Gå til innhold

Depresjon og jobb

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har blitt diagnosert med depresjon, hva slags jobb har dere og hvordan kommer dere dere  på jobb når dere har dager der det er på som verst?

Anonymous poster hash: 26e3d...213
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Biter tenne sammen og tenker på at om 9 timer så er jeg hjemme igjen....

Men må ærlig innrømme at det er like før jeg møter veggen og da tror jeg det blir sykemelding.. Føler meg utbrent og på kanten av stupet.

Anonymous poster hash: 193ac...20d
Skrevet

For meg er jobben alt som holder meg oppe, så jeg nyter hvert øyeblikk når jeg får være på jobb. Helg og fri er min verste fiende. Har en rådgiverjobb i byggebransjen og har heldigvis alltid vært glad i jobben min.

Anonymous poster hash: 42a81...777
Skrevet

Er frisk nå, men har hatt depresjon. Tror det ville tatt mye lenger tid å bli frisk om jeg ikke hadde hatt jobben å gå til. Jobber som ingeniør på en større bedrift. 

Skrevet

Var jobben min som førte til depresjon, så ble naturligvis sykemeldt derfra. Nå (2 år senere) føler jeg meg klar for arbeidslivet igjen. For at det skal gå bra må jeg skifte arbeidsplass og starte i det små. Jeg gleder meg virkelig til å føle meg nyttig igjen, og har stor tro på at å begynne å jobbe igjen vil dra meg opp av den siste Dalen også. For meg handler det først og fremst om å føle seg trygg på jobb, og ha hyggelige kollegaer. Arbeidsoppgavene kommer i andre rekke akkurat nå, jeg gjør gjerne rutinejobb ett sålenge det er trygt å være på jobb :)

Anonymous poster hash: cdda9...8fc

Skrevet

Er vel ikke stort annet å gjøre enn å manne (evt. kvinne) seg opp og holde ut på et vis. Det er ikke lett, men i mange tilfeller går det jo. Det er klart mer behagelig med en sykmelding, men med mindre man tar sikte på ufør blir det fort enda vanskeligere å komme seg på beina igjen med mye fravær og potensielle CV-hull. Da jeg ble syk for mange år siden fulgte jeg rådet til de som ba meg ta en pause og "ta sykdommen på alvor". Nå som er arbeidsfør (vil ikke si frisk, da det nok er ganske kronisk, men har i det minste lært mestringsteknikker) igjen, har dette valget ført til at jeg har blitt valgt bort av både potensielle arbeidsgivere, venner og kjærester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...