WubWub Skrevet 23. september 2015 #1 Del Skrevet 23. september 2015 (endret) Når jeg kommer tilbake fra utlandet om en ukes tid har jeg tenkt til å lage en serie historie tråder som ikke er pensum i vestlige historie bøker/historie utenom den vestlige sfæren. Foreløping har jeg kommet frem til 3 emner jeg har lyst til å skrive om. Singapore sin historie, Hashshashins og Gurkhas. Jeg vil gjerne ha 5 emner til, så kom gjerne med forslag om temaer, tidsepoker, grupperinger, folkeslag, hendelser, slag , kulturer eller hva nå det enn måtte være så lenge historien du ønsker ikke har et vestlig preg (f.eks USA's historie, kalde krigen, 2.vk, britiske imperialismen, renessansen, industrielle revolusjonen, foreningen av Tyskland ved hjelp av Otto Von Bismarck's realpolitiske og diplomatiske evner osv osv). Jeg kommer til å plukke ut de emnene dere forslår som jeg syntes er mest spennende. Kvaliteten på trådene jeg vil lage om disse emnene vil være av disse kalibrene : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=953133 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=912060 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=918097 Endret 23. september 2015 av WubWub Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #2 Del Skrevet 23. september 2015 Hvis du også finner ham interessant; Zheng He. Anonymous poster hash: 04489...e82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 23. september 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 23. september 2015 Hvis du også finner ham interessant; Zheng He. Anonymous poster hash: 04489...e82 Absolutt! Har lest mye om han. Jeg er veldig glad i kinesisk historie så dette er absolutt av interesse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 24. september 2015 #4 Del Skrevet 24. september 2015 Muligens noe for de særs interesserte: - Matematikkens historie i Skandinavia/Norden (jada, jeg vet at det ikke er helt i henhold til HI, men jeg ble så nysgjerrig etter å ha sett dokumentarserien The Story of Maths) - Historien om seiling (nei, ikke sånn der Volvo Ocean Race osv., jeg vil helt tilbake til starten) - Menneskets evolusjonhistorie i Sør- og Mellom-Amerika - Utviklinga av klikkespråk - Historien til det asiatiske romfartsprogrammet Ha en god tur, kos deg, og kom vel hjem igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. september 2015 #5 Del Skrevet 24. september 2015 (endret) Jeg kunne godt tenkt meg å lært mer om det store spillet som var navnet på rivaliseringen i Sentral-Asia mellom det Russiske Keiserriket og Det Britiske Imperiet mellom 1813 og 1907. Jeg kunne også tenkt meg å lært mer om USA sin historie Kunne også ( som bruker over ) lært mer om menneskets evolusjonshistorie Kunne også tenkt meg å lært mer om kunst historie og filmhistorie. Endret 24. september 2015 av The Archbishop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 15. oktober 2015 #6 Del Skrevet 15. oktober 2015 Artig tråd:) historie er spennende. Jeg syns sentral-asia er facinerende, særlig de frossene mummiene som er funnet i Taklamakhan ørkenen. - mongolenes erobringer og konsekvenser av det, - likheter mellom sentral-asiatiske stammer og folk som mandsju, ainu, koreanere etc, språkmessig, kulturelt etc - De sentral asiatiske Stan-landene, i tiden etter soviet unionen - Afrikansk historie, før koloniseringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter #7 Del Skrevet 15. oktober 2015 Artig tråd:) historie er spennende. Jeg syns sentral-asia er facinerende, særlig de frossene mummiene som er funnet i Taklamakhan ørkenen. - mongolenes erobringer og konsekvenser av det, - likheter mellom sentral-asiatiske stammer og folk som mandsju, ainu, koreanere etc, språkmessig, kulturelt etc - De sentral asiatiske Stan-landene, i tiden etter soviet unionen - Afrikansk historie, før koloniseringen jeg har allerede en traad om mongolene, men da alternativ historie. den er her : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=912067&page=1&#entry15915469 har jobbet med flere historier som har blitt nevnt i traaden her men jeg reiser saa mye saa har ikke rukket bli ferdig. har vErt i 5 land den siden helga skal hjem igjen om noen dager saa da skal jeg faa gjort ferdig forslagene dere har kommet med. afrikansk historie var et godt forslag som jeg gjerne vil skrive litt om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 16. oktober 2015 #8 Del Skrevet 16. oktober 2015 Inkaene. Hvordan var det mulig at dette mektige riket kunne styrtes av Pizarro, med en nærmest betydningsløs styrke, i løpet av bare seks år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Starless Skrevet 16. oktober 2015 #9 Del Skrevet 16. oktober 2015 Inkaene. Hvordan var det mulig at dette mektige riket kunne styrtes av Pizarro, med en nærmest betydningsløs styrke, i løpet av bare seks år? Godt spørsmål, og enda bedre albumcover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 16. oktober 2015 #10 Del Skrevet 16. oktober 2015 Godt spørsmål, og enda bedre albumcover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Starless Skrevet 16. oktober 2015 #11 Del Skrevet 16. oktober 2015 Duger den også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 16. oktober 2015 #12 Del Skrevet 16. oktober 2015 Duger den også En av mine yndlingsskiver. Og Starless er den helt store sangen. Nok avsporing, selv om Wub sikkert godtar litt av hvert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredsmegleren Skrevet 16. oktober 2015 #13 Del Skrevet 16. oktober 2015 Homo floresiensis, Ada Lovelace, William James Sidis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lanista1984 Skrevet 20. oktober 2015 #14 Del Skrevet 20. oktober 2015 Et lite dypdykk i den Amerikanske kolonitiden, er noe som interesserer meg. Kampene mellom Spania og England og deretter de Britiske kampene mot Frankrike. Og i kulissene en enorm bakgrunn av ukjente landområder med indianere og steder der en "hvit mann" aldri før hadde trådd. Og hvordan levde man i koloniene sammenlignet med i Europa på 16- 1700-talet? Hvor stor forskjell utjorde den ukjente "The Wilderness?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 25. oktober 2015 #15 Del Skrevet 25. oktober 2015 Simón Bolivar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå