AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #21 Skrevet 22. september 2015 Hehe...den klassiske feilen. Tror du futen fortsatt syns det er og om du f.eks hadde tjent en million og så bare kjøpt en ny ovn til en million? Eller 10 mill og ny ovn til 10 mill...? Om du skjønner at dette ikke hadde gått, hvor syns du grensen bør gå...? Anonymous poster hash: f6aa0...7af Men i alle dager da ... TS har snakket med futen, har da mest sannsynlig fått informasjon om hvilke grenser hun har å forholde seg til, og vet sikkert mye bedre enn deg hvilke beløp vi som kan være aktuelle her. Det er ikke hjelp du driver med her, du prøver bare å være vanskelig og negativ, du. Anonymous poster hash: 53808...da1
Blå politibil Skrevet 22. september 2015 #22 Skrevet 22. september 2015 Hehe...den klassiske feilen. Tror du futen fortsatt syns det er og om du f.eks hadde tjent en million og så bare kjøpt en ny ovn til en million? Eller 10 mill og ny ovn til 10 mill...? Om du skjønner at dette ikke hadde gått, hvor syns du grensen bør gå...?Anonymous poster hash: f6aa0...7af Herremin... Jeg fyller ut de papirer jeg skal. Sender de inn til skatteetaten. Har vært til rådgivningstimer flere ganger hos de. Det er faktisk de som avgjør om jeg skal betale skatt av det. Det er faktisk ikke noe jeg avgjør selv. Snakk om å være ute å lese alt i verste mening.
Gjest Seajewel Skrevet 22. september 2015 #23 Skrevet 22. september 2015 (endret) *slettet* Endret 22. september 2015 av Seajewel
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #24 Skrevet 22. september 2015 "Snakk om å være ute å lese alt i verste mening", var vel om deg selv der. Du som sprer negativiteten i tråden her. Huh? Hvor har hun vært negativ? Anonymous poster hash: 53808...da1
Gjest Seajewel Skrevet 22. september 2015 #25 Skrevet 22. september 2015 (endret) Huh? Hvor har hun vært negativ? Anonymous poster hash: 53808...da1 Leste litt for fort og quotet feil person. Holder med og støtter TS jeg. Endret 22. september 2015 av Seajewel
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #26 Skrevet 22. september 2015 Herremin... Jeg fyller ut de papirer jeg skal. Sender de inn til skatteetaten. Har vært til rådgivningstimer flere ganger hos de. Det er faktisk de som avgjør om jeg skal betale skatt av det. Det er faktisk ikke noe jeg avgjør selv. Snakk om å være ute å lese alt i verste mening. I verste mening?? Når noen snakker om overskudd på hobby, sier det seg vel selv at man blir skeptisk? Anonymous poster hash: f6aa0...7af
Majott Skrevet 22. september 2015 #27 Skrevet 22. september 2015 Siden det vil gå utover "vi" og ikke bare "du", så vil det være uaktuelt, mener jeg. Mannen din viser en skremmende mangel på økonomisk sans. Dersom dette er typiske holdninger fra han, kan det fort bli forbrukslånshelvete og Luksusfellen fortere enn dere aner. (Ojda, der røyk alle hvitevarene, gitt. Og sparepenger har vi jo ikke. Jaja, vi kan ta det på kreditt. Naturligvis, Lise-Lotte, skal du få drive med hest selv om vi egentlig ikke har råd til en så dyr hobby, og naturligvis skal du ha egen hest. Vi kjøper'n på kreditt. Per, du vil drive med alpint? Superdupert! Vi kjøper bare det beste (dvs det dyreste...), og naturligvis skal du til USA og Alpene på treningsleir hver år! Vi tar noen ekstra turer, vi, for pappa vil også stå på ski i Alpene. Vi har jo kredittkort. Og det er viktig at alle for gjøre det de har lyst til. Alltid). Anonymous poster hash: ebb42...3db Hvor i all verden kom dette fra? Jeg har lest hit i tråden, men dette var da utafor allfarvei? Det er helt ok å ha en hobby, og om en tjener litt på den, så er det ok det også 3
Majott Skrevet 22. september 2015 #28 Skrevet 22. september 2015 Jeg har en venninne som er ufør. Hun er både kunstner og hageekspert (og ja, hun er god!), og tjener sikkert litt penger på hobbyene sine. Det er henne vel unt at hun kan gjøre noe som også andre liker, selv om hun er ufør. Det var vel ingen som hadde noe å si på det om hun ikke var ufør, men også uføre har lov til å tjene penger på arbeid utenom trygden. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #29 Skrevet 22. september 2015 Siden det vil gå utover "vi" og ikke bare "du", så vil det være uaktuelt, mener jeg. Mannen din viser en skremmende mangel på økonomisk sans. Dersom dette er typiske holdninger fra han, kan det fort bli forbrukslånshelvete og Luksusfellen fortere enn dere aner. (Ojda, der røyk alle hvitevarene, gitt. Og sparepenger har vi jo ikke. Jaja, vi kan ta det på kreditt. Naturligvis, Lise-Lotte, skal du få drive med hest selv om vi egentlig ikke har råd til en så dyr hobby, og naturligvis skal du ha egen hest. Vi kjøper'n på kreditt. Per, du vil drive med alpint? Superdupert! Vi kjøper bare det beste (dvs det dyreste...), og naturligvis skal du til USA og Alpene på treningsleir hver år! Vi tar noen ekstra turer, vi, for pappa vil også stå på ski i Alpene. Vi har jo kredittkort. Og det er viktig at alle for gjøre det de har lyst til. Alltid). Anonymous poster hash: ebb42...3db Hvor tar du alt dette fra? Vi har pengene, og det er ikke snakk om at vi blir blakke heller. Ryker hvitevarene har vi fortsatt råd til å kjøpe nye. Og hvor kommer alt dette med hest, alpinutstyr og utenlandsreiser flere ganger i året inn? Selvfølgelig må andre ting vike om denne hobbyen blir prioritert, men det er ting vi har lyst til, ikke ting vi trenger. Anonymous poster hash: d884b...307 3
Grønt blad Skrevet 22. september 2015 #30 Skrevet 22. september 2015 Det havarerer ikke familieøkonomien, men går ut over sparepengene og andre ting vi gjerne skulle brukt dem på, som ferie og nye hvitevarer (som vi kan vente noen år med å skifte ut). Og så bør vi se på forbruket, det er en del vi kan kutte ned på for å bygge opp sparekontoen igjen. Når det er sagt, det er jeg som tviler, mannen mener jeg skal kjøre på. Anonymous poster hash: d884b...307 Veldig lurt at du tenker gjennom dette nøye. Hvor mye har dere igjen på spare/bufferkontoen dersom du kjøper utstyret du trenger? Tåler økonomien at vaskemaskinen ryker, eller må dere da bruke kredittkort/låne penger? Må dere låne penger til f.eks. vaskemaskin, synes jeg at du skal vente litt og spare ekstra i tiden framover. Dersom dere fint har penger til vaskemaskin om de ryker etter du har kjøpt utstyr, så ser jeg lysere på det.
melatonin Skrevet 22. september 2015 #31 Skrevet 22. september 2015 Her var det mye rare innlegg gitt... Hvis jeg var deg TS så hadde jeg prøvd å spare meg opp en god slump på kanskje et år så jeg slapp å bruke alt av sparepengene. Vi har og tenkt å bruke en god del penger på hobby neste år, så synes du skal følge drømmen din jeg hvis det gir deg mye på fritiden! Og hvis du og kan tjene litt på det så er det jo og fint.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #32 Skrevet 22. september 2015 Veldig lurt at du tenker gjennom dette nøye. Hvor mye har dere igjen på spare/bufferkontoen dersom du kjøper utstyret du trenger? Tåler økonomien at vaskemaskinen ryker, eller må dere da bruke kredittkort/låne penger? Må dere låne penger til f.eks. vaskemaskin, synes jeg at du skal vente litt og spare ekstra i tiden framover. Dersom dere fint har penger til vaskemaskin om de ryker etter du har kjøpt utstyr, så ser jeg lysere på det. Vi kommer til å ha nok penger til å erstatte både vaskemaskin, komfyr, kjøleskap og oppvaskmaskin om alt ryker med en gang selv om vi kjøper dette utstyret. Det blir kanskje ikke noen utenlandstur neste år, heller ikke noen nye pcer (med mindre de går i stykker). Hadde vi sittet igjen uten buffer og måttet ta opp lån hvis vaskemaskinen ryker ville det ikke vært aktuelt. Anonymous poster hash: d884b...307
Jeane Skrevet 22. september 2015 #33 Skrevet 22. september 2015 Oi, her var det mye rart siden sist! Jeg leste ingenting som sa noe om dårlig økonomi eller mannen til TS er uansvarlig. Det var en ganske drøy konklusjon ut i fra de opplysningene. Sånn som jeg skjønte det så har TS råd, men føler det er mye å bruke på hobby. Og det skjønner jeg, for de fleste bruker ikke 30.000 på en gang, det blir gjerne spredt litt utover.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #34 Skrevet 23. september 2015 Oi, her var det mye rart siden sist! Jeg leste ingenting som sa noe om dårlig økonomi eller mannen til TS er uansvarlig. Det var en ganske drøy konklusjon ut i fra de opplysningene. Sånn som jeg skjønte det så har TS råd, men føler det er mye å bruke på hobby. Og det skjønner jeg, for de fleste bruker ikke 30.000 på en gang, det blir gjerne spredt litt utover. Du har klart å lese HI, uten å legge til en hel masse. *applaus* Burde jo ha vent meg til etter noen år her på kg at det legges til en masse antakelser i tillegg til det som kommer frem i HI. Anonymous poster hash: d884b...307 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå