Gå til innhold

Postnord/ark leverte på dørmatta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest The Architect

Jeg har ikke veldig sansen for postnord. Det gjør meg ikke noe at de henger det jeg har bestilt i en pose ved postkassa. Men det som irriterer meg er at når jeg har bestilt en DVD som man fint kan legge i postkassa så gjør de det slik at jeg må dra 3 km for å hente den. Greit nok når det jeg bestiller ikke får plass i postkassa. Men når det er plass i postkassa så synes jeg at man kan levere det i postkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

På 22.9.2015 den 23.06, Yvonne skrev:

Jeg har faktisk opplevd at en bok har blitt stjålet på denne måten. Fikk en sms om at en pakke var levert på døra, men der var ingen pakke (med boka mi). Ringte først Postnord, men joda, den var levert og det sto de hardnakket på.

 

Så da ringte jeg kundeservice til Ark og de beklaget så mye og det var tydelig at dette ikke var første gangen de hadde hatt problemer med Postnord. Uansett, de sendte ny bok uten kostnad, og da sendte de via Posten. Hadde selvsagt aldri valgt Postnord hvis jeg kunne unngått det.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Hei :vinke: Di erfaring er omtalt på Din side, nederst i denne artikkelen https://www.dinside.no/okonomi/legger-pakka-utenfor-dora-tar-ikke-ansvaret/67622090

Anonymkode: 675e1...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, July 07, 2017 den 15.52, Gjest The Architect skrev:

Jeg har ikke veldig sansen for postnord. Det gjør meg ikke noe at de henger det jeg har bestilt i en pose ved postkassa. Men det som irriterer meg er at når jeg har bestilt en DVD som man fint kan legge i postkassa så gjør de det slik at jeg må dra 3 km for å hente den. Greit nok når det jeg bestiller ikke får plass i postkassa. Men når det er plass i postkassa så synes jeg at man kan levere det i postkassa.

Samme her! Uansett om det skjer med Posten eller Post Nord eller whatever. Jeg kan faktisk ha fått plass til kanskje tre eller fire pakker av samme størrelse i postkassen. Men postverket krever likevel at jeg skal stikke innom nærmeste postkontor! 

Anonymkode: cb785...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Samme her! Uansett om det skjer med Posten eller Post Nord eller whatever. Jeg kan faktisk ha fått plass til kanskje tre eller fire pakker av samme størrelse i postkassen. Men postverket krever likevel at jeg skal stikke innom nærmeste postkontor! 

Anonymkode: cb785...90d

Da vil det ofte være slik at det er avsender som har bedt om at pakken må hentes ut hos posten, og ikke PostNord.

Jeg liker egentlig selv at PostNord leverer ting på dørmatten / henger det på postkassen istedenfor å levere alt på postkontoret. Jeg vet jo at dersom pakken forsvinner så kommer avsender til å ordne med en ny pakke til meg. 

Anonymkode: 4bb73...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2017 den 17.52, Gjest The Architect skrev:

Jeg har ikke veldig sansen for postnord. Det gjør meg ikke noe at de henger det jeg har bestilt i en pose ved postkassa. Men det som irriterer meg er at når jeg har bestilt en DVD som man fint kan legge i postkassa så gjør de det slik at jeg må dra 3 km for å hente den. Greit nok når det jeg bestiller ikke får plass i postkassa. Men når det er plass i postkassa så synes jeg at man kan levere det i postkassa.

Postkassa, altså. We get it.

Anonymkode: a414d...f22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Jeg er ikke misfornøyd med Post-Nord. Har opplevd de som raskere og mer pålitelige enn posten. To ganger nå har det skjedd meg at pakker jeg hadde bestilt hjemlevering på er blitt lagt på post i butikk til henting. Grunnen til at jeg velger hjemlevering er at jeg ikke har bil, og det er kronglete for meg å komme meg til post i butikk.  Så liker Post-Nord best! 

Anonymkode: aaf36...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dere fortsatt misfornøyd med PostNord?

Anonymkode: b191e...a89

Ja.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke misfornøyd med Post-Nord. Har opplevd de som raskere og mer pålitelige enn posten. To ganger nå har det skjedd meg at pakker jeg hadde bestilt hjemlevering på er blitt lagt på post i butikk til henting. Grunnen til at jeg velger hjemlevering er at jeg ikke har bil, og det er kronglete for meg å komme meg til post i butikk.  Så liker Post-Nord best! 

Anonymkode: aaf36...2cc

Forskjellen mellom PostNord og Posten går i at førstnevnte ikke evner å ta ansvar.

Begge gjør åpenbart feil, men da Posten klarte å sende tilbake varen før jeg i det hele tatt fikk mottatt den (dvs den ble returnert før den i det hele tatt ankom post i butikk) fikk jeg faktisk tilbake pengene for både varen og frakten. Altså: de dytter ikke ansvaret tilbake på avsenderen. De er også villige til å si "unnskyld, vi gjorde en feil".

Alle kan gjøre feil, men forskjellen på god og dårlig kundeservice er at de med god kundeservice både tar ansvar og unnskylder seg i etterkant. PostNord tar aldri på seg skyld, de er totalt fraværende og er ofte vanskelige å få tak i.

Den gang Posten ikke klarte å levere varen i tide med hjemlevering fikk jeg både en skriftlig beklagelse da jeg klaget, og tilbake pengene for frakten på ikke-hjemlevert-vare (som da måtte hentes i post-i-butikk). Ikke snakk om at det skjer med PostNord.

PostNord er fremdeles et møkkafirma, og jeg velger konsekvent ikke butikker som selger varer med PostNord. Dårlig kundeservice har jeg fått nok av.

OG, en vesenforskjell mellom Posten og PostNord er at Posten faktisk leverer varene helt til døra. Bor man i 4. etg uten heis i en blokk, bærer Posten opp varene. Det gjør ikke PostNord. De bare slenger fra seg varene til "første hinding". Slik de gjorde med flisene mine, som de bare slang fra seg i sørpa om vinteren uten engang å gidde å gi meg beskjed at de hadde levert. Pakken ble ødelagt og butikken måtte erstatte en del av de knuste flisene. Jeg bestilte forøvrig hjemlevering OG chattet med dem på forhånd for å forsikre meg om at de hadde både nummer og riktig adresse. De klarte å slenge fra seg flisene ved naboblokka, i gresset. Fullt av sørpe. Ikke veldig kult må jeg si.

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...