mine barn ville glatt gått alene, de som trenger følge, der må foreldrene gjøre nettopp det, følge. Anonymous poster hash: 4f566...2c8 17
Gjest Blomsterert Skrevet 24. september 2015 #11 Skrevet 24. september 2015 Hei! Jenta mi blir snart fire år, og skal invitere kullet sitt (8 stk) til barnebursdag for første gang. Vi vurderer følgende: Hente alle barna kl 15, og gå sammen hjem (5 min å gå). Så kan alle vaske seg og skifte til pentøy når de kommer til oss, og så varer bursdagen til kl 17.30. Hva hadde dere syntes om denne løsninga, som foreldre? Det er et par nye barn på avdelinga i høst, så jeg begynte plutselig å tenke på at det kanskje er noen som ikke tør å være i bursdag uten foreldrene sine? Eller bruker dette å gå greit, så lenge alle vennene er der? De er en sammenspleisa gjeng, men det er som sagt to barn der som vi bare har møtt et par ganger.Anonymous poster hash: fe47a...e7f Syns det virker litt rart.Så små barn vil jo ofte ha med foreldrene,og gå med ei gruppe på åtte barn krever vel tilsyn av mer enn en? Syns også de eventuellt skulle vasket seg skiftet før de forlot barnehagen. Ser andre syns dette var en god idé.Jeg er ikke helt enig.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #12 Skrevet 24. september 2015 Hvis noen av barna plutselig finner ut at de vil ha med mamma eller pappa så må de ringes opp for å kommer og hente tidligere og følge, da? Fireåringer er ikke alltid helt stabile, for å si det sånn. Jeg hadde ikke valgt denne løsningen, hadde heller tatt det på en lørdag. Anonymous poster hash: 83ffb...758 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #13 Skrevet 24. september 2015 Synes det er en lur ide! . Mine barn ville glatt gått alene, de som trenger følge, der må foreldrene gjøre nettopp det, følge. Anonymous poster hash: 4f566...2c8 Enig her, de foreldrene som vet at barnet er sjenert/usikkert kan jo be om å få følge? Kanskje utsette til 15:30 eller 16 så det blir enklere i forhold til jobb, men ellers synes jeg det er veldig smart og praktisk. Mine barn hadde ikke hatt noen problemer med det. Anonymous poster hash: d3576...374 1
Sirah Skrevet 24. september 2015 #14 Skrevet 24. september 2015 Dette kan enten gå veldig bra, eller være en potensiell "katastrofe". Hva om noen av barna nekter å bli med eller slår seg vrange på turen? Hvor mange voksne skal dere være i følget? Jeg ville nok utsatt det en time eller to og heller fått foreldrene med på gåturen - iallefall de foreldrene til barna som dere ikke kjenner godt. Og jeg ville droppet skiftingen til pent tøy. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #15 Skrevet 24. september 2015 Noen jeg kjenner gjorde noe liknende, men med en vesensforskjell: de inviterte litt tidligere og noen av de ansatte i barnehagen var med på feiringa. De ble det tryggere for de mer sjenerte også. Så dro alle tilbake til barnehagen og ble hentet som vanlig. Dette forutsetter fleksible ansatte, sjølsagt, men du kan jo spørre? Anonymous poster hash: b3ab5...cd3 10
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #16 Skrevet 24. september 2015 Hadde mitt barn blitt bedt, så hadde jeg satt pris på om invitasjonen var til rett etter barnehageslutt, sånn at jeg kunne fulgt selv. Hun ville aldri i verden ha blitt med en voksen som hun ikke kjente godt. Hadde hun vært ny i barnehagen, og ikke kjente den voksne, så hadde ikke jeg villet latt henne gå med vedkommende heller. Jeg vil kjenne de som henter mine barn i barnehagen. Ellers synes jeg det høres litt krevende ut å skulle hente og gå fra barnehagen og hjem med hele åtte (ni med din) 3-4-åringer. Er det trafikkert, og tenker du å gå alene med dem? Mulig veien hjem er veldig trygg, men om jeg skulle tenke sånn som vi bor i forhold til barnehagen, så hadde jeg aldri turt. Synes også du burde droppe å ha med pentøy og skifte til. Bare pes, og helt unødvendig i mitt hode, i hvert fall. Anonymous poster hash: 3eecc...745 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #17 Skrevet 24. september 2015 Hadde mitt barn blitt bedt, så hadde jeg satt pris på om invitasjonen var til rett etter barnehageslutt, sånn at jeg kunne fulgt selv. Hun ville aldri i verden ha blitt med en voksen som hun ikke kjente godt. Hadde hun vært ny i barnehagen, og ikke kjente den voksne, så hadde ikke jeg villet latt henne gå med vedkommende heller. Jeg vil kjenne de som henter mine barn i barnehagen. Signerer! Anonymous poster hash: 04a5d...a21 1
Marikken Skrevet 24. september 2015 #18 Skrevet 24. september 2015 Vi har gjort det - men ikke før siste bursdag i barnehagen - altså med 5 og 6-åringer. Det gikk helt supert og alle foreldrene var glade for å slippe å hente i barnehagen Vi har planer om å gjøre det samme med lillesøster også, men ikke før hun fyller 6 hun også... 4-årsdag høres tidlig ut i mine ører - det er jo en del da som fremdeles bare er 3 år og en trassen 3-åring kan lett ødelegge store deler av feiringen tror jeg... ? 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #19 Skrevet 24. september 2015 Kanskje for 5åringer, men ikke for de rundt 4år. Hør med barnehagen om kullet kunne kommet i barnehagetiden sammen med et par voksne. Det blir gjort i vår barnehage av og til, og har fungert bra. Da er det trygt for alle barna, og for foreldrene som ikke kjenner dere. Min var i slik bursdag forrige uke, fra 10-13 på en onsdag:) blir som en turdag. Og nei, de skal ikke skifte til pentøy selvfølgelig. Hvis du vil ha "ordentlig" barnebursdag ber du på en søndag. Da kommer de pyntet og med gaver osv. Og foreldre kan bli med om barnet er av den typen.Anonymous poster hash: c6462...21b
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #20 Skrevet 24. september 2015 Dette opplegget ville jeg takket nei til for mine barn da de var 4. I vår barnehage var 4 års dagen den første som ble feiret med barnehagevenner på besøk. Det var nytt for de fleste, og de kjente ikke hverandres foreldre ennå. De hadde behov for å ha med foreldrene denne første runden, og noen også året etter (mine var av den typen). Dette med å hente alle barna hjem selv, ville jeg ikke funnet på før skolestart. Det er litt av et prosjekt, for ikke å snakke om: stort ansvar. Anonymous poster hash: 04a5d...a21 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå