Gå til innhold

Spennende forslag til ostefatet mitt?


ringblomst

Anbefalte innlegg

Skal ha noen jenter over på oste-kveld, men begynner å gå lei av det "samme gamle". Kommer til å ha brie, kremost, creme cherie og en blåmuggost på fatet, samt paprika og en blanding av salte og mer nøytrale kjekser. Men hva mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med camembert?

Bayby-bel?

Kremost er ikke ost for meg... det er enkelt pålegg (men det er jo godt likevel, da!)

Dessuten skal det helst være loff til ost, ikke kjeks. Skal du være ekstra pirkete, skal det være loff uten skorpe....

Legg ikke druer på fatet dersom du skal ha vin til, skallet i druene forsterker bitterstoffene i vinen, så vinen smaker fælt.

Til blåmuggost passer en søt eller halvtørr hvitvin.

Gå til meny sin ostedisk og plukk ut noen som ser spennende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joda, kremoster er visst ost!!! :wink::sikle:

Finnes mange typer og smaker...

Ellers må vi ha dette som tilbehør:

* paprika

* druer ( blå og grønne)

* epler i skiver ( litt små-sure - Gravensten)

mmmmm.... vi hadde ost og kjeks i helgen!!

Ja, og så er det også godt med alkoholfri drikke også;

* Cider

* Te (...jada jeg er litt rar... :oops: :wink: )

Kos dere!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på tupperwareparty i kveld og der lagde vi ost selv. Blandet Creme Fraiche og philadelfia med løk + hvitløk + krydder. Kanskje det kunne være noe? Bland etter hva du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Chaumes er en nydelig ost, kittmoden, myk, litt syrlig

*Chèvre, hvit geitost

*Pære, kiwi, selleri og cherrytomater er også godt tilbehør i tillegg til det som er nevnt ovenfor

*Baguetter i tillegg til kjeks, eller bak et godt valnøttbrød, nydelig til ost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange bra tips, tenkte egentlig spesielt på tilbehøret til osten, men ser at det kom ikke så godt frem i hovedinnlegget mitt - heldigvis leste flere av dere tankene mine :wink:. Skal uansett ha ostekveld igjen senere og da blir det sikkert en og annen ost som dere har foreslått :).

Kan vel si hva det blir til slutt: brie, kremost, creme cherie og en blåmuggost. Kommer til å ha salinas, ritz, cream crackers og baguetter. Av annet blir det paprika, cherry-tomater og druer, og kanskje ananas som avslutning. Blir nok en god vin å drikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...