Gå til innhold

X-Box eller Playstation 2? Hjelp!


Gjest Lille Solstråle

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Solstråle

Er det noen spillegale der ute?? Kjæresten min har bursdag på fredag, og jeg vet ikke hva jeg bør kjøpe av Playstation 2 og X-box. Hva er best, hva er forskjellen på de to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det vært til barn hadde jeg sagt Playstation, for X-box har få barnespill. For en voksen mann derimot vil jeg si X-box. De fleste spill finnes likevel for flere spill-konsoller, så forskjellene er heller små. Vi foretrekker uansett X-box.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

er han typisk "data"-fyr er nok X-box tingen. den kan også brukes som harddisk, visstnok.

men mange foretrekker PS fordi det kommer flere spill, har bedre håndkontroller og kan brukes som dvdspiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Solstråle

Takk for råd! Kan ikke x-box brukes som dvd-spiller? Da vet jeg nok hva som blir kjøpt. Han er ingen nerd, bare en gutt på 20 som har flyttet hjemmefra og trenger litt tidsfordriv :-) Playstation 2 er litt dyrere, men hvis x-box ikke kan brukes som dvd-spiller, går jeg nok for den. Én ting til, hva slags spill kjøper man? Han er litt typen fart/spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, X-box kan brukes som DVD-spiller, men den må modifiseres først (mulig må Playstation det også, det vet jeg ikke).

Sambo anbefaler bl.a. Halo og Midtown Madness (spill).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

X-box kan brukes som DVD-spiller, men du må kjøpe med en ekstra "dings" som du må plugge inn.

X-box bråker endel, masse summelyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X-Box kan fint benyttes som DVD-spiller!

Det som er bra med xbox er at det er harddisk i den, det følger med en ganske liten, men det koster fint lite å få byttet den til en forholdsvis stor.

Vi bruker vår xbox som "Entretainment senter" og har både musikk, filmer og spill liggende lagret påselve x-boxen. Det forutsetter en liten "modding" av boksen.

Playstation 3 lanseres uansett snart, så jeg ville ikke regne med at det laseres flere nye spill for PS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk. Da lærte jeg noe nytt i dag også. Er det dyrt, da?

Hvordan gjøres det? (Fjortisen har X-box på rommet og vi hører summinga helt ut hvis han ikke har slått den av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har begge maskinene i hus. Fordelen med x-box er nettopp at man kan montere harddisk i den... Der kan man legge inn spillene og bruke originalene som "backup". Anbefaler spillet Burnout 3 (realistisk bilspill med masse krasjing :sjarmor: ). Tror det vil falle i smak hos en "gutt" på 20 år!

(Det falt hvertfall i smak hos en barnslig 3 barnsmamma på 31 :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare smak og behag, men jeg synes PS2 er best. (Også spiller jeg vel på den sånn omtrent en gang i året... :ler: ) Den trenger forresten ingen "ekstra dings" for å kunne brukes som DVD-spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Playstation 2 har det største utvalget. Xbox er egentlig ikke så mye å skryte av. Det meste Xbox har, har PS2. Med mindre typen din er helt gal etter Halo 2. Men det er bare overskrytt FPS. Japsene er best i dette markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille Solstråle

Ja ja, det ble PS2. Det med modifiseringen og alt sammen ble litt vanskelig for meg. De kostet akkurat det samme, og x-boxen hadde blitt dyrere fordi jeg hadde trengt fjernkontroll og noe kabel-greier for å spille dvd.

Jeg håper i hvert fall han blir fornøyd, regner med at han får spilt bil-og fotballspill uansett :-) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...