Gå til innhold

Nedstemt og lei.

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste årene har livet mitt forandret seg i en negativ retning. Jeg har gått opp i vekt, til det stadiet hvor jeg føler det er vanskelig å noen gang kunne bli fornøyd igjen.

Jeg stenger meg inne, og unngår helst å være med andre, spesielt venner. Jeg sitter helst hjemme med familien.

Humøret svinger, og jeg føler meg ofte trist. Enkelte dager skal det ingenting for å vippe meg av pinnen og jeg blir veldig lei meg for små ting.

Jeg føler også at jeg har lite energi, jeg klarer ikke å glede meg til ting på samme måte som før og jeg vil bare gi opp.

I våres var jeg hos legen og vi snakket mye om hvordan jeg følte jeg hadde det i forhold til vekt og humør. Jeg tok også blodprøver som var helt fine.

Jeg har så lyst til å være glad og like livet mitt. Jeg vil være fornøyd med meg selv og glede meg over ting.

De siste mnd har jeg begynt og trene, gjerne 3-4 ganger i uken på Saltime på treningssenter. Alikevel merker jeg ingenting på verken humør eller vekt. Jeg har mange dårlige matvaner, men klarer ikke å endre dem. Det går lang tid mellom hvert måltid (og frokost kan jeg ikke fordra) jeg spiser heller ikke veldig sunt.

Jeg er veldig redd for å være/ bli alvorlig syk og for hver minste lille ting jeg kjenner på kroppen så er jeg sikker på at det er noe alvorlig. Så nå, som jeg er godt i gang med trening så må jeg gjøre noe med resten for at ting skal bli bra.

Håper noen har erfaringer og råd og komme med..:)

Anonymous poster hash: d7f55...ac9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt at vi ikke alltid er helt på topp. Dra på shopping om du har råd. Fikse deg opp litt. Gå ut i naturen. Les en god bok osv.

Jeg ville ha tvingt meg selv til å spise sunnere og gjerne gått ned i vekt hvis det plager deg at du har gått opp i vekt. Det kan lette litt. Mat har mye å si. Spiser man dårlig føler man seg dårlig.

Ellers har du noen mål og drømmer du ikke har gjort noe med? Prøv å jobb mot de. Og prøv å vær mer sosial ettehvert. Gjør minst en ting du liker hver dag. Og ting blir bedre skal du se. Kun du har ansvaret for din egen lykke. Og til slutt en stor klisje som er så sann som det går an: livet går opp og ned ;) noen ganger er det sånn og det er helt normalt. Vær din egen bestevenn. Hva ville du sagt hvis det var en venn av deg som hadde det slik? Lykke til og opp med hodet.

Skrevet

Høres ut som du er litt deprimert. Kanskje en psykolog hadde vært tingen? Siden du er inne i en slik negativ spiral kan det være vanskelig å komme seg ut av den på egen hånd

Anonymous poster hash: 2c52d...22b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...