Gå til innhold

Han digger charterreiser - Turnoff?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville dere kunne blitt sammen med en som digger charterreiser til syden, og har vokst opp med dette hvert år, og ønsker å fortsette med denne tradisjonen?

Charter er bare så Harry.... Hjelpe meg. Bælgfeite halvgamle gubber og lubne kjærringer som reiser som en saueflokk og drikker øl på balkongen.

Anonymous poster hash: b9377...9d7
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hell no :P

Anonymous poster hash: 10547...dbc

• Liker 3
Skrevet

Ja kjempe harry å kose seg i varmere strøk. Bedre å holde seg hjemme i regnet slik at man unngår harry stempelet.

Reiseliv nei vettu hva , hvem er det som driver med slikt tull? Beste er vel å holde seg på gården sin med kua og geitene som selskap.

Skikkelig turnoff at folk har lyst til å dra på ferie andre plasser enn paradiset Norge.

• Liker 28
Skrevet

Charterturer er vel helt greit. Kommer an på hva man gjør og hva man vil ha ut av ferien.

Anonymous poster hash: 136d8...07e
  • Liker 9
Skrevet

Har du noen gang vært med på en charterreise, eller har du bare dannet deg fordommer? Charter er veldig avslappende, dersom man vil unngå stress og igrunn bare ønsker å reise til sol og varme. Man slipper å stresse med å komme seg fra flyplassen selv, man slipper mye arbeid ved at man bestiller hotell og flybillett i lag. Det er egentlig ganske greitt, om man ikke orker masse stress. Utenom at man kanskje sitter ved siden av halvfete gubber på flyet og bussen til overnattingssted, så står man fritt til å gjøre akkurat hva man selv vil når man er kommet frem. 

• Liker 18
Skrevet

Så nei, jeg synest ikke det er turn off. Jeg blir gjerne med på en charterreise til Hellas jeg med en type. 

• Liker 9
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg er vokst opp med charterreiser og har fått skikkelig avsmak, men jeg har alltid reist med foreldrene mine, så det kan være selskapet som er problemet og ikke konseptet. Jeg tror heller jeg ville tatt enuke på luksushotell hvert 4 år heller enn en årlig chartertur.

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Chartertur betyr jo bare at du får et selskap til å fikse fly og hotell for deg. Du er jo fri til å gjøre hva du vil når du først er kommet fram. Syns du er litt vel fordomsfull.

Personlig har jeg reist på chartertur hvert år de siste 4 årene og elsker det.

Skrevet

Synes det et helt greit å reise til typiske "chartersteder", ferie for meg er sjelden og jeg tar gjerne en avslapningsferie hvor det eneste jeg vet jeg må ha er sol og varme, paraplydrinker, gode bøker og en solstol. MEN liker ikke å sitte på en buss med 689 andre nordmenn og høre på svenske guider som forteller meg hvordan jeg bør tilbringe kveldene mine. Jeg klarer fint å planlegge min egen transport og liker ikke å bli fortalt hva jeg skal gjøre. Derfor reiser jeg ikke charter.

• Liker 2
Skrevet

Ja kjempe harry å kose seg i varmere strøk. Bedre å holde seg hjemme i regnet slik at man unngår harry stempelet.

Reiseliv nei vettu hva , hvem er det som driver med slikt tull? Beste er vel å holde seg på gården sin med kua og geitene som selskap.

Skikkelig turnoff at folk har lyst til å dra på ferie andre plasser enn paradiset Norge.

He he nå finnes det heldigvis en mellomting mellom harry charterturer og å sitte å 'mjølke kyra' i regnet på en bondegård i Norge ;)

• Liker 10
Skrevet

Uhm.. Charterfeber er gjerne veldig rimelig, man har transfer til og fra flyplass. Skal man være borte èn uke er det helt fint synes jeg.

Noen ganger er det greit å finne flybilletter og hotell hver for seg. Men jeg gjør helst det på lengre reiser.

Synes det virker litt snobbete å avsky charter..

Hva konkret er galt med charter?

Anonymous poster hash: ae77b...02b
  • Liker 3
Skrevet

Mye rare turn-off forslag folk har her, som jeg som regel sier nei det betyr ingenting for meg på, men akuratt denne : NEI jeg kunne ikke vært sammen med en som digga charter og ville fortsette med det som tradisjon. Turn OFF ja!

Anonymous poster hash: 19174...034
Skrevet

MEN liker ikke å sitte på en buss med 689 andre nordmenn og høre på svenske guider som forteller meg hvordan jeg bør tilbringe kveldene mine. Jeg klarer fint å planlegge min egen transport og liker ikke å bli fortalt hva jeg skal gjøre. Derfor reiser jeg ikke charter.

Å sitte på den bussen er en grei måte å komme til hotellet på. Fremfor å praie taxi f.eks.

Hva guidene forteller trenger man jo ikke å lytte til.

Anonymous poster hash: ae77b...02b

Skrevet

Charter betyr egentlig bare at flybillett og hotell bestilles sammen. Hva man velger å gjøre under ferien er helt opp til en selv. Blodharry å ha slike fordommer. Betyr bare at en ikke har peiling.

• Liker 27
Skrevet

Ville dere kunne blitt sammen med en som digger charterreiser til syden, og har vokst opp med dette hvert år, og ønsker å fortsette med denne tradisjonen?

Charter er bare så Harry.... Hjelpe meg. Bælgfeite halvgamle gubber og lubne kjærringer som reiser som en saueflokk og drikker øl på balkongen.

Anonymous poster hash: b9377...9d7

Charter for meg og min familie i oppveksten var omtrent som for naboen å dra på hytta. Forskjellen var at vi dro utenom sommeren og hadde garantert varm ferie med masse bading. Og vi leide bil for å se de lokale historiske stedene, gikk tur i fjell/skog eller kjørte gokart, dykket, og andre ting som er artig for ungdommen.

Mine foreldre dro nok mest for å slappe av. Chille på solsenger med bøker, slippe å lage mat, ikke stresse.

Om typen din vil dra på charter for å drikke seg dritings på utvannet all inclusive-øl skjønner jeg at du er skeptisk, men det må ikke være sånn.

Hva vil du egentlig gjøre?

Anonymous poster hash: 875ae...72b

• Liker 3
Skrevet

Synes det et helt greit å reise til typiske "chartersteder", ferie for meg er sjelden og jeg tar gjerne en avslapningsferie hvor det eneste jeg vet jeg må ha er sol og varme, paraplydrinker, gode bøker og en solstol. MEN liker ikke å sitte på en buss med 689 andre nordmenn og høre på svenske guider som forteller meg hvordan jeg bør tilbringe kveldene mine. Jeg klarer fint å planlegge min egen transport og liker ikke å bli fortalt hva jeg skal gjøre. Derfor reiser jeg ikke charter.

Utflukter er frivillig og ikke noe man er forpliktet til om man reiser med charter. Som regel pleier ikke guidene å si så mye til og fra flyplass/hotell, annet en hvor en stopper. 

Skrevet

He he nå finnes det heldigvis en mellomting mellom harry charterturer og å sitte å 'mjølke kyra' i regnet på en bondegård i Norge ;)

Kan du definere hva "harry" egentlig er? Jeg har problemer med å forstå begrepet og konseptet.

Hvorfor skal det være "harry" å la et firma ordne hotell og fly til deg? Det er jo opp til deg selv hva du skal bruke dagene dine på. Det kan være alt fra museum, teater, besøke severdigheter å suge til seg kultur og historie, båtturer, safari blant annet. 

Hvorfor er dette "harry" ?

Og hvorfor er det "harry" å handle kjøtt , nikotin og alkohol i Sverige når man sparer mye penger på det? I mitt hode så fremstår jo dette som ganske som klokt. 

Hvorfor bruke mer penger på en vare enn man er nødt til og hvorfor skal det være "harry" å være økonomisk sparsommelig og fornuftig?

HVA ER "harry"

• Liker 6
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Utflukter er frivillig og ikke noe man er forpliktet til om man reiser med charter. Som regel pleier ikke guidene å si så mye til og fra flyplass/hotell, annet en hvor en stopper. 

Er ikke alltid bussene har guide engang. :P

Skrevet

Ja, det kunne jeg. Jeg har aldri vært på charterreise selv, men kan jo prøve. Om det blir  for ensformig og kjedelig for meg, kommer jeg nok til å nekte å dra på det igjen, men forsikre han om at jeg kan ordne ting sånn at han slipper å stresse. :ler: 

Skrevet

Kan du definere hva "harry" egentlig er? Jeg har problemer med å forstå begrepet og konseptet.

Hvorfor skal det være "harry" å la et firma ordne hotell og fly til deg? Det er jo opp til deg selv hva du skal bruke dagene dine på. Det kan være alt fra museum, teater, besøke severdigheter å suge til seg kultur og historie, båtturer, safari blant annet.

Hvorfor er dette "harry" ?

Og hvorfor er det "harry" å handle kjøtt , nikotin og alkohol i Sverige når man sparer mye penger på det? I mitt hode så fremstår jo dette som ganske som klokt.

Hvorfor bruke mer penger på en vare enn man er nødt til og hvorfor skal det være "harry" å være økonomisk sparsommelig og fornuftig?

HVA ER "harry"

Ja jeg er muligens snobbete, men det handler ofte om den sosioøkonomiske gruppen som reiser på disse turene. Det er ikke mennesker med høy kulturell kapital.

Disse klassiske charterhotellene/byene er fryktelig stygge og overfylte av høylytte norske/svenske/britiske/russiske turister med ølmage, tribal tattos og partydrinken godt plantet i hånda. Folk som synes det er fett å ligge som sild i tønne på cheape plastsolsenger ved bassenget, spise middelmådig all inclusive hotellmat og hamstre fake merkevarer på de lokale markedene. RAI RAI

En stereotypi riktignok men disse menneskene finnes i hopetall og det er de som har skapt denne steriotypien ;)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...