Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke lengre hvordan jeg skal takle svigermor mer...

Min kjærest og moren hans har et godt forhold til hverandre. De ringer hverandre opp til flere ganger i uken, og hun sender meldinger til han slik som disse: "Hei sakt <3 mor savner deg osv". Og slike meldinger sender hun gjerne flere ganger om dagen/uken. Jeg synes det er veldig fint han har et godt forhold til moren, men synes det er nesten ubehagelig til tider, spesielt når hun kommer med stygge kommentarer til meg.

Når jeg møtte kjæresten min, så røyket jeg- noe han ikke likte. Dette var moren tydeligvis klar over, så første møtet med henne innehold moralpreik om at jeg måtte slutte å røyke fordi sønnen hennes likte ikke dette.

Senere har det utviklet seg mer av dette. Jeg har jobbe som vikar lenge og har endelig hoppet på skole benken for å få en utdanning. Når svigermor fikk vite om dette fikk jeg kommentarer slik som: "Det er så bra du begynner på skolen, fordi jeg liker ikke folk som ikke har en utdanning(Selv har hun ikke noe utdanning)". og mange flere kommentarer har jeg fått etter meg, og er spesilt når kjæresten ikke er til stede.

Lurer på om det er noen flere som har opplevd dette og hva dere synes eller har gjort i slike situasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt et forhold hvor jeg ikke hadde et godt forhold til svigermor. Hun så på sønnenes kjærester som konkurrenter tror jeg, hun ville ha dem for seg selv.

Han jeg var sammen med åpnet ikke øynene, og da var løpet kjørt for min del.

Jeg ville ikke "splitte" dem, håpet at han selv så hvor sykt forholdet deres var, at navlestrengen ikke var kuttet, at hun var sjalu og hatsk. Men det skjedde ikke, så jeg stakk.

Nå kan man mildt sagt si at jeg vil møte svigers før ting blir særlig seriøse med en fyr, eller i hvert fall høre hva slags type folk de er osv.

Eksen kom krypende etter kort tid. Han kutta kontakten med moren helt for en stund. Men det var for sent for min del...

Anonymous poster hash: f2cb0...f20
  • Liker 1
Skrevet

Problemet er at jeg ikke vil gå ut av forholde, fordi vi har det bra ellers. Bare klarer ikke hele svigermor, og ser ut som han ikke helt skjønne problemet.

Virker bare som hun ikke klarer å gi slipp på sønnen sin, siden hun har hatt mange problemer både økonomisk og psykisk, og han har vært der å hjulpet henne.

Skrevet

Jatt med..velg dine kamper. Lag kake til henne, gi blomster når det passer. Plutselig slutter hun og skryter heller av deg.

Anonymous poster hash: 86c47...dae

• Liker 1
Skrevet

Min svigermor har kun vært slik ovenfor meg på det religiøse plan. Jeg klarte å la være å unngå krangling. Nå tror jeg vi har kommet dithen begge to at vi kun er med hverandre når vi begge føler at vi må, det vil si noen få bursdager i året.

Anonymous poster hash: 85361...530
Skrevet

Problemet er at jeg ikke vil gå ut av forholde, fordi vi har det bra ellers.

Er han klar over hvordan hun behandler deg, uten å gjøre noe.. så sier det sitt synes jeg..

Det er for tafatt, og skal du bare jatte med, så vil det nok vedvare.

At hun sliter, gjør at hun trenger hjelp utenfra. En sønn skal ikke gå ut av sitt gode skinn for å "redde" mora. Sånt kalles medavhengighet når det gjelder pårørende av alkoholikere. De pårørende får lignende symptomer som alkoholikeren, de pårørende gjør mye for å rydde opp i alkoholikerens rot, og står på for å prøve å få vedkommende til å slutte å drikke/få behandling. Det nytter ikke å hjelpe noen som ikke vil ha hjelp/innser eget problem. Medavhengighet gjelder også psykiske problemer og annet som gjør mor/sønn-forholdet "sykt".

Anonymous poster hash: f2cb0...f20

• Liker 1
Skrevet

Har aldri vært verken rus eller alkohol inn i bilde. Svigermor har ikke forståelsen av hva penger betyr, å bruker derfor penger på unødvendige ting som hun ikke trenger, og blakker seg på det. En form for trøste handling om dere skjønner. Men hun er allikavel veldi kry over tingene hun har kjøpt, og forteller bestandig hvor dyr tingene er bare for å poengtere at hun har "rikdom"..

Også vært sunder der hun ringer sin sønn og forteller at hun vil ta livet sitt, noe jeg selv syns ikke er helt riktig å belaste sin sønn med dette. Hun mangler mye av det "normale" filtere, men ser ikke selv hva hun gjør galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...