Gå til innhold

Sjenerte og uerfarne menn godt over 25

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går leste jeg gjennom tråden Dater usikker og uerfaren mann. Essensen av dette er at hun dater en kar på 28 som hun liker godt på de fleste måter, bortsett fra at han har veldig lite erfaring med damer og er usikker når det blir litt mer intimt.

Hun får støtte fra de aller fleste kvinnene som svarer i at dette er lite attraktivt, og at det ville vært en dealbreaker for mange av dem.

Det får meg til å tenke litt. Det har vært en del innlegg her fra menn som er langt opp i tjueårene, kanskje over 30, som er sjenerte overfor jenter og dermed har (nesten) null erfaring. De får ofte svar fra kvinner som sier de heller ville hatt en slik enn en som har ligget med "halve byen". Det de ikke sier er at "men helst vil jeg ha en som har erfaring nok til at han er selvsikker og har selvtillit, men som ikke har hatt hundre ONS".

Jeg er selv en av disse mennene som har nesten null erfaring med damer, selv om jeg er over 30. Rent fysisk ser jeg bra ut, men av diverse årsaker er selvtilliten når det kommer til damer på bånn, og det har den alltid vært. Jeg skjønner godt at jeg da er en lite attraktiv mann for kvinner, selv om jeg scorer høyt på faktorer som utdanning, jobb, og andre mer målbare ting.

Det er ingenting galt i å ønske seg en mann med selvtillit og erfaring. Det som blir feil er å svare på slike innlegg og si at du gjerne ville hatt en slik mann.

Anonymous poster hash: 17450...523

Anonymous poster hash: 5b0e1...22d
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Forskjellige kvinner, forskjellige svar. Finnes vel kvinner som setter pris på en ordentlig fyr selv om han ikke har mye erfaring. Altså beviset var jo her på KG. En KG mann uten erfaring og uten jobb var jo innom både det ene og andre av KG kvinner. Så ikke noe problem det!

Skrevet

Tar du kontakt med damer i d hele tatt da? Hvor mye iniativ tar du for å bli bedre på dette? Kvinnfolk flest liker ikke å jakte på menn.

Skrevet

Tar du kontakt med damer i d hele tatt da? Hvor mye iniativ tar du for å bli bedre på dette? Kvinnfolk flest liker ikke å jakte på menn.

Det er forsåvidt utenfor temaet mitt. Jeg innrømmer jo at jeg er sjenert når det kommer til damer, og det at jeg har omtrent null erfaring gjør jo ikke situasjonen bedre.

Jeg er dårlig til å ta initiativ, det har jeg ingen problemer med å innrømme. Kvinner flest liker ikke å jakte på menn sier du, det stemmer med mine erfaringer. Kvinner liker også menn med selvtillit og erfaring. Hvis jeg skal prøve å utkonkurrere slike menn kommer jeg til kort. Jeg bruker heller tiden på å gjøre ting jeg finner meningsfylte og som gir meg glede.

Har du noen synspunkter på temaet mitt, nemlig at det er uredelig å gi slike svar når man helst vil ha en mann med en del erfaring og selvtillit, altså det gyldne midtpunktet mellom menn som meg og de som ligger rundt hele tiden?

Skrevet

Det du beskriver er livet i et post-feministisk samfunn. Vi er mennene som ikke hadde gode mannlige rollemodeller, fedre som bare ble fedre fordi de ikke visste at de hadde noe særlig valg og ble for barna. 

Enhetsskolen gjorde at vi som ikke utmerket oss i noe fag eller fikk noen diagnose heller ikke ble fulgt opp. Tegnefilm, TV og dataspill oppdro oss og få oss verdier vi trodde ville være mulige i det virkelige liv.

Når 13 års skolegang var over valgte vi videre utdannelse basert på hva vi trodde var forventet av oss, og vi var sikre på at de mantrsene vi hadde hørt "bare vær deg selv" "det blir din tur", osv skulle vise seg å være sanne.

Spør deg selv hvor mange ganger den gjengse heterofile mann har blitt fortalt at han er sexy eller kjekk?

Så ble vi fortalt at vi hadde privilegier, at vi styrte verden, at for oss lå alle muligheter åpne. At vi var heldige og at menn som oss hadde styrt verden i grøfta og var kun opptatt av konkurransen i livet. Vi ble fortalt at vi ikke hadde rett til å klage for hudfarge og kjønn gjorde at vi fikk servert alt på en fjøl.

For 70 år siden ville vi vært gift og hatt barn, i dag er vi en kaste av arbeidsdroner som skal ivareta systemet vi alle er enige om at vi må ha, mens verden ruller forbi oss

Anonymous poster hash: 9cb2c...c6d

• Liker 4
Skrevet

Trenger du å fortelle damer at du har lite erfaring da?

Som kvinne pleier jeg aldri å spørre ut menn jeg dater om dette.For meg hører slike samtaler til innenfor et forhold,og kommer man dit tror jeg ikke en slik avsløring ville betydd så mye til eller fra.Da hadde det nok vært langt verre for de fleste om du hadde ligget med 500 stk.

• Liker 5
Skrevet

Som kvinne pleier jeg aldri å spørre ut menn jeg dater om dette.For meg hører slike samtaler til innenfor et forhold,og kommer man dit tror jeg ikke en slik avsløring ville betydd så mye til eller fra.Da hadde det nok vært langt verre for de fleste om du hadde ligget med 500 stk.

Enig i denne. Jeg dater en mann nå som jeg aner kanskje ikke har så mye erfaring, men jeg kommer ikke til å spørre han. Mulig det dukker opp senere hvis vi innleder et forhold, men trenger ikke vite det tidlig i datingfasen. 

Forøvrig liker jeg å date sjenerte menn, men kun til et visst punkt. Hvis de ikke tør å ta mer initativ etter en stund, og jeg prøver å snakke om det uten at det hjelper, da kan det bli en dealbreaker.

Anonymous poster hash: 523fb...889

• Liker 4
Skrevet

Skulle gjerne likt sjenerte menn jeg, men jeg er så sjenert selv at det går rett og slett ingen vei, om jeg skulle være aldri så interessert.

Anonymous poster hash: 4f015...795
  • Liker 2
Skrevet

Jenter og kvinner liker badboys. Det slår aldri feil ;) 

Skrevet

Lite erfaring spiller ingen rolle, med mindre mangelen på erfaring skyldes sjenerhet eller lav selvtillit. Sjenerthet eller lav selvtillit er tommel ned for en mann på den romantiske arenaen.

Anonymous poster hash: 06333...277
Skrevet

Menn flest liker heller ikke å jakte på kvinnfolk. Playere gjør det, og kvinner ser av en eller annen grunn ut til å dro at disse er representative for menn generelt.

Anonymous poster hash: 26716...c66

• Liker 7
Skrevet

Lite erfaring spiller ingen rolle, med mindre mangelen på erfaring skyldes sjenerhet eller lav selvtillit. Sjenerthet eller lav selvtillit er tommel ned for en mann på den romantiske arenaen.

Dette går jo hånd i hånd. Gjentatte avvisninger fører til redusert selvtillit.

• Liker 6
Skrevet

Vel, det åpenbare svaret på tråder a la "hvorfor sier dere kvinner x i en tråd og y i en annen" er jo at det sannsynligvis ikke er nøyaktig de samme damene som har svart, og at vi kvinner generelt ikke er en homogen gruppe som deler en felles hjerne. En tråd med en mann som forteller sin side av saken vil jo også tiltrekke seg svar fra medfølende damer som setter seg i hans situasjon, imens en tråd med en dame som klager oppfordrer til svar fra kvinner med samme erfaring og mening.

Men sett bort i fra det og for å ta hypotesen din som om det er fakta, så tenker jeg litt sånn at når en veldig sympatisk kar skriver et fint innlegg her om at han er litt sjenert og synes dette med jenter er vanskelig, så får de som leser det medfølelse og ønsker å gi litt trøst og lykkeønskninger og løfte humøret og selvtilliten hans. Folk setter seg inn i hans situasjon. Imens når en kvinne skriver om møte med en uerfaren mann, så setter de seg inn i hennes. Vi kan synes synd på menn som sliter med å få seg dame, uten at vi vil være sammen med dem selv.

Alle vi kvinner har f.eks. den gode, gamle rett-i-vennefella-kompisen fra barndommen som vi synes er verdens beste mann og som vi håper og ønsker skal finne den perfekte kjæresten, og når de gjør det så blir vi sinnsykt glade og vet at hun er verdens heldigste dame som fikk han.

Men ikke faen om vi hadde ligget med han selv.

• Liker 11
Skrevet

TS her. Det er jo gjerne det som er årsaken til manglende erfaring da...

Skrevet

Det merker de nå fort hvis det skulle bli noe intimt.

Skrevet

Det merker de relativt fort om det er tilfellet. Om mannen ikke tar kontrollen når man kommer inn på soverommet og viser at han ikke har vært ute en kveld før så vil de fleste jenter begynne å lure. Jeg er egentlig helt uforstående til at folk her inne bryr seg om årsaken for når du havner i den saksa så har det nesten ikke noe å si hva årsaken er. Det vil være turn-off for de fleste jenter uansett, særlig de jentene som har flust med valg tenker jeg.

Dette går jo hånd i hånd. Gjentatte avvisninger fører til redusert selvtillit.

Hos enkelte menn, ikke hos alle. De jeg kjenner som er drar mye med damer får mye avslag også, men de bryr seg bare ikke om det. Det handler litt om å være mann og ikke la seg vippe av pinnen så lett for så fort du blir vippet av pinnen så vill ikke damene ha sex med deg heller. 

Om folk ikke har erfaring så ville jeg gjort ganske mye for å få gjort noe med det så man ikke blåser

Anonymous poster hash: a04b2...e69

Skrevet

Hvis du snur på situasjonen hvor jenta tar iniativ opptil flere ganger på rad og får positive reaksjoner, men at det ser ut til å bli enveis med hvem som er iniativtaker, så er det kanskje lett å gi opp også. Det er ikke gøy å være den som alltid må ta iniativ, risikoen for avslag et ikke gøy. Derimot synes jeg mange menn burde lære seg til å ta iniativ, iallefall når jenta allerede har gjort det. Med forbehold om at han er interessert såklart.

Skrevet

Hvis vi prøver oss på damer, så er det stor sannsynlighet for at det blir dårlig mottatt. Etter å ha lest her inne, så er det tydeligvis en hemmelig liste over hvilke steder en mann kan ta kontakt med damer. Tar man f.eks. kontakt på et treningsstudio, så er det ikke måte på hvor dust man er.

Hvis en mann tenker at han ikke skjønner noe av alle disse reglene som kvinnene har innarbeidet, og dermed dropper å ta initiativ mot damer, så er han helt ubrukelig og feig.

Jeg synes kvinner burde tenke mer over hvordan det er å være en mann i 2015. Det er ikke alltid så enkelt.

Kunne nevnt haugevis med andre eksempler.

Anonymous poster hash: 9584a...0ca

• Liker 1
Skrevet

Hos enkelte menn, ikke hos alle. De jeg kjenner som er drar mye med damer får mye avslag også, men de bryr seg bare ikke om det. Det handler litt om å være mann og ikke la seg vippe av pinnen så lett for så fort du blir vippet av pinnen så vill ikke damene ha sex med deg heller. 

Om folk ikke har erfaring så ville jeg gjort ganske mye for å få gjort noe med det så man ikke blåser

Anonymous poster hash: a04b2...e69

Burde kanskje vært mer presis. De du beskriver blir avvist, prøver seg igjen, og blir ikke avvist. De jeg snakker om blir alltid avvist, uansett.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en av de som svarer at de vil ha en slik mann,men jeg mener det også.

Alle mine forhold har vært uerfarne og sjenerte menn. Jeg synes at sjenerte menn er utrolig sjarmerende og at han mangler erfaring driter jeg i. Det kan vi finne ut av sammen :)

Men jeg er klar over at menn som er sjenerte ofte blir valgt bort og det synes jeg er trist. Så mange flotte menn og så blir de valgt bort på grunn av noe sånt.

Anonymous poster hash: 4ba72...01a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...