Gå til innhold

Høyhus i Oslo


BK

Hva mener dere om høyhus?  

  1. 1. Hva mener dere om høyhus?

    • Ja men i områder hvor det er fra før
      7
    • Bygg i vei
      2
    • Vil overhode ikke ha det
      5


Anbefalte innlegg

Jeg synes så absolutt det bør bygges men helst i områder hvor det er fra før. Særlig trenger vi noliger. Men hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stemte på bygg i vei.

Ikke fordi jeg mener at Marka skal brukes til sånt, men fordi Olso desperat trenger flere boliger. Det finnes masse steder uten bebyggelse, men med stygge industribygg. Flytt disse utenfor byen og sett ove blokker. Trenger ikke å være HØYBLOKKER, men sånne 3-4 etasjes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Lea, denne høyhusdebatten som har våknet her i Oslo i det siste har dreid seg om virkelig høye hus... De snakker om 20-30 etasjer.

Ellers er jeg enig i at det er behov for flere boliger her. Som groruddøl ser jeg gjerne at de hadde fjernet f.eks. hele godsterminalen på Alna og bygget boliger der i stedet, men jeg liker småhus med hager jeg... *drømme* Nuvel. Skal det bli plass til alle, så nytter vel ikke det. Men "skyskrapere" vil jeg helst ikke ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hvert fall ikke bodd i et slikt hus selv. Det bør stilles strenge krav til arkitekten, jeg vil ikke ha noe av høyhus a la Ammerudblokkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv bodd i 14 etg . på Enerhaugen, men jeg er i mot høy-hus.

Alle kan se hvor stygt det er med Postgiro-bygget og Plaza - resten av Oslo bør slippe dette.

Nærmere marka syns jeg at de heller skal bygge småhus og rekkehus. De fleste barne familier syns det er mye bedre. Det er ingen som kan like å bo i høy-hus med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Etter å ha tenkt meg litt om, så tror jeg egentlig ikke at plassen er det store problemet her i Oslo... Vi har jo egentlig masser av plass, den er bare litt dårlig utnyttet enkelte steder. Tror ikke vi trenger å bygge høyhus her av samme grunn som de begynte med det i f.eks New York...

Og er det ikke kaldt nok i Norge fra før, om vi ikke skal gå i skyggen av disse skyskraperne i tillegg? :ler:

Turister kommer til Oslo fordi de vil se en stor småby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...