NumberSix Skrevet 20. september 2015 #41 Del Skrevet 20. september 2015 Var det mange her som var 100% enig med ts? Anonymous poster hash: 136d8...07e Hvis du ikke skjønte det; det var TS svaret var rettet mot. Forresten, ikke bare henne, men også alle andre her inne som lager slike tåpelige "bør jeg dumpe ham fordi han liker *sett inn normale ting*"-tråder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #42 Del Skrevet 20. september 2015 Nå for tiden får man vel chartertur til alt fra Bora Bora til Myanmar, så nei, jeg syntes i utgangspunktet ikke chartertur er "harry", da det kun betyr at man bestiller fly og overnatting i en pakke. Det jeg derimot syntes er "harry" er å reise til et av de typiske "syden"-reisemålene i Europa, som er tettpakket med skandinaviske turister, og spise dårlig all inclusive mat. Jeg foretrekker selv å bestille fly og hotell hver for seg, men har da tatt en chartertur dersom det har vært den billigste måten å komme seg til ønsket reisemål. Det jeg dog aldri gjør er å bestille busstransport til hotellet, da det som oftest tar mye lenger tid enn å ta taxi, for ikke å nevne at man da må stå i kø for å sjekke inn sammen med en flokk andre. Jeg styrer også konsekvent unna all inclusive, for ikke å nevne typiske strand-reisemål i Europa generelt. Så TS kan jo bare styre charterturen til et sted som er litt mer spennende enn Mallorca, samt tilby seg å booke turen selv med separat fly og hotell, så er hun i mål. Anonymous poster hash: e5549...5ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annebanane Skrevet 20. september 2015 #43 Del Skrevet 20. september 2015 Jeg er absolutt ikke noe tilhenger av typiske "sydenferier", så jeg vil helst ha en fyr som ikke vil dit hvert eneste år. Har nok mine fordommer mot slike ferier, og har heller aldri taklet varmen så bra at jeg er interessert i ferie i varmere strøm så ofte.Reising er veldig viktig for meg, og det er et viktig område å være kompatible på for meg. Jeg kjøper aldri reiser kun for strand, soling og billig alkohol og jeg kjøper aldri fly, hotell og transport sammen. Jeg drar aldri til steder som helt åpenbart eksisterer kun for nordmenn, svensker, briter og tyskere som skal på stranda om dagen og feste om kvelden. Så jeg ville antatt at jeg ikke har så mye til felles på noe som er viktig for meg med en person som drar på charterreiser. Jeg bryr meg ingenting om noen synes det er snobbete. Enig i det meste her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklo Velka Skrevet 20. september 2015 #44 Del Skrevet 20. september 2015 Dersom det faktisk var den store kjærligheten ville nok de fleste klare å se forbi en turn off eller tre. Men det er fortsatt turn off. Det er ingen verdens ting i åpningsinnlegget som tilsier at TS vil være i stand til å se forbi en så "alvorlig" turn off som dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 20. september 2015 #45 Del Skrevet 20. september 2015 Det er ingen verdens ting i åpningsinnlegget som tilsier at TS vil være i stand til å se forbi en så "alvorlig" turn off som dette. Nei, du har kanskje rett i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 20. september 2015 #46 Del Skrevet 20. september 2015 Noen ganger er det sikkert greit med den bussen fra flyplassen altså. Et år vi reiste med rutefly kom vi oss ikke videre fra flyplassen fordi det var taxi-streik. Det var ikke særlig gøy å stå der i 40 grader etter å ha vært våken hele natta, og ikke vite hva vi skulle gøre, var det noen som kunne hente oss? Ingen visste noe. Lokalbussen hadde akkurat gått, det var kjempelang kø til neste som kom om kanskje 3-4 timer! Etter et par timer fikk vi tryglet oss med bussen til Thomas Cook, full av engelske uthvilte charterturister. Bare flaks at de hadde plass! Akkurat det samme skjedde da vi skulle hjem! den dagen var det streik igjen, men da fikk vi en venn av en restauranteier vi til å kjøre oss. Den gangen skulle vi ønske at vi hadde reist charter. Om det så er harry.. hvem bryr seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #47 Del Skrevet 20. september 2015 Det kunne jeg fint gjort. Har da vært på charter reise flere ganger, og jeg har bestilt fly og hotell for seg selv flere ganger. Har gjerne leiebil og reiser rundt, eller tar buss og tog rundt omkring. Man må jo ikke tilbringe all tid på hotellet. Anonymous poster hash: bd70e...d32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 20. september 2015 #48 Del Skrevet 20. september 2015 (endret) Charterferie er jo akkurat det du velger at det skal være, så jeg fatter ikke hvordan det går å si at det er turn off. Jeg tenker man er rimelig fordomsfull eller fantasiløs, eventuelt begge deler, hvis man ikke skjønner at charterreiser er så mangt, og det dreier seg ikke nødvendigvis om å ligge på stranda hele dagen. Og det går faktisk an å ha to tanker i hodet samtidig. Går faktisk an å like både turer man planlegger helt selv til storbyer eller hvor det nå skulle være og charterferier. Selv er jeg vokst opp med charterferie hvert eneste år, men vi leide som regel bil og gjorde mye spennende på disse turene. Ser liksom ikke forskjellen mellom å kjøpe ferien via Ving, men f.eks leie bil og oppdage områdene rundt og kjøpe fly og hotell separat men gjøre akkurat det samme. Jeg bare fatter ikke hvorfor det er harry. Mvh Yvonne Endret 20. september 2015 av Yvonne 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 20. september 2015 #49 Del Skrevet 20. september 2015 Charterferie er jo akkurat det du velger at det skal være, så jeg fatter ikke hvordan det går å si at det er turnoff. Jeg tenker man er rimelig fordomsfull eller fantasiløs hvis man ikke skjønner at charterreiser er så mangt, og det dreier seg ikke nødvendigvis om å ligge på stranda hele dagen. Og det går faktisk an å ha to tanker i hodet samtidig. Går faktisk an å like både turer man planlegger helt selv til storbyer eller hvor det nå skulle være og charterferier. Selv er jeg vokst opp med charterferie hvert eneste år, men vi leide som regel bil og gjorde mye spennende på disse turene. Ser liksom ikke forskjellen mellom å kjøpe ferien via Ving, men f.eks leie bil og oppdage områdene rundt og kjøpe fly og hotell separat men gjøre akkurat det samme. Jeg bare fatter ikke hvorfor det er harry. Mvh Yvonne Godt innlegg! Tommel opp for trådens nest beste innlegg Og ja, hva så om folk ønsker bruke ferien sin på å ligge på stranda å slappe av? For alt vi vet så kan det jo være at de ellers resten av året har en mentalt eller fysisk krevende jobb så de trenger lade opp batteriene i sola med avslapping og ro At det skulle være "harry" har jeg ingen forståelse for. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summer lady Skrevet 20. september 2015 #50 Del Skrevet 20. september 2015 (endret) Nei jeg synes ikke charter er harry, man kan som mange andre her sier, gjøre det man vil ut av ferien. Tidligere jobbet jeg på en av Norges største skidestinasjoner og der er det jo endel hytte "rikinger", en dag hørte jeg noen av de sto og nærmest rakke ned på et annet par som "bare" var på charterferie i Egypt den uken. Men der sto de jo alle sammen som prototypen på "harry" nordmenn (riktignok hytteharry) med skinnikkers,moon boots og strikka genser. Alt til flere tusen kroner selvfølgelig. Jeg personlig synes ingen av delene er harry, men jeg synes heller ikke at den ene gruppen er bedre enn den andre selv om sistnevnte gruppe sannsynlig blir sett på som de sosiale vinnerne i samfunnet. Begge deler er grupperinger som foretrekker å feriere på samme måte som mange andre nordmenn gjør, da blir det litt rart at det ene ses på som harry men ikke det andre. Endret 20. september 2015 av Summer lady 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 21. september 2015 #51 Del Skrevet 21. september 2015 Å ha masse fordommer mot andre mennesker om ting en ikke har erfaring med selv, og attpå til måtte lage et innlegg om fordommene sine på KG, det er turn off, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 21. september 2015 #52 Del Skrevet 21. september 2015 Disse klassiske charterhotellene/byene er fryktelig stygge og overfylte av høylytte norske/svenske/britiske/russiske turister med ølmage, tribal tattos og partydrinken godt plantet i hånda. Folk som synes det er fett å ligge som sild i tønne på cheape plastsolsenger ved bassenget, spise middelmådig all inclusive hotellmat og hamstre fake merkevarer på de lokale markedene. RAI RAIAnonymous poster hash: 10547...dbc Mulig du ikke har fått det med deg, men selv om du reiser på charter så bestemmer du selv hvilket hotell du skal ligge på. Du kan reise på 5-stjerneshotell med charter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. september 2015 #53 Del Skrevet 21. september 2015 Godt innlegg! Tommel opp for trådens nest beste innlegg Og ja, hva så om folk ønsker bruke ferien sin på å ligge på stranda å slappe av? For alt vi vet så kan det jo være at de ellers resten av året har en mentalt eller fysisk krevende jobb så de trenger lade opp batteriene i sola med avslapping og ro At det skulle være "harry" har jeg ingen forståelse for. Ja, det er jeg selvsagt enig i, hvis det ikke var godt nok presisert. Ulike måter å feriere på har jo selvsagt også ulike formål. Selv elsker jeg storbyferier, men jeg synes også det er utrolig deilig å kunne reise vekk og ligge på en strand i to uker og bare lese bøker. Eller en mellomting mellom de to. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matronella Skrevet 21. september 2015 #54 Del Skrevet 21. september 2015 Chartertur betyr jo bare at du får et selskap til å fikse fly og hotell for deg. Du er jo fri til å gjøre hva du vil når du først er kommet fram. Syns du er litt vel fordomsfull. Personlig har jeg reist på chartertur hvert år de siste 4 årene og elsker det. Ja, akkurat.. og man må ikke ta all inclusive og det er fullt mulig å velge et luksushotell også på charter. Man kan bruke hotellet som base og forøvrig gjøre som man vil. Ellers så tenker jeg alt til sin tid, noen ganger passer charter og andre ganger velger man andre løsninger. Jeg ser ikke ned på andres valg av reisemål, det får bli opp til dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 21. september 2015 #55 Del Skrevet 21. september 2015 (endret) Jeg synes det blir litt snever argumentasjon når muligheten for 5-stjerners hotell og hvorvidt man velger all-inclusive eller ikke brukes som det beste "beviset" for at noen tar feil om hva charter-ferie er og ikke er. Å ikke foretrekke charterreiser er ikke ensbetydende med strenge luksuskrav, og en ferie består av mye mer enn stjerner på hotellet. Jeg har ikke noe behov for å sette diverse merkelapper på folk som ofte velger noe jeg sjeldent velger – så hvorvidt charterturisme er harry har jeg ingen mening om. Men det initielle spørsmålet handelt ikke om hvorvidt chartertur er bra eller dårlig, men om man kan velge bort potensielle partnere basert på reisepreferanser. Jeg gjør det, fordi det er veldig viktig for meg å være kompatibel på reising. Det handler ikke om at ukjente mennesker gjør noe feil i mine øyne når de drar på chartertur, men at jeg er veldig engasjert i den måten jeg like å reise på, og jeg ønsker å treffe folk som deler mine preferanser. Hvis noen jeg kanskje kan starte et forhold med ikke liker min måte å reise på håper jeg hun forteller meg det, så jeg slipper å dra henne med på noe hun ikke liker. Endret 21. september 2015 av Overrasket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. september 2015 #56 Del Skrevet 21. september 2015 (endret) Jeg synes det blir litt snever argumentasjon når muligheten for 5-stjerners hotell og hvorvidt man velger all-inclusive eller ikke brukes som det beste "beviset" for at noen tar feil om hva charter-ferie er og ikke er. Å ikke foretrekke charterreiser er ikke ensbetydende med strenge luksuskrav, og en ferie består av mye mer enn stjerner på hotellet. Jeg har ikke noe behov for å sette diverse merkelapper på folk som ofte velger noe jeg sjeldent velger – så hvorvidt charterturisme er harry har jeg ingen mening om. Men det initielle spørsmålet handelt ikke om hvorvidt chartertur er bra eller dårlig, men om man kan velge bort potensielle partnere basert på reisepreferanser. Jeg gjør det, fordi det er veldig viktig for meg å være kompatibel på reising. Det handler ikke om at ukjente mennesker gjør noe feil i mine øyne når de drar på chartertur, men at jeg er veldig engasjert i den måten jeg like å reise på, og jeg ønsker å treffe folk som deler mine preferanser. Hvis noen jeg kanskje kan starte et forhold med ikke liker min måte å reise på håper jeg hun forteller meg det, så jeg slipper å dra henne med på noe hun ikke liker. Men det at man liker charter betyr jo heller ikke at man ikke kan reise på andre måter. Det kan jo være en av flere måter å reise på. Hvis man finner drømmemannen på alle mulige måter men dropper han fordi én av måtene han liker å feriere på er charter så tenker jeg at da har man faktisk ganske høye krav. Det finnes jo uendelige mange måter å gjøre ting på, tross alt. Og charter er ikke hva det en gang var heller, charter er ikke lenger bare grisefest og fugledansen. Mvh Yvonne Endret 21. september 2015 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 21. september 2015 #57 Del Skrevet 21. september 2015 Men det at man liker charter betyr jo heller ikke at man ikke kan reise på andre måter. Det kan jo være en av flere måter å reise på. Hvis man finner drømmemannen på alle mulige måter men dropper han fordi én av måtene han liker å feriere på er charter så tenker jeg at da har man faktisk ganske høye krav. Det finnes jo uendelige mange måter å gjøre ting på, tross alt. Og charter er ikke hva det en gang var heller, charter er ikke lenger bare grisefest og fugledansen. Mvh Yvonne Jeg velger og velger vekk mulige partnere basert på reisepreferanser, og jeg gjør det med god samvittighet. Heldigvis er det mer enn nok kvinner som jeg er helt reisekompatibel med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. september 2015 #58 Del Skrevet 21. september 2015 (endret) Jeg velger og velger vekk mulige partnere basert på reisepreferanser, og jeg gjør det med god samvittighet. Heldigvis er det mer enn nok kvinner som jeg er helt reisekompatibel med. Ja, det er helt greit det, jeg prøver bare å si at det nødvendigvis ikke er så sneversynt og svart-hvitt som du prøver å fremstille det som; at fordi man kan like charter så liker man ingen andre måter å reise på. Mvh Yvonne Endret 21. september 2015 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #59 Del Skrevet 21. september 2015 Uffda, sånt er turnoff for meg. Ja, jeg vet jeg er snobbete når det kommer til reising Jeg liker å reise, men det jeg liker med det er å oppleve kulturen, maten, se steder. Ikke sitte på et all-inclusive med masse drita nordmenn og tyskere. Anonymous poster hash: 707e5...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. september 2015 #60 Del Skrevet 21. september 2015 Uffda, sånt er turnoff for meg. Ja, jeg vet jeg er snobbete når det kommer til reising Jeg liker å reise, men det jeg liker med det er å oppleve kulturen, maten, se steder. Ikke sitte på et all-inclusive med masse drita nordmenn og tyskere. Anonymous poster hash: 707e5...c74 Ja, takk, begge deler sier jeg. Det ene utelukker jo faktisk ikke det andre. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå