AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #1 Skrevet 22. september 2015 Anonymous poster hash: b27de...dbc
Oppgitt78 Skrevet 22. september 2015 #2 Skrevet 22. september 2015 Pga dårlige steforeldre, selvsagt.. 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #3 Skrevet 22. september 2015 Ja.. for det er de som står for oppdragelsen... Anonymous poster hash: b27de...dbc
Pinkee Skrevet 22. september 2015 #4 Skrevet 22. september 2015 Hjemme er alle unger drittunger. Men, når du har født dem selv, så tåler du mer av drittunger, enn når du ikke har noen skyld i dem. Er noe med å ta ansvar for det man selv har gjort, kontra å ta ansvar for andres "feil" 8
Oppgitt78 Skrevet 22. september 2015 #5 Skrevet 22. september 2015 Ja.. for det er de som står for oppdragelsen... Anonymous poster hash: b27de...dbc Alle vet jo at det er steforelder som er roten til problemet.. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #6 Skrevet 22. september 2015 Stebarn oppleves ofte som drittunger av steforeldrene fordi toleransen er mye lavere for andres barn enn egne. Biologiske foreldre tåler mye mer av sine egne drittunger, selv om de også har en grense. Dersom mine barn hadde fått en steforelder i livet sitt, som kom utenfra og ikke kjente deres gode og heller dårlige sider, så hadde jeg hatt full forståelse hvis vedkommende hadde blitt drit lei til tider! Dette er logikk, common sense, men tabu selvfølgelig. Anonymous poster hash: bca7b...26e 9
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #7 Skrevet 22. september 2015 Stebarn oppleves ofte som drittunger av steforeldrene fordi toleransen er mye lavere for andres barn enn egne. Biologiske foreldre tåler mye mer av sine egne drittunger, selv om de også har en grense. Dersom mine barn hadde fått en steforelder i livet sitt, som kom utenfra og ikke kjente deres gode og heller dårlige sider, så hadde jeg hatt full forståelse hvis vedkommende hadde blitt drit lei til tider! Dette er logikk, common sense, men tabu selvfølgelig. Anonymous poster hash: bca7b...26e Bra skrevet. Og veldig logisk. Jeg er faktisk ikke stemor selv, men ser det er mange som "klager" her inne.. Forståelig.. Anonymous poster hash: b27de...dbc
ViljaH Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 Jeg tror det er delvis fordi de opponerer mot sin ødelagte familie og tar det ut på "den nye" som flytter inn i deres verden og da står laglig til for hugg. 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #9 Skrevet 22. september 2015 Kanskje på tide av stemødre forstår at det ikke er barna som har valgt denne situasjonen. Det er foreldrene som har valgt å splitte familien og det er foreldrene som velger hvem som skal bli barnas stemor/stefar. Barna er helt prisgitt foreldrenes valg. Anonymous poster hash: ba83e...048 3
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 22. september 2015 #10 Skrevet 22. september 2015 (endret) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #11 Skrevet 22. september 2015 Er enig med ViljaH. Jeg tror også det har noe med å gjøre når enkelte foreldre forventer å kunne detaljstyre eksens husholdning og legger ikke skjul på det ovenfor barna. Hvorfor skal barna respektere stemor når mor åpenbart ikke gjør det? Og selvfølgelig det faktum at mange skilte foreldre sliter med å sette grenser og stille vanlige krav til sine barn og ender opp med veldig bortskjemte barn. Dette er ikke ting stemor kan gjøre så mye med, dette er ting foreldrene må ta tak i. Anonymous poster hash: fe528...01d 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #12 Skrevet 22. september 2015 Mine stebarn kan være drittunger på lik linje som mine egne barn kan være drittunger. Er enig at man tolererer mer av egne barn enn stebarn, selv om man bør se mellom fingrene like mye på stebarna som på egne barn.Tror at det kan ha litt i at man ser egne feil og skavanker i barna, og forstår de bedre derfor. Tror at det er veldig viktig å etterstrebe lik behandling av stebarn som egne barn. Vet at både stebarna og barna mine er glad for like grenser og relativt lik toleranse for dårlig oppførsel. Anonymous poster hash: 75a50...644 1
Gjest Captain Hook Skrevet 22. september 2015 #13 Skrevet 22. september 2015 For de har måtte være vitne til de dumme voksne sine problemer og de vil at mamma og pappa skal være sammen så de får være en normal familie. Bort med de nye som blander seg inn i familien. De vil ikke høre på dem for de er ikke mamma og pappa. Dessuten er det ofte moro og lage et helvete for de som ikke hører til i familien. Derfor tror jeg de oppfører seg som drittunger. Dessuten kan det være dårlig oppdragelse fra foreldrene. Det er en av delene.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #14 Skrevet 22. september 2015 Det er da ett flertall av de som har stebarn som går godt overens med dem? Det virker som problemet er mer stemødrenes feil. Jeg har både hatt gode og dårlige steforeldre. En stefar som nektet å snakke til meg f.eks og dekket bordet til alle utenom meg. De fleste andre i familien mente jeg var ett rolig barn og en snill tenåring. Tipper det er mye sjalusi mot barna ute å går. Noe som er veldig trist. Anonymous poster hash: 49a78...643 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #15 Skrevet 22. september 2015 Pga ulike syn på hva oppdragelse går ut på. Anonymous poster hash: f96be...915
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #16 Skrevet 22. september 2015 Min erfaring er at bortskjemte barn er drittunger, stebarn eller ei. Men siden det er så synd på barn med skilte foreldre blit vel grensene litt mindre også, ergo får barnet det som det vil og blir bortskjemt. Anonymous poster hash: 0e3fa...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #17 Skrevet 22. september 2015 Anonymous poster hash: b27de...dbc Ikke alle stebarn er dritt unger nei. De er like forskjellig som andre barn. Akkurat som ikke alle stemødre er dårlige stemødre. Det finnes dårlige mødre og fedre også, dårlige søsken, rett og slett dritt mennesker til og med. De kommer i alle fasonger, rart med det. Anonymous poster hash: f7990...3d7 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #18 Skrevet 22. september 2015 Jeg tror det er delvis fordi de opponerer mot sin ødelagte familie og tar det ut på "den nye" som flytter inn i deres verden og da står laglig til for hugg. Ja og de skal nok også teste grenser hos den nye voksne. Dette kan noen barn holde på med i evigheter, og det er sykt irriterende. Det er ikke lett å skape egne rutiner når det kommer et nytt barn inn i livet ditt, spesielt om det blir vanskelig å samarbeide med alle de andre voksne som også er involvert. Det er jo ikke lett for barnet heller.Anonymous poster hash: 9453f...f22
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #19 Skrevet 22. september 2015 1. Det finnes ikke drittunger. Kun mennesker med null peiling på barn, bruker sånne ord. 2. Man er ikke stemor selv om man er kjæreste med far, og har vært det noen måneder. 3. Etter å ha lest alle stemortråder på KG, begynner jeg å lure på om kvinner er så smålige og lite tolerante, at de finner noe galt med kjærestens barn - uansett. Anonymous poster hash: c20ae...21b 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #20 Skrevet 22. september 2015 Jeg tror det viktigste er å ikke lese på KG og tro det gir noe riktig bilde av virkeligheten. Det er da ingen som starter tråder med tema "stebarna mine er engler, hva i alle dager skal jeg gjøre?" Det ligger i sakens natur at det som skrives om her er problemene. Og det gjelder både stebarn, steforeldre, biologiske foreldre, svigermødre, kvinner, menn og alt annet det er mulig å tenke seg. Anonymous poster hash: f2a37...c53 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå