AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 Fikk et ganske ekstremt utbrudd av elveblest for et par måneder siden. Ante ikke hva dette var og ble litt skremt så dro til legevakta. Der fikk jeg konstantert at det var elveblest og fikk beskjed om at det var vanskelig å finne årsak osv. Fikk noen allergipiller og problemene forsvant. Men etter jeg stoppet med disse pillene kom det tilbake og det er vel kronisk nå ettersom jeg har hatt det et par måneder. Bør jeg dra til lege på nytt? Min elveblest utløses av trykk så er derfor ikke sånn superplagsomt til vanlig,men vil jo gjerne bli "frisk". Kan det hende jeg må gå på allergimedisin for alltid eller at jeg kan ha en sykdom av noe slag? Er mann og 24 år, har hatt svært lite helseproblemer ellers og har ingen allergier eller noe sånt som jeg vet om. Anonymous poster hash: 5de25...ff4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #2 Skrevet 22. september 2015 Jeg har kronisk elveblest. Skal svært lite til før et utbrudd kommer, bare jeg slutter på allergitablettene så er det igang igjen. Har brukt allergitabletter hver dag i 25 år. Anonymous poster hash: 75431...315
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #3 Skrevet 22. september 2015 Jeg har kronisk elveblest. Skal svært lite til før et utbrudd kommer, bare jeg slutter på allergitablettene så er det igang igjen. Har brukt allergitabletter hver dag i 25 år. Anonymous poster hash: 75431...315 Samme her, bare jeg har brukt Zyrtec i over 30 år. Har vært testet opp og ned, inn og ut, men finner ikke årsaken. Har kun små utslag på tester. Har lært meg til å unngå harde klemmer, klø med hardt på synlige steder og alltid ha Zyrtec i lomma....Anonymous poster hash: 2514f...41d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #4 Skrevet 22. september 2015 Du bør komme deg til en hudlege og finne ut om det er kronisk elveblest eller kontakteksem. Utifra beskrivelsen din kan det være begge deler, så hudlege er det beste. Anonymous poster hash: 37092...e60
Xollern Skrevet 22. september 2015 #5 Skrevet 22. september 2015 (endret) Utifra bilder på google så ser det ikke ut som kontakteksem. Ser mer ut som elveblest. I tillegg forsvinner "utslettet" ganske fort, iløpet av et par timer hvis jeg lar det være i fred. Jeg kan f.eks skrape en negl på huden, så blir det fort rødt og etter 5-10 min hovner det litt opp i akkurat det området. Derfor blir jeg seendes helt jævli ut hvis jeg begynner å klø over hele kroppen. Er heldigvis ikke plaget i ansiktet eller i luftveier. Begynner å gå tomt for allergimedesin, må jeg ha ny resept? 25 år... det høres jo helt forferdelig ut. Endret 22. september 2015 av Xollern
C-girl Skrevet 22. september 2015 #6 Skrevet 22. september 2015 Har også trykkutløst elveblest, og min lege fortalte meg at det kunne gå over etter 3-5 år. Tar allergitablett hver dag, og det holder det i sjakk for min del. Ville nok fornyet resepten hvis jeg var deg,det å klø og ha røde merker er ikke noe kjekt i hverdagen.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #7 Skrevet 22. september 2015 Lurt å fornye resepten ja. Jeg fikk beskjed om at det er vanlig å ha det i 7 års sykluser, for 25 år siden... Da var jeg 13 år. Har som sagt brukt allergitabletter siden, prøvd ut litt forskjellige. Jeg har steder på kroppen som reagerer lettere enn andre som lår, legg og mage. På de områdene har jeg forbudt meg selv å klø, for jeg klarer ikke å slutte og ender opp med masse blemmer. Jeg har tatt mange tester, men de finner ikke ut hva jeg reagerer på. Anonymous poster hash: 75431...315
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 Bestill deg en time hos fastlege og be om å bli henvist videre til hudspesialist for allergitesting og optimal behandling. Anonymous poster hash: 36e45...4b2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå