Gå til innhold

Tåle humor og ironi......

Anbefalte innlegg

Gjest FineTrine
Skrevet

Hvorfor er noen personer så selvhøytidelige ?

Ikke tåler dem spøk om seg selv - og slettes ikke at noen ironiserer...... Ikke kryper de til kroset og innrømmer at de tok feil.

Men - å slenge med leppa sjøl - DET er helt greit!

Vet at det finnes grenser - men allikevel altså.........

Slike folk er slitsomme - de skriker høyt og lager et helvetes rabalder ut av baggateller! :roll:

Folkens - le av deg selv............ se humoren og ironien. Du får det så MYYYYE bedre med deg selv da :wink:

Og jeg sikter ikke til noen spes her på KG - selv om de finnes her også............. men jeg tenker gennerellt. Man finner disse personene over alt..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriftlig ironi er ikke alltid lett å forstå.

Gjest Anonymous
Skrevet

Av og til kan man bomme fullstendig på det man oppfatter som mottakers grad av forståelse. En av de gangene jeg har fått mest "anonym" kjeft på KG var under en tråd der spørsmålet var hvilke nordiske kongelige vi hadde mest sans for.

Ærlig som jeg er, svarte jeg selvfølgelig at Kongen av Danmark er min favoritt. Dette medførte først at noen tok dette på fullt alvor i tråden, og deretter sendte mildt sagt misfornøyde pm'er når de etter en stund (og ymse andres latterkuler) forstod at de kanskje ikke helt hadde forstått...

Ellers har selvsagt Poirot rett; ironi er ikke alltid lett å forstå. Om folk ikke forstår, eller om de ikke vil forstå, se dét er et annet spørsmål.

Skrevet

Vi har alle ulik måte å være på, og ordelegge oss på.

Ironi er ikke alltid så lett å forstå, her er man ofte avhengig av tonefall, og spesielt skriftlig er det fort gjort å misforstå både ironi og humør generelt.

Men klart det er irriterende med folk som syns det er utrolig morsomt å spøke på andres bekostning, mens de blir fornærma om de får en tilsvarende i retur..... :roll:

Skrevet

Ironi er ikke alltid lett å forstå, særlig ikke på et skriftlig forum. det er mye lettere å skjønne ironi i RL, med kroppsspråk og toneleie. har ikke problemer med å le av meg selv av og til heller :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...