Gjest Snøsøta Skrevet 22. september 2015 #81 Del Skrevet 22. september 2015 Aaland skrev forøvrig også dette intervjuet med Camilla Pihl i sommer: http://www.klikk.no/mote/bryllup/article1599441.ece Flink på koseintervju med den indre klikken av rosabloggere altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 22. september 2015 #82 Del Skrevet 22. september 2015 Så rart at journalisten som intervjuet Caroline ikke er oppført i en byline i artikkelen? Hm. Ellers så er dette helt håreisende dårlig håndtert av Det Nye redaksjonen. Selvmord rett og slett 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 22. september 2015 #83 Del Skrevet 22. september 2015 Som i Watergate? Skjønner ikke denne jeg heller :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 22. september 2015 #84 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) Så rart at journalisten som intervjuet Caroline ikke er oppført i en byline i artikkelen? Hm. Ellers så er dette helt håreisende dårlig håndtert av Det Nye redaksjonen. Selvmord rett og slett Den hadde uheldigvis falt ut, den. Byline, altså. Endret 22. september 2015 av Cornucopia 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 22. september 2015 #85 Del Skrevet 22. september 2015 Den hadde uheldigvis falt ut, den. Byline, altså. Har de sagt det? Konge i såfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 22. september 2015 #86 Del Skrevet 22. september 2015 Så rart at journalisten som intervjuet Caroline ikke er oppført i en byline i artikkelen? Hm. Ellers så er dette helt håreisende dårlig håndtert av Det Nye redaksjonen. Selvmord rett og slett Enig i at det var ekstremt rart. Har aldri lest "Det Nye", så vet ikke hvordan det pleier å være i det bladet, men husker da jeg lærte om bylines helt i starten av journalistikkstudiet, og hvordan foreleserene sa at du som frilanser kunne skape oppmerksomhet og interesse rundt deg selv som skribent ved hjelp av bylines dersom du skrev gode saker. Nå ville jeg kanskje ikke kategorisert den aktuelle saken som et journalistisk kunststykke, men med all oppmerksomheten ved rumpebildet ville jeg nesten ha avkrevd at mitt navn skulle stå på saken. Med mindre det ikke var rent mel i posen, da... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 22. september 2015 #87 Del Skrevet 22. september 2015 Har mottatt følgende svar fra redaktøren på et par av mine spørsmål: 1. Jeg vet heller ikke hvem som har satt opp presseveggen. 2. Artikkelen er skrevet av frilansjournalist Mariann Aaland, byline har dessverre falt ut. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 22. september 2015 #88 Del Skrevet 22. september 2015 Enig i at det var ekstremt rart. Har aldri lest "Det Nye", så vet ikke hvordan det pleier å være i det bladet, men husker da jeg lærte om bylines helt i starten av journalistikkstudiet, og hvordan foreleserene sa at du som frilanser kunne skape oppmerksomhet og interesse rundt deg selv som skribent ved hjelp av bylines dersom du skrev gode saker. Nå ville jeg kanskje ikke kategorisert den aktuelle saken som et journalistisk kunststykke, men med all oppmerksomheten ved rumpebildet ville jeg nesten ha avkrevd at mitt navn skulle stå på saken. Med mindre det ikke var rent mel i posen, da... Har vært frilanser selv og var da veldig opptatt av å få byline, vil tro dette er vanlig i enhver redaksjon, moteblad eller ei. Meget spesielt ja. Da redaktøren fikk direkte spørsmål (av mamsi?) svarer hun jo heller ikke på hvem som har skrevet den, DET er nesten enda mer spesielt. Det skal da ikke være en hemmelighet hvilken journalist som har ført intervjuet 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 22. september 2015 #89 Del Skrevet 22. september 2015 Har mottatt følgende svar fra redaktøren på et par av mine spørsmål: 1. Jeg vet heller ikke hvem som har satt opp presseveggen. 2. Artikkelen er skrevet av frilansjournalist Mariann Aaland, byline har dessverre falt ut. Bør komme en presisering i neste utgave da, hvem som hadde skrevet artikkelen det er ganske vanlig når byline "har falt ut" ihvertfall. Hun vet visst ikke mye om hva som foregår i egen redaksjon nei, herlighet.. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 22. september 2015 #90 Del Skrevet 22. september 2015 Har mottatt følgende svar fra redaktøren på et par av mine spørsmål: 1. Jeg vet heller ikke hvem som har satt opp presseveggen. 2. Artikkelen er skrevet av frilansjournalist Mariann Aaland, byline har dessverre falt ut. Lol, hvorfor skulle Adax/This is PR/CBE gidde å reklamere for "Det Nye" med mindre det forelå en avtale? Det stod ikke "Farris" på presseveggen, og man skulle heller ikke sende "Farris" til et nummer for å melde seg på eventen, til tross for at de også ga ut varer til goodiebagen. Fikk "vikaren" så stort spillerom at hun rakk å avtale SMS-nummer, pressevegg, og goodiebags med "This is PR", uten å konsultere noen av de fast ansatte, samt full kontroll over sosiale medier, til tross for at hun tydeligvis vet nada om presseetikk? Jeg har gått ett år på journalistutdanning, og dette opplegget ga meg bismak i munnen og flashbacks til skolebenken fra første sekund. Og en byline "faller" ikke bare bort, så den må de lengre ut på landet med, evt. må redaktøren stille seg til ansvar. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 22. september 2015 #91 Del Skrevet 22. september 2015 Lol, hvorfor skulle Adax/This is PR/CBE gidde å reklamere for "Det Nye" med mindre det forelå en avtale? Det stod ikke "Farris" på presseveggen, og man skulle heller ikke sende "Farris" til et nummer for å melde seg på eventen, til tross for at de også ga ut varer til goodiebagen. Fikk "vikaren" så stort spillerom at hun rakk å avtale SMS-nummer, pressevegg, og goodiebags med "This is PR", uten å konsultere noen av de fast ansatte, samt full kontroll over sosiale medier, til tross for at hun tydeligvis vet nada om presseetikk? Jeg har gått ett år på journalistutdanning, og dette opplegget ga meg bismak i munnen og flashbacks til skolebenken fra første sekund. Og en byline "faller" ikke bare bort, så den må de lengre ut på landet med, evt. må redaktøren stille seg til ansvar. Jeg vil nesten anta at en logo på en pressevegg må avklares litt lenger opp i systemet enn hos vikaren. Fader, hadde jeg vært vikar hadde jeg ihvertfall ikke turt å stelle i stand sånt uten klarsignal 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tapet Skrevet 22. september 2015 #92 Del Skrevet 22. september 2015 Jeg vil nesten anta at en logo på en pressevegg må avklares litt lenger opp i systemet enn hos vikaren. Fader, hadde jeg vært vikar hadde jeg ihvertfall ikke turt å stelle i stand sånt uten klarsignal Jeg er så drit lei av at alle fuckups skal skyldes nedover i systemet på vikarer. Hvis ting skjærer seg er det faktisk ikke vikarens feil om du sitter som ansvarlig person, da er det du som er ubrukelig på å delegere, ikke kan gi klare beskjeder, og har antageligvis elendige signaliserte verdier i bedriften om en "vikar" skal tro det er OK å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 22. september 2015 #93 Del Skrevet 22. september 2015 Jeg er så drit lei av at alle fuckups skal skyldes nedover i systemet på vikarer. Hvis ting skjærer seg er det faktisk ikke vikarens feil om du sitter som ansvarlig person, da er det du som er ubrukelig på å delegere, ikke kan gi klare beskjeder, og har antageligvis elendige signaliserte verdier i bedriften om en "vikar" skal tro det er OK å gjøre. Enig i dette. Alltid vikaren eller sekretæren som får skylda. Jeg har vært begge deler Men fra spøk til revolver, en god redaktør/daglig leder tar ansvaret i stedet for å rede ut om at dette var en vikarglipp. Uprofesjonelt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 22. september 2015 #94 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) Slettet. ikke relevant likevel. Endret 22. september 2015 av Cornucopia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 22. september 2015 #95 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) J Jeg vil nesten anta at en logo på en pressevegg må avklares litt lenger opp i systemet enn hos vikaren. Fader, hadde jeg vært vikar hadde jeg ihvertfall ikke turt å stelle i stand sånt uten klarsignal Jeg vil nesten anta at de fleste av disse tingene er saker man, som vikar, lufter med de lengre oppe i systemet før man publiserer dem for tusenvis av SoMe-brukere. Vikar-unnskyldningen må være noe av det tåeligste jeg har hørt i nyere presse; ingen lar en vikar få så frie tøyler i et blad som utgis Norge rundt og som har 15.000 følgere på Facebook. Da har man redaksjonelt ansvar for at riktig info blir publisert, noe som ikke bør skjules ved første antydning til kritikk men heller beklages øyeblikkelig heller enn å slettes i den tro og håp at det er borte for alltid. Endret 22. september 2015 av lenebu 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. september 2015 #96 Del Skrevet 22. september 2015 Har mottatt følgende svar fra redaktøren på et par av mine spørsmål: 1. Jeg vet heller ikke hvem som har satt opp presseveggen. 2. Artikkelen er skrevet av frilansjournalist Mariann Aaland, byline har dessverre falt ut. Nei, det er mange som bare går rundt og setter opp pressevegger. Helt vanlig atferd. Kan være en vaktmester. En av kokkene? Hvem vet? :dåne: 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. september 2015 #97 Del Skrevet 22. september 2015 Skjønner ikke denne jeg heller :D Les om Watergate! (Skandaler har i ettertid ofte fått -gate som suffiks for markere at det er en skandale). 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 22. september 2015 #98 Del Skrevet 22. september 2015 Har mottatt følgende svar fra redaktøren på et par av mine spørsmål: 1. Jeg vet heller ikke hvem som har satt opp presseveggen. Det er ikke mulig. Det er rett og slett ikke mulig. Men kjenner at jeg er mer enn supernysgjerrig på de andre svarene/bortforklaringene som kommer fra DetNye fremover. Jeg skjønner ikke hvordan de skal klare å ro seg ut av dette. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humpy Skrevet 22. september 2015 #99 Del Skrevet 22. september 2015 Noen som tipser pressen? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 22. september 2015 #100 Del Skrevet 22. september 2015 2205 er et kortnummer som tilhører Egmont Publishing. Invitasjonen med oppfordring til å sende sms for å delta på kundekvelden lå ute flere dager før den ble fjernet. Alle de som sendte sms må vel ha mottatt et automatisk svar om at "Du er nå påmeldt" eller noe lignende. Kodeordet var DETNYEADAX, altså et som var opprettet kun til dette arrangementet. Hvem er det som har ordnet med dette? Er det også denne vikaren (som ser ut til å ha hatt oppgaver i omtrent alle avdelinger i Egmont i denne saken)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg