Gå til innhold

Dyreplageri

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel ikke kalle det dyreplageri, men jeg tenker at nå må folk slutte å menneskeliggjøre hunden sin, og ta på alvor hva det vil si å ha hund. Det er ikke en dukke/bamse man kan leke med, men et levende vesen med et eget språk, andre behov enn mennesker, og den skal fungere sammen med andre hunder. Ikke vet jeg, men kan dette påvirke hundens språk overfor andre hunder? 

Skrevet

Selvfølgelig er ikke dette dyreplageri. Tåpelig, ja. Dyreplageri, nei. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Mine tanker først og fremst

Folk må slutte å kalle alt dyremishandling og dyreplageri. Bagatelliserer en definisjonen av dyremishandling/plaging og kalle alt for dyremishandling fra at hunden ikke sover i sengen til eier til tegning av øyenbryn på hunder så vil jeg si at en bagatelliserer dyreplageri. Å volde plager, utføre lidelser på et dyr vil jeg ikke si dette er.

Eller mener du ts virkelig at dette kan sammenlignes med å klippe en katt sin hale i to? Trekke ut klør ene på en katt med tang? Feste klesklyper i en hund sin hale? La hester og kyr stå i sin egen avføring i månedsvis?

Om folk skal ta dyremishandling og plageri på alvor så må folk slutte med å bagatellisere definisjonen av det for da blir dyreplageri bare latterlig for de fleste, og det vil være fryktelig synd.

Det er få ting som gjør meg så eitrende forbanna som dyremishandling og dyreplageri, få ting som gjør meg så trist og så engasjert som dyreplageri, men please kutt ut å bagatellisere det med å dra inn dette i det begrepet.

Skal en da snakke om dyreplageri på en slik måte så synes jeg at det er fryktelig mye som er dyreplageri, alt i fra å kle opp hundene i bunader til hundeutstilling, til folk som har hund kun som kos, hvor hunden ikke får brukt seg selv i det hele tatt, men bare er en "familiehund". Alle disse eksemplene er ting jeg "reagerer" på således også å tegne øyenbryn på en hund men dyreplageri vil jeg likevel ikke si at det er uansett hvor banalt jeg finner det.

Men ja, er enig med andre det er både teit og fullstendig unødvendig og det er en menneskeliggjøring av en hund som jeg ikke forstår meg på i det hele tatt, som jeg aldri noensinne kommer til å gjøre og som jeg finner usmakelig og teit, men dyreplageri det er det så garantert ikke og å bare si ordet dyremishandling i samme sak som dette du refererer til tenker jeg er tåpelig.

Endret av skreppamedleppa
Skrevet

dyreplageri er når dyret har det vondt. disse dyrene har jo ikke peiling på hva eieren har gjort :P 

teit er det, men det er ikke snev av misshandling der

Anonymous poster hash: af068...444
Skrevet

Så klart er ikke dette dyreplageri. Unødvendig, ja, men langt fra dyreplageri.

Folk må slutte å hyle ut om dyremisshandling og dyreplageri hver gang de ser noe de ikke liker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...