Alice123 Skrevet 20. september 2015 #21 Del Skrevet 20. september 2015 Jeg var mye på charterferie med familien min da jeg var barn/tenåring. Veldig praktisk for mor og far da selskapet ordnet billetter/hotell/transport. Vi pleide å leie bil og kjøre rundt, det husker jeg som veldig fint. Fant mange fine turområder, små landsbyer uten turister, fantastiske strender helt for oss selv etc. Vi fikk sett veldig mye. Jeg vet om et eldre par som drar på charterferie hver høst og vår for å gå TUR. De er glade i å gå tur men syntes ikke Nordmarka er så attraktiv med to meter snø og tyve blå. Så de chatrer heller sydover og går milevis langs olivenlunder og azurblått hav i fine 20 plussgrader. Men så klart, om man ikke beveger seg utenfor all-inclusive-buffeten på hotellet og hotellets bassengkant så kan det nok bli traust ja. I voksen alder har jeg aldri dratt på charter da jeg ikke er så glad i varme. Men syntes det er litt vel liksom-snobbete å se ned på charter, når eneste kunnskap om emnet kommer fra dokurealityen "Charterferie" på TV3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 20. september 2015 #22 Del Skrevet 20. september 2015 (endret) Reising er veldig viktig for meg, og det er et viktig område å være kompatible på for meg. Jeg kjøper aldri reiser kun for strand, soling og billig alkohol og jeg kjøper aldri fly, hotell og transport sammen. Jeg drar aldri til steder som helt åpenbart eksisterer kun for nordmenn, svensker, briter og tyskere som skal på stranda om dagen og feste om kvelden. Så jeg ville antatt at jeg ikke har så mye til felles på noe som er viktig for meg med en person som drar på charterreiser. Jeg bryr meg ingenting om noen synes det er snobbete. Endret 20. september 2015 av Overrasket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 20. september 2015 #23 Del Skrevet 20. september 2015 Ja jeg er muligens snobbete, men det handler ofte om den sosioøkonomiske gruppen som reiser på disse turene. Det er ikke mennesker med høy kulturell kapital. Disse klassiske charterhotellene/byene er fryktelig stygge og overfylte av høylytte norske/svenske/britiske/russiske turister med ølmage, tribal tattos og partydrinken godt plantet i hånda. Folk som synes det er fett å ligge som sild i tønne på cheape plastsolsenger ved bassenget, spise middelmådig all inclusive hotellmat og hamstre fake merkevarer på de lokale markedene. RAI RAI En stereotypi riktignok men disse menneskene finnes i hopetall og det er de som har skapt denne steriotypien Anonymous poster hash: 10547...dbc Med de fordommene du viser til så kan jeg ikke akkurat se for meg at du har sett så mye av verden rundt gården din Et menneske som er bereist verden over og har en solid utdannelse vil vite bedre enn å komme med slike trangsynte og fjerne påstander som ikke har noen virkelighets forankring. Med innlegget ditt der så møter du deg selv i døren. Og nei jeg tror ikke du er en snobb, langt derifra. Faktisk høres det ut som du er det helt motsatte 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 20. september 2015 #24 Del Skrevet 20. september 2015 Ja kjempe harry å kose seg i varmere strøk. Bedre å holde seg hjemme i regnet slik at man unngår harry stempelet. Reiseliv nei vettu hva , hvem er det som driver med slikt tull? Beste er vel å holde seg på gården sin med kua og geitene som selskap. Skikkelig turnoff at folk har lyst til å dra på ferie andre plasser enn paradiset Norge. Du vet det går an å reise uten å dra på charter..? Jeg er veldig glad i å reise, og har vært på et par charterturer selv. Enten fordi jeg bare vil ha sol og varme og har funnet en billig hopp-på-tur, eller fordi charterfly har hatt direkterute til der jeg vil. Jeg skjønner hvor fordommene kommer fra, men å kategorisk avvise all charter er tåpelig. Hvis man bare vil ha en tur hvor man har tenkt å ligge og lese 6-7 bøker på en solseng billigst mulig, så er det jo ren idioti å kun se på rutefly, både prismessig og når det gjelder utvalg av destinasjoner. Jeg hadde dog hatt problemer med det hvis en kjæreste BARE ville på charter og det var uaktuelt å ta rutefly og bestille hotell/leilighet selv. Det er enda mer idiotisk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #25 Del Skrevet 20. september 2015 Hyppige og unødvendige flyreiser er avtennende. Anonymous poster hash: 55bac...842 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 20. september 2015 #26 Del Skrevet 20. september 2015 Du vet det går an å reise uten å dra på charter..? Jeg er veldig glad i å reise, og har vært på et par charterturer selv. Enten fordi jeg bare vil ha sol og varme og har funnet en billig hopp-på-tur, eller fordi charterfly har hatt direkterute til der jeg vil. Jeg skjønner hvor fordommene kommer fra, men å kategorisk avvise all charter er tåpelig. Hvis man bare vil ha en tur hvor man har tenkt å ligge og lese 6-7 bøker på en solseng billigst mulig, så er det jo ren idioti å kun se på rutefly, både prismessig og når det gjelder utvalg av destinasjoner. Jeg hadde dog hatt problemer med det hvis en kjæreste BARE ville på charter og det var uaktuelt å ta rutefly og bestille hotell/leilighet selv. Det er enda mer idiotisk. Såklart jeg vet det. Av mine 10 turer til utlandet de siste 2 årene så har ingen vært charter turer. Men du da? Du har vært på charter sier du? Da er du jo harry og dealbreaker + turn off ifølge harry-politiet her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summers Skrevet 20. september 2015 #27 Del Skrevet 20. september 2015 (endret) Åpenbart avtennende med alle ferier som innebærer soling. Hvem har egentlig lyst til at kjæresten skal bli en rynkete kreftpasient? Endret 20. september 2015 av Summers 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 20. september 2015 #28 Del Skrevet 20. september 2015 Ja, det hadde absolutt vært turn off med en mann som ville dra på chartertur hvert eneste år resten av livet. Jeg liker storbyer og asfalt, og kan knapt tenke meg noe kjedeligere enn å ligge på en strand. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #29 Del Skrevet 20. september 2015 Med de fordommene du viser til så kan jeg ikke akkurat se for meg at du har sett så mye av verden rundt gården din Et menneske som er bereist verden over og har en solid utdannelse vil vite bedre enn å komme med slike trangsynte og fjerne påstander som ikke har noen virkelighets forankring. Med innlegget ditt der så møter du deg selv i døren. Og nei jeg tror ikke du er en snobb, langt derifra. Faktisk høres det ut som du er det helt motsatte Hehe vel jeg har en solid høyere utdannelse og jeg kommer definitivt ikke fra en gård men ja jeg har nok en del fordommer mot charterteiser. Sikkert fordi jeg ikke kommer fra et miljø der det er standaren. Men for all del, ser hvorfor folk synes det er praktisk. Men JEG personlig ville ikke brukt penger på det. Vi er alle forskjellige Anonymous poster hash: 10547...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 20. september 2015 #30 Del Skrevet 20. september 2015 Såklart jeg vet det. Av mine 10 turer til utlandet de siste 2 årene så har ingen vært charter turer. Men du da? Du har vært på charter sier du? Da er du jo harry og dealbreaker + turn off ifølge harry-politiet her. Ingen av mine 10 siste har vært charter heller, det er ikke sånn jeg vanligvis reiser, men synes man er litt vel stuck up om man ikke kan sette beina på et charterfly av prinsipp. Vitner om at man har en pinne stukket opp i ræva og er aaaaltfor bekymret for hva omverdenen synes om en, noe som jeg synes er turnoff. Og ikke minst harry, ekte snobber tør tross alt snobbe nedover 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 20. september 2015 #31 Del Skrevet 20. september 2015 Hehe vel jeg har en solid høyere utdannelse og jeg kommer definitivt ikke fra en gård men ja jeg har nok en del fordommer mot charterteiser. Sikkert fordi jeg ikke kommer fra et miljø der det er standaren. Men for all del, ser hvorfor folk synes det er praktisk. Men JEG personlig ville ikke brukt penger på det. Vi er alle forskjelligeAnonymous poster hash: 10547...dbc Det er lettere å sprenge et atom enn en fordom sa en klok mann en gang. Er ikke dette noe du bør ta tak i om du liker skryte av snobberi og utdannelse? Det å være trangsynt og intolerant viser til det motsatte av de verdiene du liker skilte til. Hadde du ytret disse tankene dine som er basert på fri fantasi til noen akademikere på en fest så er det mer enn sannsynlig de bare hadde himlet med øynene å lurte på hvem som slapp deg inn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #32 Del Skrevet 20. september 2015 Det er lettere å sprenge et atom enn en fordom sa en klok mann en gang. Er ikke dette noe du bør ta tak i om du liker skryte av snobberi og utdannelse? Det å være trangsynt og intolerant viser til det motsatte av de verdiene du liker skilte til. Hadde du ytret disse tankene dine som er basert på fri fantasi til noen akademikere på en fest så er det mer enn sannsynlig de bare hadde himlet med øynene å lurte på hvem som slapp deg inn. Hehe. For du vet mye om akademikermiljøer? Svært så personlig du tok dette da WubWub, tråkket jeg deg litt på tærne Denne tråden handler nettopp om charterturer er turnoff eller ikke og da er det naturlig å komme inn på fordommer man har. Ikke noe poeng å hisse seg sånn opp wubbern Anonymous poster hash: 10547...dbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklo Velka Skrevet 20. september 2015 #33 Del Skrevet 20. september 2015 Man må nesten begynne å lure på hva som skjer med samfunnet når til og med charterferie har blitt "harry", og en turn off. Er ikke så rart at så mange sliter med å finne en partner for livet da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 20. september 2015 #34 Del Skrevet 20. september 2015 Man må nesten begynne å lure på hva som skjer med samfunnet når til og med charterferie har blitt "harry", og en turn off. Er ikke så rart at så mange sliter med å finne en partner for livet da. Mannen i hovedinnlegget vil fortsette å dra på chartertur hvert år. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 20. september 2015 #35 Del Skrevet 20. september 2015 Hehe. For du vet mye om akademikermiljøer? Svært så personlig du tok dette da WubWub, tråkket jeg deg litt på tærne Denne tråden handler nettopp om charterturer er turnoff eller ikke og da er det naturlig å komme inn på fordommer man har. Ikke noe poeng å hisse seg sånn opp wubbern Anonymous poster hash: 10547...dbc Tar det ikke personlig men ignoranse og kunnskapsløshet kommer til å bli den neste generasjonens svøpe. Ser for meg noe ala "Idiocrazy", om du ikke har sett filmen bør du snappe den opp. Uansett, jeg syntes det fremstår litt redneck stil å være så trangsynt. Minner meg om demokratene når de prater om mørkhudede. Vet litt om akademikermiljøet ja, ikke mye men litt. Prater med opptil flere som har mastergrad i historie hver uke. Har også kontakter i nasjonalgalleriet og diverse museum i kraft av mitt yrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #36 Del Skrevet 20. september 2015 Tar det ikke personlig men ignoranse og kunnskapsløshet kommer til å bli den neste generasjonens svøpe. Ser for meg noe ala "Idiocrazy", om du ikke har sett filmen bør du snappe den opp. Uansett, jeg syntes det fremstår litt redneck stil å være så trangsynt. Minner meg om demokratene når de prater om mørkhudede. Vet litt om akademikermiljøet ja, ikke mye men litt. Prater med opptil flere som har mastergrad i historie hver uke. Har også kontakter i nasjonalgalleriet og diverse museum i kraft av mitt yrke. Hahahahaha! du WubWub du WubWub😂😂😂Anonymous poster hash: 10547...dbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklo Velka Skrevet 20. september 2015 #37 Del Skrevet 20. september 2015 Mannen i hovedinnlegget vil fortsette å dra på chartertur hvert år. So what??? Nå vet ikke jeg alderen på de det gjelder, men inngår man et forhold, og kanskje etter hvert også ekteskap, så må man regne med et kompromiss eller to på veien. Hvert andre år på sydenferie, og hvert andre år på storby- eller opplevelsesferie. Det er da vel ikke så vanskelig? Og tenker man og planlegger man litt så finner man nok til og med på bedre og lettere løsninger. Dessuten; er det virkelig verd det å potensielt gå glipp av den store kjærligheten på grunn av noen sydenturer? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 20. september 2015 #38 Del Skrevet 20. september 2015 Og så sitter damer og lurer på hvorfor de er single? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #39 Del Skrevet 20. september 2015 Og så sitter damer og lurer på hvorfor de er single? Var det mange her som var 100% enig med ts? Anonymous poster hash: 136d8...07e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 20. september 2015 #40 Del Skrevet 20. september 2015 So what??? Nå vet ikke jeg alderen på de det gjelder, men inngår man et forhold, og kanskje etter hvert også ekteskap, så må man regne med et kompromiss eller to på veien. Hvert andre år på sydenferie, og hvert andre år på storby- eller opplevelsesferie. Det er da vel ikke så vanskelig? Og tenker man og planlegger man litt så finner man nok til og med på bedre og lettere løsninger. Dessuten; er det virkelig verd det å potensielt gå glipp av den store kjærligheten på grunn av noen sydenturer? Dersom det faktisk var den store kjærligheten ville nok de fleste klare å se forbi en turn off eller tre. Men det er fortsatt turn off. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå