AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #1 Skrevet 24. september 2015 Hvis du er ute med mannen din og han blir slått til av en annen mann, og dere ender opp med å bare gå derfra, hva vil du føle da? Vil du føle at mannen din ikke er ordentlig mann? At han ikke er i stand til å ta beskytte deg? Anonymous poster hash: 05e9b...078
Mongo88 Skrevet 24. september 2015 #2 Skrevet 24. september 2015 Jeg ville følt at jeg har en voksen gentleman Slåssing er for små gutter og idioter. 7
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. september 2015 #3 Skrevet 24. september 2015 (endret) Har lest feil og er enig i resten her, jeg så for meg noe helt annet Endret 26. september 2015 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 Gjorde ingenting, bare gikk som om ingenting hadde skjedd. Anonymous poster hash: 05e9b...078
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #5 Skrevet 24. september 2015 Jeg ville tenkt han var modig og voksen. Han valgte det alternativet som var tryggest for alle partner involvert. Å slå tilbake, kjefte, eller krangle ville ført til en forverring av situasjonen. Det krever mer mot å gjøre det som blir oppfattet som "feigt". Jeg trener kampsport, og har holdt en del på med Krav Maga og selvforsvarskurs. Mannen gjorde akkurat det vi lærer folk å gjøre: gjøre det man må for å unngå mer vold. Anonymous poster hash: 25f0e...d97 7
King in the North Skrevet 24. september 2015 #6 Skrevet 24. september 2015 Vanskelig å si hvordan jeg ville reagert, men hovedregelen er å unngå vold for alt det er verdt. Aldri blitt slått, eller slått noen andre, så enn så lenge slipper jeg å tenke for mye over det 1
Berit Skrevet 24. september 2015 #7 Skrevet 24. september 2015 (endret) Jeg synes han gjorde det som var rett. Hvis han hadde slått eller dyttet tilbake hadde motparten sannsynligvis blitt provosert til å slå enda mer. Å snakke i gjerningsøyeblikket til sånne som slår, er somoftest helt nyttesløst. Blir man f.eks truet med våpen eller vold anbefaler politiet at man bare skal gi dem det de vil ha for så å komme seg vekk. Man kan aldri vite hva voldsmenn finner på. Endret 24. september 2015 av Berit
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #8 Skrevet 24. september 2015 Som mann vil jeg si følgende: Ja, man bør ofte forlate situasjonen, men det er ikke slik at man kan rømme fra alle situasjoner. Om man er innendørs og angriperen ikke viser tegn til å stoppe og man ikke har annen fluktvei så har man gjerne ikke noe annet alternativ enn å sloss. Og når menn sloss på alvor og det ikke bare er en misforståelse, så er det faktisk alvor - det kan dreie seg om liv og død. Anonymous poster hash: 3843f...923
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. september 2015 #9 Skrevet 24. september 2015 (endret) Har lest feil. Endret 26. september 2015 av Evilposelos
Brimi Skrevet 24. september 2015 #10 Skrevet 24. september 2015 Jeg tror jeg hadde blitt, om mulig, enda mer forelsket i mannen min hvis han hadde gått vekk fra en sånn situasjon! Hadde han derimot slått tilbake eller noe lignende så tror jeg forholdet hadde vært mer eller mindre over. Hadde i hvertfall tatt lang tid før jeg endret mitt syn på han igjen.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #11 Skrevet 24. september 2015 Hadde ikke følt meg bra etterpå da, hadde fått et nytt syn på han, et veldig negativt et. Du er ikke alene om det. Problemet oppstår hvis det er stor forskjell i styrkeforhold. Om mannen din oppfører seg som "mann" og "tar igjen" risikerer han å bli invalid eller i verste fall dø om den andre person er større og sterkere. Om mannen din får seg en i ansiktet og faller bakover for så å kakke hodet i asfalten så kan det være over og ut. Dette er ikke ukjent for de som jobber i legevakten for å si det slik. Anonymous poster hash: ec908...0e9
QueenOfTheSidewalk Skrevet 25. september 2015 #12 Skrevet 25. september 2015 (endret) Har lest feil. Endret 26. september 2015 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #13 Skrevet 25. september 2015 Som mann vil jeg si følgende: Ja, man bør ofte forlate situasjonen, men det er ikke slik at man kan rømme fra alle situasjoner. Om man er innendørs og angriperen ikke viser tegn til å stoppe og man ikke har annen fluktvei så har man gjerne ikke noe annet alternativ enn å sloss. Og når menn sloss på alvor og det ikke bare er en misforståelse, så er det faktisk alvor - det kan dreie seg om liv og død. Anonymous poster hash: 3843f...923 Og derfor bør mannen være sterk. Anonymous poster hash: 05e9b...078
Gjest Blomsterert Skrevet 25. september 2015 #14 Skrevet 25. september 2015 Hvis du er ute med mannen din og han blir slått til av en annen mann, og dere ender opp med å bare gå derfra, hva vil du føle da? Vil du føle at mannen din ikke er ordentlig mann? At han ikke er i stand til å ta beskytte deg?Anonymous poster hash: 05e9b...078 Beskytte deg? Var det noen som angrep deg? Om mannen din ble slått og gikk,så var vel ikke du i fare eller? En hiver seg ikke ut i en slåsskamp uten at noen er i fare. Da viser man verdighet og ja,går bare.
WubWub Skrevet 25. september 2015 #15 Skrevet 25. september 2015 (endret) Men han trenger jo ikke å late som ingenting å gå Nei, jeg synes ikke han skal ta igjen, men noe kunne han jo gjort som ikke var voldelig. Som å dra kjæresten vekk eller et eller annet. Jeg ser poenget ditt da, det hele kommer an på situasjonen, altså om man kan gjøre noe uten å bli skadet selv. Hvorfor skal han som bli utsatt for vold dra kjæresten vekk når det er han som er mottageren av vold og ikke dama? Hun var jo i ingen fare. Endret 25. september 2015 av WubWub
WubWub Skrevet 25. september 2015 #16 Skrevet 25. september 2015 Hadde ikke følt meg bra etterpå da, hadde fått et nytt syn på han, et veldig negativt et. Hvorfor negativt syn på en mann som er voksen nok til å velge det beste og tryggeste alternativet? Hva slags holdninger har du egentlig?
Erazor Skrevet 25. september 2015 #17 Skrevet 25. september 2015 Jeg vil tro at de aller fleste som har trent kampsport har lært at om man havner i en situasjon, så er det alltid best å forsøke å trekke seg vekk fra situasjonen uten å eskalere den. I dette tilfellet høres det ut som om dette ble fulgt. Kudos til mannen.
urenluren Skrevet 25. september 2015 #18 Skrevet 25. september 2015 Jeg hadde blitt stolt av han som håndterte det på en så rolig måte. Mange ville prøvd å yppe seg tilbake i frykt for å fremstå som feig, men hadde da risikert å forverre situasjonen og sette begge i fare. Det er bare gutter som slåss. Ekte menn oppfører seg.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #19 Skrevet 25. september 2015 Jeg vil si at han gjorde et klokt valg. Å leke helt på byen kan få store konsekvenser. For det første så vet man ikke hva personen som lager bråk er i stand til å gjøre. Spesielt hvis det er alkohol eller andre rusmidler inne i bildet. For det andre så kan man bli slått ned og i verste fall treffe asfalten med hodet og med det resultatet at man kan få hjerneblødning eller andre alvorlige skader. Er man uheldig skal det ikke mye til før det kan bli alvorlig. Å gå vekk fra en sånn situasjon vitner om styrke. Ikke svakhet. Anonymous poster hash: b67ef...0c0
nordpedant Skrevet 25. september 2015 #20 Skrevet 25. september 2015 Ganske modent og fornuftig gjort. Om personen ikke utgjør noen øyeblikkelig trussel etter det første slaget, så øker du bare sjansene for å komme deg hjem forholdsvis uskadd ved å gå derfra. Dersom angrepet fortsetter blir det noe helt annet. Men ingen situasjoner er like.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå