Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til dere som er så flinke til å gjøre ting alene:

Er dere ferdig med å lete etter en fremtidig kjæreste? Har dere valgt det bort, og dermed bestemt dere for å kose dere når dere gjør disse tingene helt alene?

Eller har dere samtidig et ønske om å finne noen å være sammen med, og å oppleve disse tingene med?

Er absolutt ikke ferdig med å lete etter en fremtidig kjæreste! Men jeg tenker som så at dersom jeg skal finne personen jeg ønsker å dele resten av livet mitt med, så vil jeg gjerne være "ferdigutviklet" selv, om du skjønner? For min del handler det om å trives i eget selskap, være glad i meg selv, opparbeide en selvstendighet som ingen kan ta fra meg. Da handler det om å komme seg ut av komfortsonen og etablere en sikkerhet på at jeg kan klare alt jeg vil. Det er jo ingen selvfølge at den neste kjæresten kommer til å vare livet ut, og da må man være trygg på at man takler å være alene. 

Man møter også mange hyggelige mennesker når man er på konserter, teater og reiser utenbys/utenlands alene. Det er mange i samme båt, og sjansen er stor for at man finner noen som er lik seg selv. Reiser man i flokk bruker man som regel å holde seg til den flokken, og da blir det vanskeligere å bli kjent med nye mennesker. 

Selvsagt er det ikke noe for alle og enhver å gjøre ting alene, men jeg vil oppfordre alle til å prøve! Man taper ingen verdens ting på det, men man må ikke gi opp fordi man føler seg ensom den ene gangen man prøver det.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere ferdig med å lete etter en fremtidig kjæreste? Har dere valgt det bort, og dermed bestemt dere for å kose dere når dere gjør disse tingene helt alene?

Eller har dere samtidig et ønske om å finne noen å være sammen med, og å oppleve disse tingene med?

Jeg har aldri lett etter en kjæreste. Skulle jeg møte noen jeg klaffer med så er det hyggelig det, men skulle det ikke skje så er det helt greit det også. Å ha noen å dele livet med har aldri vært viktig for meg, sikkert fordi jeg trives så godt i mitt eget selskap og er veldig selvstendig.

Men om jeg hadde lett etter noen så hadde det jo vært veldig trist utsette alle opplevelser fordi jeg venter på å dele dem med noen som kanskje aldri dukker opp. Og om han dukker opp så er vi jo sikkert ikke like i ett og alt og han vil ikke dele alle mine interesser, så da hadde jeg kanskje utsatt ting jeg uansett må gjøre alene.

Gjest Gjest_TSX80
Skrevet

Jeg har aldri lett etter en kjæreste. Skulle jeg møte noen jeg klaffer med så er det hyggelig det, men skulle det ikke skje så er det helt greit det også. Å ha noen å dele livet med har aldri vært viktig for meg, sikkert fordi jeg trives så godt i mitt eget selskap og er veldig selvstendig.

Men om jeg hadde lett etter noen så hadde det jo vært veldig trist utsette alle opplevelser fordi jeg venter på å dele dem med noen som kanskje aldri dukker opp. Og om han dukker opp så er vi jo sikkert ikke like i ett og alt og han vil ikke dele alle mine interesser, så da hadde jeg kanskje utsatt ting jeg uansett må gjøre alene.

Hmm... du har jo et godt poeng der. Men jeg tror jeg må være for hjemmekjær eller noe jeg. Så langt jeg klarer å kjenne, har jeg ikke lyst til å oppleve spesielt mange ting alene. Opplevelsene jeg har vil jeg på en måte ha sammen med noen, eller så er ikke opplevelsen viktig for meg.

Jeg får håpe jeg bare er sær, og ikke syk - og finner ut når jeg er gammel, at herregud - jeg skulle ønske jeg gjorde både ditt og datt alene.

Skrevet

Jeg har alltid gjort ting alene, selv før jeg hadde lyst på kjæreste, og har fortsatt med det etter jeg har fått kjæreste. Jeg trives med å gjøre ting alene. Jeg koser meg i eget selskap. 

Jeg gjør ting med kjæresten også. Men jeg gjør også ting alene. 

Anonymous poster hash: 85f9f...450

Skrevet

Hmm... du har jo et godt poeng der. Men jeg tror jeg må være for hjemmekjær eller noe jeg. Så langt jeg klarer å kjenne, har jeg ikke lyst til å oppleve spesielt mange ting alene. Opplevelsene jeg har vil jeg på en måte ha sammen med noen, eller så er ikke opplevelsen viktig for meg.

Jeg får håpe jeg bare er sær, og ikke syk - og finner ut når jeg er gammel, at herregud - jeg skulle ønske jeg gjorde både ditt og datt alene.

Du er nok ikke sykere enn meg, men vi er vel kanskje sære på hver vår måte. Og tenk hvor kjedelig verden hadde vært uten oss særinger :-)

Skrevet

Jeg er akkurat som deg, klarer ikke nyte opplevelsen fullt ut hvis jeg ikke deler den med noen. Kan godt være en venn/venninne jeg deler den med, men synes det blir litt stusselig alene

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg vil ha fremtidig kjæreste. Det er ikke sånn at man nødvendigvis ønsker å velge bort å dele opplevelser med en annen. For min del er det heller det å se at man ikke trenger å sette livet "på hold" fordi man ikke har en kjæreste/partner. At det er mulig å ha det helt supert alene også. Men jeg tenker også at i et fremtidig forhold så kommer jeg nok til å holde på mer av selvstendigheten min, og fortsette å gjøre mer ting alene enn det jeg har gjort før når jeg har vært i forhold. Litt for mange ganger har jeg ikke fått gjort ting fordi partner ikke har hatt lyst, og i ettertid irriterer det meg at jeg ikke bare gjorde det alene istedet. Tror også det er litt sunt for forhold, at man ikke må være sammen om alt.

Nå står kjøp av billett til en av sommerens festivaler på planen. Så får vi se når vi kommer til sommeren om jeg går alene eller sammen med noen. ;)  Jeg håper jo jeg kan gå sammen med en spesiell selvfølgelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...