Mariell007 Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 (endret) Har begynt på p pillene Diane, byttet fra Loette 28 fordi jeg har så mange kviser. Jeg er nok veldig utålmodig, men har gått på dette i 2 uker nå og ser null tegn til bedring, får jo nye kviser stadig vekk. Har heller ikke merket noen bivirkninger heldigvis. Noen som har gått på dette eller går på det? I såfall hvor lang tid tar det før man ser bedring? Og funker det bra? (Edit: ser ikke hvilken katogori jeg postet dette i, sikkert feil ) Endret 20. september 2015 av Mariell007
enirt Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 har gått på diane i snart 3 år nå. På meg så fikk jeg bivirkninger som veldig vondt i hodet de 2 første ukene. Fikk plutselig masse kviser og skjønte ikke helt hva som skjedde, men etter 1-2 måneder så hadde jeg helt plettfri hud. får aldri kviser nå lenger, bare en ny og ne når jeg har mensen. syntes det funker veldig bra.
Mariell007 Skrevet 20. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2015 har gått på diane i snart 3 år nå. På meg så fikk jeg bivirkninger som veldig vondt i hodet de 2 første ukene. Fikk plutselig masse kviser og skjønte ikke helt hva som skjedde, men etter 1-2 måneder så hadde jeg helt plettfri hud. får aldri kviser nå lenger, bare en ny og ne når jeg har mensen. syntes det funker veldig bra. takk for svar! må jeg vente typ 1 måned til før jeg ser noe bedring?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 Du må nok regne med 1-4 mnd før det har skikkelig bedring. Det tar tid før hormonene har stabilisert seg, også på hormonprevensjon. I tillegg skal huden fornye seg, noe som tar 28 dager. Så etter at alt er stabil så tar det 28 dager før huden er tilnærmet eller helt kviserfri. Anonymous poster hash: f53e0...81a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #5 Skrevet 21. september 2015 Kviser? Se heller mer på hva du spiser. Jeg byttet frem og tilbake uten noen resultat, og det løsnet kun ved å endre dietten og kjenner flere som har blitt bedre av det. Hormoner er en ting, men alt man putter i seg (sukker, pomfri, melk, ris, potetgull, mel, ftalater, etc) påvirker hormonene våre. Anonymous poster hash: 04276...bd7
Leeloo Skrevet 21. september 2015 #6 Skrevet 21. september 2015 Frem til jeg fikk barn fungerte Diane utmerket, har alltid slitt med uren hud og det ble mye bedre. Etter jeg fikk barn synes jeg ikke det fungerte like bra lenger, men det virker som huden nå, 10 år senere, uansett har stabilisert seg, har lite kviser i fohold til tidligere. Har hormonspiral, den skal virke lokal, så aner ikke om den har noe med saken å gjøre. Pass på å rense huden morgen og kveld, og finn en god fuktighetskrem som gir fukt, ikke fett. Jeg bruker selv Spotless-serien fra apoteket, vask, rensevann og lotion, og det er den beste jeg har prøvd, ikke koster den mye heller. Blir det for mye fett får jeg utbrudd med en gang (solkrem er det verste, må bruke foundation med faktor i stedet), og bruker jeg for sterke produkter blir jeg stram i maska og flasser, i tillegg til at jeg fortsatt får kviser pga. overproduksjon av fett, tørr og fet på en gang, stor stas. Har prøvd både Tea Tree, div. oljer jeg har fått anbefalt, Clearasil, Basiron osv., men for min del er det kun rigid renserutine som funker, i tillegg til at det virker som huden min endelig har skjønt at jeg ikke er tenåring lenger (er snart 40). Merker lite til sammenheng med kosthold (er sjokoman og elsker karbohydrater), muligens bortsett fra alkohol, men det har vel like mye med at jeg noen ganger glemmer å fjerne sminken etter en fuktig aften.
Mariell007 Skrevet 24. september 2015 Forfatter #7 Skrevet 24. september 2015 Frem til jeg fikk barn fungerte Diane utmerket, har alltid slitt med uren hud og det ble mye bedre. Etter jeg fikk barn synes jeg ikke det fungerte like bra lenger, men det virker som huden nå, 10 år senere, uansett har stabilisert seg, har lite kviser i fohold til tidligere. Har hormonspiral, den skal virke lokal, så aner ikke om den har noe med saken å gjøre. Pass på å rense huden morgen og kveld, og finn en god fuktighetskrem som gir fukt, ikke fett. Jeg bruker selv Spotless-serien fra apoteket, vask, rensevann og lotion, og det er den beste jeg har prøvd, ikke koster den mye heller. Blir det for mye fett får jeg utbrudd med en gang (solkrem er det verste, må bruke foundation med faktor i stedet), og bruker jeg for sterke produkter blir jeg stram i maska og flasser, i tillegg til at jeg fortsatt får kviser pga. overproduksjon av fett, tørr og fet på en gang, stor stas. Har prøvd både Tea Tree, div. oljer jeg har fått anbefalt, Clearasil, Basiron osv., men for min del er det kun rigid renserutine som funker, i tillegg til at det virker som huden min endelig har skjønt at jeg ikke er tenåring lenger (er snart 40). Merker lite til sammenheng med kosthold (er sjokoman og elsker karbohydrater), muligens bortsett fra alkohol, men det har vel like mye med at jeg noen ganger glemmer å fjerne sminken etter en fuktig aften. har gått på diane i snart 3 år nå. På meg så fikk jeg bivirkninger som veldig vondt i hodet de 2 første ukene. Fikk plutselig masse kviser og skjønte ikke helt hva som skjedde, men etter 1-2 måneder så hadde jeg helt plettfri hud. får aldri kviser nå lenger, bare en ny og ne når jeg har mensen. syntes det funker veldig bra. Takk for svar! Har også hørt at Diane gir sunnere hår og negler, er det sant?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #8 Skrevet 24. september 2015 Diane funket for meg også! Men nå vil ikke fastlegen skrive dem ut lenger, hun mener det er for farlig over så lang tid... (Nå har jeg gått på dem i 16 år, fikk barn, og kvisene er tilbake - men hun sa nei :-( ) Jeg ville bare kommentere det med hår... Mitt hår er tynt, dessverre, og jeg tror det kan komme av all Diane-bruken. Pillene brukes visstnok også mot uønsket hårvekst, har jeg hørt. Så det er vel ikke rart at det reduserer hårveksten litt.... Men heller tynt hår enn masse kviser. Anonymous poster hash: 66738...fbf
Leeloo Skrevet 24. september 2015 #9 Skrevet 24. september 2015 Hvor gamle er barna dine? Tynt hår får man jo også gjerne etter å ha fått barn og ammet, men det bruker jo som regel å komme igjen etter en stund. Synes selv håret mitt er tynnere enn før, men yngste er bare tre, og håret mitt vokser sakte. Det er lenge siden jeg sluttet med Diane. Det er vel primært hårvekst grunnet for mye testosteron (eller et annet mannlig hormon?) Diane kan hjelpe mot, det burde ikke gå veldig ut over håret på hodet.
Mariell007 Skrevet 24. september 2015 Forfatter #10 Skrevet 24. september 2015 Diane funket for meg også! Men nå vil ikke fastlegen skrive dem ut lenger, hun mener det er for farlig over så lang tid... (Nå har jeg gått på dem i 16 år, fikk barn, og kvisene er tilbake - men hun sa nei :-( ) Jeg ville bare kommentere det med hår... Mitt hår er tynt, dessverre, og jeg tror det kan komme av all Diane-bruken. Pillene brukes visstnok også mot uønsket hårvekst, har jeg hørt. Så det er vel ikke rart at det reduserer hårveksten litt.... Men heller tynt hår enn masse kviser. Anonymous poster hash: 66738...fbf Hvor gamle er barna dine? Tynt hår får man jo også gjerne etter å ha fått barn og ammet, men det bruker jo som regel å komme igjen etter en stund. Synes selv håret mitt er tynnere enn før, men yngste er bare tre, og håret mitt vokser sakte. Det er lenge siden jeg sluttet med Diane. Det er vel primært hårvekst grunnet for mye testosteron (eller et annet mannlig hormon?) Diane kan hjelpe mot, det burde ikke gå veldig ut over håret på hodet. Jeg er bare 18 år da, vil ikke få tynnere hår allerede!! Og har ikke såå mange kviser heller, fikk nesten ikke resept av legen liksom
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #11 Skrevet 24. september 2015 Jeg brukte diane p-piller i 3-4 måneder. Fikk kjempefin hud, men ble desverre mye mer ustabil i humøret enn jeg vanligvis er. Heller kviser og for det meste glad, enn ren hud og deprimert. Kvisene kom tilbake da jeg sluttet med p-pillene. Men byttet til kobberspiral for over et år siden, og jeg har aldri hatt så fin hud som jeg har nå Anonymous poster hash: 3303e...43f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #12 Skrevet 24. september 2015 Kviser? Se heller mer på hva du spiser. Jeg byttet frem og tilbake uten noen resultat, og det løsnet kun ved å endre dietten og kjenner flere som har blitt bedre av det. Hormoner er en ting, men alt man putter i seg (sukker, pomfri, melk, ris, potetgull, mel, ftalater, etc) påvirker hormonene våre. Anonymous poster hash: 04276...bd7 Feil! Mat har skjelden eller ingen påvirkning på kviser. Diane fungerer godt .Har selv brukt disse pga kviser.Jeg har tatt utallige prøver for å finne årsak,det er hormonstyrt. Hjelper fintl lite om du kutter sukker eller ris/mel/poteter. Lever på lavkarbo hvor dette ikke er i kosten,så der ble den teorien strøket vekk :D Anonymous poster hash: 46aee...151 2
A1986 Skrevet 28. september 2015 #13 Skrevet 28. september 2015 Jeg slet også med mange kviser tidligere, begynte på flere forskjellige p-piller. Men på grunn av at dette gikk på humøret så ente jeg opp med Yasminelle faktisk som hjeap litt bedre på humøret og kviser. Men jeg ble så introdusert for en hudpleieserie som heter Sonya Skincare Collection, som skulle helpe på fuktigheten av huden og tykk og uren hud. Det hjalp meg veldig. Jeg måtte bruke dette før jeg skulle gifte meg fordi var livredd for kviser i ansiktet dagen jeg skulle stå brud. Å det settet var/er sinnsykt bra, aldri slitt med særlig mye kviser etter jeg begynte på det! =)
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #14 Skrevet 28. september 2015 http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/sok?sokord=diane Til informasjon så er ikke Diane p pille. Les forøvrig felleskatalogteksten for informasjon. Anonymous poster hash: 2b328...055
Chifru Skrevet 28. september 2015 #15 Skrevet 28. september 2015 Jeg slet i mange år med kviser, dermed begynte jeg på Diane pga dette + prevensjon. Har gått på disse i 3 år nå, og har aldri hatt så plettfri hud som etter bruk av Diane. Tok ca 2-3 uker før det virkelig begynte å vise på huden, så litt tålmodighet må man ha.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #16 Skrevet 28. september 2015 Begynte på diane for 13-14 år siden og gikk på dem i ca. 8 år. Det tok noen mnd før de begynte å fungere. Synes for øvrig de fungerte bedre på kviser på bryst/rygg/rumpe enn i ansiktet. Fikk ikke problemer med tynnere hår. Brukte så yasmin og yasminelle noen år fordi legen mente diane var "hestekur" som man ikke skulle gå på så lenge og i hvert fall ikke når jeg var godt opp i 20 åra. De fungerte like godt på kvisene mine som diane. Slutta for et par år siden fordi vi prøver å lage barn og kvisene er tilbake:( nærmer meg 30 forresten. Anonymous poster hash: 3ec11...b03
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #17 Skrevet 28. september 2015 Hei :-) Jeg har gått på diane i ca 2 år. Jeg slet med kviser i ansikt og bryst, så ville gi de et forsøk. Jeg så ingen effekt før ca 1 måned, og før den tid slet jeg veldig med hodeverk. Heldigvis ga det seg til slutt. Jeg er omtrent kvisefri nå, men det har sine bivirkninger (for meg i allefall). Jeg er veldig følsom, og har humørsvinginger. Ser at det er flere som nevner dette. Det er egentlig ikke verdt det å ha det slik, men kvisene var et stort problem for meg, så er vanskelig å slutte. Andre ting som kan nevnes er at jeg mister utrolig mye hår!! Det er jeg helt sikker på er pga diane. For å nevne noe positivt, så er mensen ikke så smertefull og lang som før. Har noe smerter den første dagen, men ikke noe som plager meg. Jeg vil også anbefale å være flink med å rense huden selv om man bruker diane Anonymous poster hash: 472d2...a8c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå