AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 Jeg har ei venninne som jeg begynner å lure på om kan være på vei til å utvikle en spiseforstyrrelse. Hun har blitt tynnere og tynnere over ganske lang tid og noen ganger bruker hun ord som "miste kontrollen" når hun snakker om mat eller kropp. Jeg har tenkt på det en stund, men det er vel spesielt etter å ha sett noen bilder av henne fra i sommer at jeg har begynt å lure på om jeg kan ha rett. Jeg vet at hun har hatt det stressende med en del ting, så det kan jo være det også, men i tillegg kommer praten om kontroll og noen andre kommentarer. Det er vanskelig å ta opp sånt, spesielt siden jeg er den tjukke i vennegjengen vår. Jeg mener absolutt ikke at hun skal veie det samme som meg, men jeg må jo likevel kunne si ifra når jeg lurer på om noe er galt. Har tenkt på å snakke med noen av de andre jentene om det, men som sagt synes jeg det er vanskelig å være den som tar det opp siden jeg er overvektig. Jeg er oppriktig bekymret for om venninna mi har det bra, det er ikke sjalusi fordi jeg selv synes det er vanskelig å gå ned i vekt. Hva og ikke minst hvordan hadde dere gjort det i en sånn situasjon?Anonymous poster hash: ac73d...b97
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 Det er en uting å kommentere noen sin kropp enten de har gått mye opp i vekt på kort tid eller gått mye ned på kort tid. Se situasjonen litt an men i all hovedsak er vekt og kropp en svært sensetiv sak, og det å være tynn er ikke noe unntak fra å føle at det ikke er noe kjekt at andre "kontrollerer" kroppen og vekten sin. Anonymous poster hash: ff0a3...f11
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #3 Skrevet 20. september 2015 Det er en uting å kommentere noen sin kropp enten de har gått mye opp i vekt på kort tid eller gått mye ned på kort tid. Se situasjonen litt an men i all hovedsak er vekt og kropp en svært sensetiv sak, og det å være tynn er ikke noe unntak fra å føle at det ikke er noe kjekt at andre "kontrollerer" kroppen og vekten sin. Anonymous poster hash: ff0a3...f11 Ja, jeg ser den. Jeg mener bare godt, men det er så lett å trå feil i det området.Anonymous poster hash: ac73d...b97
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 Syns faktisk du skal snakke litt med henne. Men settingen og ordleggingen viktig. Blir nok bortforklaringer og bagatellisering av problemet. Men vet at jeg gjerne ville at noen skulle spurt meg når jeg var på vei til å sulte meg til døde. Si til henne at du syns hun virker mindre og tynnere, og lurer om hun er syk eller hva annet det kan være. Trolig blir hun sint og nekter for noe. Men se forbi det, for er hun syk er det sykdommen som snakker. Si at du er der uten å dømme, og hun kan snakke om alt med deg. Anonymous poster hash: 87bf2...b88
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå