Lanista1984 Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 Jeg hører hva andre sier og godtar som regel det. Men jeg er veldig aktiv i min jobb og det kan hende jeg spiser ti egg noen dager. Bløtkokte med grovt brød og te. noe av det beste jeg vet. Arme riddere. Omelett. Også Noen her inne har sikkert en mening om hvor bra eller dårlig det er for kroppen. Jeg har ikke tid eller lyst til å Google meg frem til en haug med forskjellige meninger. Så jeg spør her. Takk for svar. Hilsen en som elsker egg.
Gjest daisydaisy Skrevet 21. september 2015 #2 Skrevet 21. september 2015 Egg er bra det, i moderasjon. 10 egg om dagen er kanskje litt for mye? 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #3 Skrevet 21. september 2015 Eggindustrien er grusom, og du får i deg fryktelig mye kolestrol. Der har du ett synspunkt. Anonymous poster hash: db48a...337 2
Lanista1984 Skrevet 21. september 2015 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2015 Jeg vet den er grusom. Jeg håper noen legger egg i åpent landskap. Men det er nok bare en drøm
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #5 Skrevet 21. september 2015 Eggindustrien er grusom, og du får i deg fryktelig mye kolestrol. Der har du ett synspunkt.Anonymous poster hash: db48a...337 Du bør lese deg opp på kolesterol. Det er stor forskjell på kolesterol i kosten og kolesterol i blodet, og ingen sammenheng mellom de to.Anonymous poster hash: 0d9ec...ea1 8
Supraspinatus Skrevet 21. september 2015 #6 Skrevet 21. september 2015 Egg er veldig sunt. Det er helt uproblematisk for vanlige mennesker å spise mye egg. C-vitamin er omtrent det eneste egg mangler som du trenger. Rå eggehvite kan og blokkere opptaket av biotin. Noen har allerede nevnt kolesterolmyten. Så lenge du ikke har familiær hyperkolesterolemi så trenger du ikke å tenke på kolesterol i egg. (Som forøvrig er et uhyre viktig fettstoff i kroppen!) 6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #7 Skrevet 21. september 2015 Oja, jeg trodde det var MRE det gikk i der. Anonymous poster hash: 9d1e9...b46
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 Jævlig mye svovelstoffer, men sannsynligvis er eggeplomme noe av det mest næringsrike man kan spise. Anonymous poster hash: 7ed12...fdc
King in the North Skrevet 22. september 2015 #9 Skrevet 22. september 2015 Eggindustrien er grusom, og du får i deg fryktelig mye kolestrol. Der har du ett synspunkt. Anonymous poster hash: db48a...337 Kolesterolet har "ingenting" å si. Industrien er derimot, som du sier, lite human. Som øvrig kjøttproduksjon. 3
fotosyntesen Skrevet 22. september 2015 #10 Skrevet 22. september 2015 (endret) Eksperter er fortsatt ikke helt enig angående kolestrol, egg og påvirkning. http://www.ntfe.no/utgaver/22-nr-1-2015/178-egg-kostkolesterol-og-hjertehelse-hvor-star-vi-i-2015 Artikkel fra 2015 Endret 22. september 2015 av fotosyntesen 1
Lanista1984 Skrevet 22. september 2015 Forfatter #11 Skrevet 22. september 2015 Takk for gode svar. Jeg regnet med at det var noen smartinger her inne. Jeg fortsetter å spise egg. Masse egg. Og lar det trekkes fra min konto hver måned til de som bryr seg om høner.
Charmander Skrevet 22. september 2015 #12 Skrevet 22. september 2015 Jeg spiser 3-6 egg daglig og har langt lavere enn gjennomsnittet hva gjelder kolesterol. Når det er sagt virker det som kolesterolet kan være veldig individuelt. Egg er noe av det beste og reneste proteinet du finner i mat, og er fullt av essensielle vitaminer og mineraler, de sier at egg ikke er bra aner ikke hva de prater om så de lar jeg være å lytte til helt når det kommer til mat. 3
King in the North Skrevet 22. september 2015 #13 Skrevet 22. september 2015 Jeg spiser 3-6 egg daglig og har langt lavere enn gjennomsnittet hva gjelder kolesterol. Når det er sagt virker det som kolesterolet kan være veldig individuelt. Egg er noe av det beste og reneste proteinet du finner i mat, og er fullt av essensielle vitaminer og mineraler, de sier at egg ikke er bra aner ikke hva de prater om så de lar jeg være å lytte til helt når det kommer til mat. QFT
Lanista1984 Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter #14 Skrevet 7. oktober 2015 Sikkert en grunn til at egg er veldig populært blant mange rovfugler og rovdyr. Mange av disse baserer en stor del av kosten på å finne egg. Det er jo da naturlig å tro at de gir dem god næring. Men på sikt kan man bli litt kåt av for mye egg:) haha.. Kanskje det bare er meg;)
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #15 Skrevet 7. oktober 2015 Du bør lese deg opp på kolesterol. Det er stor forskjell på kolesterol i kosten og kolesterol i blodet, og ingen sammenheng mellom de to.Anonymous poster hash: 0d9ec...ea1 Hvor får du dette fra? Lavkarbopropaganda weekly? Hvordan tror du man får tilført kolesterol i blodet? Gjennom maten.Anonymous poster hash: 285d5...927 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #16 Skrevet 7. oktober 2015 Hvor får du dette fra? Lavkarbopropaganda weekly? Hvordan tror du man får tilført kolesterol i blodet? Gjennom maten.Anonymous poster hash: 285d5...927 Vi som har prøvd å oppdatere oss på helse og ernæring de siste tiårene har fått med oss at det livsviktige kolesterolet kommer hovedsaklig fra kroppen selv. Kroppen produserer det den mangler fra kosten. La oss si du trenger 100. Spiser du 0, så produserer kroppen 100. Spiser du 50, så produserer kroppen 50. Ola Nordmann produserer 85% av kolesterolet selv. Mye å gå på der før man i det hele tatt går over dagsbehovet. Jeg vet ikke hva som skjer når man går over dagsbehovet da. Det er ikke sikkert at det blir til kolesterol i blodet. Anonymous poster hash: 55c72...cf9 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #17 Skrevet 7. oktober 2015 Vi som har prøvd å oppdatere oss på helse og ernæring de siste tiårene har fått med oss at det livsviktige kolesterolet kommer hovedsaklig fra kroppen selv. Kroppen produserer det den mangler fra kosten. La oss si du trenger 100. Spiser du 0, så produserer kroppen 100. Spiser du 50, så produserer kroppen 50. Ola Nordmann produserer 85% av kolesterolet selv. Mye å gå på der før man i det hele tatt går over dagsbehovet. Jeg vet ikke hva som skjer når man går over dagsbehovet da. Det er ikke sikkert at det blir til kolesterol i blodet. Anonymous poster hash: 55c72...cf9 Så hvorfor blir de som sliter med høyt kolesterol andbefalt å ikke spise det det? Kolesterolet mitt falt kraftig etter at jeg ble sammen en på FH-kosthold. Anonymous poster hash: 73722...8f8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #18 Skrevet 7. oktober 2015 AnonymBruker, on 07 Oct 2015 - 15:37, said: Vi som har prøvd å oppdatere oss på helse og ernæring de siste tiårene har fått med oss at det livsviktige kolesterolet kommer hovedsaklig fra kroppen selv. Korrekt, og det er heller ingen ny oppdagelse. Allerede da jeg studerte biokjemi for nesten 50 år siden lærte vi trinnene i kroppens syntese av kolesterol. Anonymous poster hash: 0297a...a26
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #19 Skrevet 7. oktober 2015 Egg er hønemensen, og er noe jeg ser på som en uren matvare. Ti hønemenstruasjoner om dagen? Æsj.Anonymous poster hash: 0b4bb...de1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #20 Skrevet 7. oktober 2015 Siden jeg spiser veldig mye egg, så har jeg forhørt meg hos forskjellige leger, kostholdseksperter osv, og alle sier jeg fint kan fortsette å spise egg som jeg gjør Kjøper 2 brett annenhver uke (30 egg pr brett) hos den lokale eggbondenAnonymous poster hash: 63018...161 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå