kisskissbangbang Skrevet 22. september 2015 #21 Skrevet 22. september 2015 Jeg synes det er uakseptabelt å slå uansett om det er knyttneve eller flathånd. Alle voldelige menn begynner et sted, selv etter flere år sammen! Dersom hun ikke føler seg trygg sammen med kjæresten sin mer, skal hun vel slippe å dra tilbake! Jeg tenker at det ofte kan være mer til skade enn til nytte å spørre om råd på et forum i en sånn situasjon. En kjenner seg selv, partneren sin og forholdet sitt best. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #22 Skrevet 22. september 2015 Har det gått tre år uten vold, så ville jeg gitt en sjanse til. Men som sagt; bare én! Skjer det igjen så er det over og ut. Det er ingen regel som sier "En som slår en gang, vil slå flere ganger". Han har tross alt gått tre år og det skulle sikkert veldig mye til for at det skjedde denne gangen. Ville tatt en alvorsprat om ultimatumet, og der han får sjansen til å prate ut om det. Anonymous poster hash: 9df93...a8c 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #23 Skrevet 23. september 2015 Som du selv er inne på, så gjør det noe med egen trygghet at den du er glad i slår deg. Jeg tror du er i sjokk og at det er for tidlig for deg å vite om det er noe du ønsker å komme over, klarer å komme over, og at du kan komme til å bli trygg på han igjen. Jeg synes faktisk du skal ringe til nærmeste krisesenter og snakke med de. Ikke fordi du trenger å flytte inn, men fordi de sitter på masse kompetanse om partnervold og reaksjoner (hos begge parter) i en slik situasjon. Kompetanse du skal være heldig om du finner hos andre. Det er veldig komplekst, og ikke noe mange virkelig forstår. Personlig tenker jeg at du bør ha litt avstand for å sortere følelsene dine (og han bør ha avstand for å sortere sine). Jeg TROR at det er veldig viktig at han tar fullt ansvar for hva han gjorde og ikke kommer med alle disse "men" som mange gjør. Altså jeg burde ikke ha slått, men du pusha med litt for mye. Jeg burde ikke ha slått, men du sa/gjorde/burde visst/... Det virker ikke som om det har vært mye psykisk nedbryting i forveien? Godt mulig jeg tar feil (og er farget av egne erfaringer), men jeg ville aldri turt å "presse" han jeg var sammen med i en god stund før han slo første gangen - fordi jeg visste at det ville føre til timesvis med utskjelling og jeg gikk allerede på tå rundt han og var emosjonelt og psykisk utslitt. Anonymous poster hash: 751d3...b51
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #24 Skrevet 30. desember 2023 kjæresten min klasket meg i bakhodet fire ganger på julaften da jeg gråt. han blie sintere når jeg gråter. jeg gråt fordi han sa en frekk kommentar da jeg spurte om han kunne hjelpe meg knyte en løkke på kjolen min. vi er begge i tjue årene han har dyttet meg ut av sengen flere ganger og kastet telefonen min i gulvet. han sier sjelden unnskyld, han har kalt meg hore og ubrukelig og verdiløs. de første gangene ble jeg så lei meg fordi vi hadde de bra og jeg ble så skuffet og såret. vi har det ellers fint men jeg stoler ikke på ham lenger Anonymkode: 3f9bf...9b0 4
frivis Skrevet 30. desember 2023 #25 Skrevet 30. desember 2023 Denne mannen kommer til å slå igjen i 99% av tilfellene. De fleste mennesker har ikke evne til selvrefleksjon. Noen få har det, men veldig få kanskje under 1%. Det er helt vanlig at han beklager seg, for så om noen uker eller måneder gjør det samme eller verre. Grensene flyttes for hver gang. Volden normaliseres. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #26 Skrevet 30. desember 2023 Jeg tenker at hvis det er medisiner inni bilde, og dette er midlertidige medisiner og ikke noe man må gå på. Så kan bivirkninger være noe av årsaken. Har selv sett det før. Det vil isåfall kunne være en grunn for å gi han en ny sjanse. Men ellers er det bare å innse at slike menn som slår en gang vil med nesten sikkerhet slå igjen. Anonymkode: 34606...f91
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #27 Skrevet 30. desember 2023 Ikke la deg lure til å prøve å være den reddende prinsessen som skal kapre prinsen. Legg fra deg Disney eventyret. Realiteten er at dette aldri blir bedre, men mye verre med tiden. Anonymkode: 34606...f91 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #28 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): kjæresten min klasket meg i bakhodet fire ganger på julaften da jeg gråt. han blie sintere når jeg gråter. jeg gråt fordi han sa en frekk kommentar da jeg spurte om han kunne hjelpe meg knyte en løkke på kjolen min. vi er begge i tjue årene han har dyttet meg ut av sengen flere ganger og kastet telefonen min i gulvet. han sier sjelden unnskyld, han har kalt meg hore og ubrukelig og verdiløs. de første gangene ble jeg så lei meg fordi vi hadde de bra og jeg ble så skuffet og såret. vi har det ellers fint men jeg stoler ikke på ham lenger Anonymkode: 3f9bf...9b0 https://www.volinjen.no/ Anonymkode: 9f853...81f 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #29 Skrevet 30. desember 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: kjæresten min klasket meg i bakhodet fire ganger på julaften da jeg gråt. han blie sintere når jeg gråter. jeg gråt fordi han sa en frekk kommentar da jeg spurte om han kunne hjelpe meg knyte en løkke på kjolen min. vi er begge i tjue årene han har dyttet meg ut av sengen flere ganger og kastet telefonen min i gulvet. han sier sjelden unnskyld, han har kalt meg hore og ubrukelig og verdiløs. de første gangene ble jeg så lei meg fordi vi hadde de bra og jeg ble så skuffet og såret. vi har det ellers fint men jeg stoler ikke på ham lenger Anonymkode: 3f9bf...9b0 Ring krisesenteret! Dette skal du ikke finne deg i❤️ Anonymkode: fc12e...277 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #30 Skrevet 30. desember 2023 Slår han èn gang, så er terskelen langt lavere for å gjøre det igjen. Man må nesten tåle å krangle, selv hissig, ampert og høylytt - men aldri i form av vold! Det kan være det er et engangstilfelle, det kan være at han "lærte" av denne gangen - men det gjorde også du. Kanskje vil han aldri gjøre det igjen, men vil du la være å frykte? Anonymkode: ae821...a87
Adrenalina1 Skrevet 30. desember 2023 #31 Skrevet 30. desember 2023 kisskissbangbang skrev (På 22.9.2015 den 22.34): Herregud. Seriøst? Vi vet ikke engang hvordan han slo. Var det knyttneve eller flathånd, feks? Dersom han hadde BANKA henne, da hadde jeg vært enig. Gjentatte slag. Men en engangshendelse, én gang på tre år? Det du foreslår er en gigantisk overreaksjon etter min mening. Det spiller ingen rolle om det var med flat hånd eller knyttneve. Det er uansett uakseptabelt. Det er ikke TS som overreagerer. Det er du som bagatelliserer vold. 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #32 Skrevet 30. desember 2023 Det der hadde ikke jeg tatt på vei for Anonymkode: b2118...c7f
sicario Skrevet 30. desember 2023 #33 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 22.9.2015 den 20.31): Plutselig står han og skriker meg i annsiktet, før han plutselig slår meg. hvordan kan jeg vite at han ikke vil gjøre det igjen? Anonymous poster hash: 72a6b...f20 Du kan vite at han med stor sannsynlighet vil gjøre det igjen. Han har allerede bevist at han tyr til vold grunnet en krangel på en «dårlig dag». Når han sin terskel for å utøve vold mot en han tilsynelatende skal være glad i, så er det ingen ting som tilsier at han ikke kommer til å gjøre det igjen. Mest sansynlig har han også en voldshistorikk mot tidligere partnere, om dere ikke er unge og du er hans første forpliktende forhold over tid. Det er ikke normalt at ting går «ut av kontroll» til de grader at en nykter mann slår sin partner. Dette er ikke noe som «plutselig skjer». Det er ikke noe som heter «engangshendelse» som formildende eller «overdrivelse» når det kommer til vold i nære relasjoner. Mannen din har bevist at han har voldspotensiale fordi han har en dårlig dag. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #34 Skrevet 30. desember 2023 Bra du dro! Fortell til venner og familie hva som har skjedd. Dette skal ikke holdes hemmelig. Det jeg angrer mest på da jeg var i samme situasjon var at lojaliteten min lå hos han og oss som par og jeg fortelle ingen hva som hadde skjedd. Da fikk vi heller ikke bearbeidet det da vi prøvde igjen. OM dere skal prøve igjen må han ta fult ansvar for sin handling, ingen bortforklaring, ingen betingelser til hvordan du skal håndtere dette (feks ikke fortelle det til andre). Han må stå i at folk vet hva som har skjedd. Å slå noen er faktisk kriminelt (om det er flat hånd, knyttet neve osv). Jeg vil råde deg til å gå til lege å få skrevet i journal at du ble slått. Godt mulig du ikke får brukt for journalen til noe som helst, men da har du det skrevet ned om du skulle begynne å tvile på deg selv. Det vil også være fint for deg å snakke med noen som er nøytral og profesjonell. ikke tekst med han og ha masse kontakt med han nå. Ta noen dager for deg selv og samle tankene dine. Det må han respektere. Om han masser, dukker opp, sender blomster osv så er det faktisk ikke romantisk, det er manipulerende og en form for love boming. råder deg til å Google love boming, trauma bonding. Og se YouTube videoer om temaet. Denne syns jeg var veldig bra. Hun forklarer godt hvorfor du ikke skal tie, men snakke om det som har skjedd Anonymkode: 399a1...006
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #35 Skrevet 30. desember 2023 Tråden er fra 2015… Det er en jente her som skrev om sin opplevelse på julaften, men det er ikke trådstarter, så kanskje greit å svare henne å ikke TS som opprettet tråden for snart 10 år siden? Anonymkode: df5c2...0aa 2
Babos Skrevet 30. desember 2023 #36 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): kjæresten min klasket meg i bakhodet fire ganger på julaften da jeg gråt. han blie sintere når jeg gråter. jeg gråt fordi han sa en frekk kommentar da jeg spurte om han kunne hjelpe meg knyte en løkke på kjolen min. vi er begge i tjue årene han har dyttet meg ut av sengen flere ganger og kastet telefonen min i gulvet. han sier sjelden unnskyld, han har kalt meg hore og ubrukelig og verdiløs. de første gangene ble jeg så lei meg fordi vi hadde de bra og jeg ble så skuffet og såret. vi har det ellers fint men jeg stoler ikke på ham lenger Anonymkode: 3f9bf...9b0 Har du skrevet i en tråd for ikke så lenge siden, hørtes ut som lik historie? Du kan sende meg en melding på forumet her om du trenger noen å snakke med. Jeg tror du trenger litt støtte og hjelp til å komme deg ut, han er ikke en bra mann for deg. Du fortjener mye bedre, uansett hva han sier eller du tenker om deg selv.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #37 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): kjæresten min klasket meg i bakhodet fire ganger på julaften da jeg gråt. han blie sintere når jeg gråter. jeg gråt fordi han sa en frekk kommentar da jeg spurte om han kunne hjelpe meg knyte en løkke på kjolen min. vi er begge i tjue årene han har dyttet meg ut av sengen flere ganger og kastet telefonen min i gulvet. han sier sjelden unnskyld, han har kalt meg hore og ubrukelig og verdiløs. de første gangene ble jeg så lei meg fordi vi hadde de bra og jeg ble så skuffet og såret. vi har det ellers fint men jeg stoler ikke på ham lenger Anonymkode: 3f9bf...9b0 Dette går ikke over sv seg selv- søk hjelp / krisesenter, fastlege og familie Anonymkode: 1094e...434
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #38 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): . råder deg til å Google love boming, trauma bonding. Og se YouTube videoer om temaet. Denne syns jeg var veldig bra. Hun forklarer godt hvorfor du ikke skal tie, men snakke om det som har skjedd Anonymkode: 399a1...006 Anbefaler alle som har opplevd vold å lese boken til Leslie Morgan Steiner, hvor hun forteller om sitt ekteskap med vold. Det var som å lese om meg selv, det var utrolig nyttig å kjenne seg igjen i denne dama. Hun er en helt rå dame, som har fått til veldig mye med livet sitt, til tross for hennes opplevelser og familieforhold. Ga meg et kick til å ikke gi opp. Verdt å lese! Anonymkode: df5c2...0aa
frivis Skrevet 30. desember 2023 #39 Skrevet 30. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Anbefaler alle som har opplevd vold å lese boken til Leslie Morgan Steiner, hvor hun forteller om sitt ekteskap med vold. Det var som å lese om meg selv, det var utrolig nyttig å kjenne seg igjen i denne dama. Hun er en helt rå dame, som har fått til veldig mye med livet sitt, til tross for hennes opplevelser og familieforhold. Ga meg et kick til å ikke gi opp. Verdt å lese! Anonymkode: df5c2...0aa Eller gjør som meg, bruk sunn fornuft. Vold skal aldri aksepteres! Livet kommer til å bli mye enklere om man ikke overkompliserer ting hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #40 Skrevet 30. desember 2023 frivis skrev (1 minutt siden): Eller gjør som meg, bruk sunn fornuft. Vold skal aldri aksepteres! Livet kommer til å bli mye enklere om man ikke overkompliserer ting hele tiden. Hva faen? Handler da ikke om å akseptere vold, handler om å komme seg ut og forstå sine egne følelser og reaksjoner. Slippe å føle seg alene i det man opplever. Gid alle hadde vært så oppegående og lite følsom som deg. Anonymkode: df5c2...0aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå