Gå til innhold

Ang. samvær..Noen som har gått til rettsak?


Lillemeg85

Anbefalte innlegg

Barnefar nekter nå plutselig og skrive under på ny samværsavtale..

Barnevernet har rådet han på det sterkeste til å gi meg hovedomsorgen for barna da de ikke har det bra nok hos han... Nå sier han nei og barnevernet sier at så lenge det ikke er snakk om at liv kan gå tapt så må de ha samvær hos far...

Hva gjør jeg?? :( Far ruser seg på anabole steroider pluss at det er mye annet.. Kan jeg kreve urin/blodprøver av han? Må jeg sende barna til han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i retten. Det tok ca 2 år fra jeg tok ut stevning til dommen. 

Hos meg var barnefar psykisk ustabil og gjorde masse rart og jeg fikk 100 prosent foreldreansvar og han samvær under tilsyn.

Send barna og dokumenter alt som skjer.  Det er viktig å samarbeide med barnevernet pga sakkyndig utredning. 

 

 



Anonymous poster hash: ee8e3...af3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i retten. Det tok ca 2 år fra jeg tok ut stevning til dommen.

Hos meg var barnefar psykisk ustabil og gjorde masse rart og jeg fikk 100 prosent foreldreansvar og han samvær under tilsyn.

Send barna og dokumenter alt som skjer. Det er viktig å samarbeide med barnevernet pga sakkyndig utredning.

Anonymous poster hash: ee8e3...af3

Så lenge?? 😔 Orker ikke se på at barna mine har det vondt lenger... Skriver ned alt som skjer... Sparer på hver eneste melding... Blandt annet enn hvor han spør om det bare er hos han at barna oppfører seg som noen "sippete horeunger"...

Hvem faen sier sånt om barna sine?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er lov å stoppe samvær hvis man har reel grunn til det. Det er bare å spare på meldinger og vise til bv. Hvis han truer eller plager deg ring politiet.

Det viktigste er at barna har set godt og vi som foreldre har plikt å beskytte dem.

Anonymous poster hash: ee8e3...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er lov å stoppe samvær hvis man har reel grunn til det. Det er bare å spare på meldinger og vise til bv. Hvis han truer eller plager deg ring politiet.

Det viktigste er at barna har set godt og vi som foreldre har plikt å beskytte dem.

Anonymous poster hash: ee8e3...af3

Barnevernet mener jeg ikke har grunn nok... Å når jeg sa at jeg kom til å nekte de å være der fikk jeg beskjed om at da ville jeg få straff...

Han plager ikke meg så kan ikke ta han på noe der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette han faren som "valgte" bort barna sine på grunn av han ikke ville kaste ut kjæresten sin og barnet hennes?

Hvis det er det håper jeg virkelig du går til rettsak mot han, når barnevernet har blitt innblandet på grunn av hans samboer sine problemer og at barnet oppfører seg dårlig mot dine barn.

Anonymous poster hash: a1c3d...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette han faren som "valgte" bort barna sine på grunn av han ikke ville kaste ut kjæresten sin og barnet hennes?

Hvis det er det håper jeg virkelig du går til rettsak mot han, når barnevernet har blitt innblandet på grunn av hans samboer sine problemer og at barnet oppfører seg dårlig mot dine barn.

Anonymous poster hash: a1c3d...253

Ja, er han....

Jeg har sagt jeg kommer til å gå til rettsak men barnevernet mener nå at det ikke er grunnlag nok til å nekte han samvær.. :(

Skjønner ingenting jeg.... På forrige møte sier barnevernet at han må rydde opp i ting! At barna har store syptomer på at de ikke har det bra... Allikevel skal de få være hos han... Spurte selv hun i bv om hun ville latt barna sine bo hos han men det svarte hun ikke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er han....

Jeg har sagt jeg kommer til å gå til rettsak men barnevernet mener nå at det ikke er grunnlag nok til å nekte han samvær.. :(

Skjønner ingenting jeg.... På forrige møte sier barnevernet at han må rydde opp i ting! At barna har store syptomer på at de ikke har det bra... Allikevel skal de få være hos han... Spurte selv hun i bv om hun ville latt barna sine bo hos han men det svarte hun ikke på...

 

De kan ikke ta stilling når det gjelder samvær men du kan søke veiledning og støtte hos barnevernet. De har et team som hjelper foreldre som har utfordninger med den andre forelder. Det heter familieveiledning eller noe sånt. Flotte mennesker som du kan få mange gode råd fra. De samarbeider med barnevernet men er mye mildere. da får de bedre innblikk i situasjon og de skriver rapport på slutten som du kan bruke videre.

 

Anonymous poster hash: ee8e3...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er alt for mange ubrukelige foreldre her i verden til at reglementet kan være så strengt. Barn kan ikke være skadelidende pga voksne menneskers "behov for samvær".

Håper der ordner seg for dere TS. Må være grusomt å sende barna bort når far er slik.

Anonymous poster hash: 73626...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet mener jeg ikke har grunn nok... Å når jeg sa at jeg kom til å nekte de å være der fikk jeg beskjed om at da ville jeg få straff...

Han plager ikke meg så kan ikke ta han på noe der..

Nøyaktig hvem har skylden for et SÅ ulogisk og elendig lovverk??!!

Anonymous poster hash: e1850...dcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selv om man leser sånne saker, sitter det folk rundt omkring (og særlig på KG) og påstår at BV fjerner barn fra hjemmet for småtteri...Jadda.

 

TS: Jeg ville holdt tilbake samvær, og heller tatt støyten når den kom. Jeg hadde ikke klart å sende barna til en far som åpenbart er uskikket. At BV argumenterer med at det ikke er fare for liv, er jo helt horribelt. Jeg ville spurt dem om de mener at psykiske ettervirkninger og eventuelle senskader av dette, ikke kan være både ødeleggende og i ytterste konsekvens, fare for liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Ja.... Jeg føler meg helt jævlig.. Jeg orker ikke sitte her å se på at barna mine blir trykt lenger og lenger ned... Skjønner ikke ossen bv kan sitte på møte og si at barna ikke burde være hos far men allikevel mene at jeg ikke kan nekte han samvær.. Skolen skrev 4 a4 sider med bekymring rundt min eldste datter sin firandring på et år.. :/

Har vurdert om jeg bare skal reise med de.... Men livredd det skal slå tilbake på meg å at han får mer samvær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei  TS.

Du kan ikke kreve noen ting av andre voksne. Det er det bare en rettslig avgjørelse som kan avgjøre om han må avlegge prøver. Nekte samvær, miste foreldreansvar ovs.

Du kan stoppe samvær om det er til fare for barna. Men BV. sier det nå ikke er. Da har du trolig en dårlig sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ikke far fysisk mishandler barna, kan ikke BV si noe annet enn hva de har sagt.

Ta kontakt med advokat, innkall til megling..

 

i påvente av rettsak kan du høre med advokaten om det er mulig for "midlertidig forføyning" da får du en "dom" i påvente av rettsak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre i dag at barnevernet ikke tester for anabole steroider da det går for en annen type rusmidler enn alkohol/hasj o.l....

Syns det er drøyt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og min søster ble også sendt til en sånn type far annenhver helg. Det var grusomt, og det har ødelagt så mye.

Forklarte å ba på mine knær til mamma, men det hjalp ikke, avgårde skulle vi.

Man mister litt troen på at man er verd noen ting som helst når man ikke får gjennomslag når man ber om det mest grunnleggende i livet, nemlig trygghet.

Min lillesøster er så ødelagt psykisk at hun ikke har jobbet en dag i sitt voksne liv. Vi har begge PTSD etter barndommen, med sterke uforklarlige panikk anfall og generell sosial angst.

Jeg har blitt frisk nok til å fungere, og har fungert i mange år.

Barn klarer ikke å fortelle alt, men så lenge et barn ikke vil en plass synes jeg man skal ta hintet kjapt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min søster ble også sendt til en sånn type far annenhver helg. Det var grusomt, og det har ødelagt så mye.

Forklarte å ba på mine knær til mamma, men det hjalp ikke, avgårde skulle vi.

Man mister litt troen på at man er verd noen ting som helst når man ikke får gjennomslag når man ber om det mest grunnleggende i livet, nemlig trygghet.

Min lillesøster er så ødelagt psykisk at hun ikke har jobbet en dag i sitt voksne liv. Vi har begge PTSD etter barndommen, med sterke uforklarlige panikk anfall og generell sosial angst.

Jeg har blitt frisk nok til å fungere, og har fungert i mange år.

Barn klarer ikke å fortelle alt, men så lenge et barn ikke vil en plass synes jeg man skal ta hintet kjapt.

Ååh... Så lei meg på deres vegne :( Men jeg er ikke en mor som skal gi meg! Jeg nekter å sende barna mine til noen hvis de ikke har det bra der! Jeg skal gjøre alt i min makt for at han ikke får ha de når jeg ser at ting ikke blir noe bedre...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Som forelder med foreldreansvar har du plikt til å beskytte barna mot vold, herunder også psykisk vold eller det som kan skade barna. En far som omtaler barna sine som horunger skader barna. Du har faktisk plikt til å beskytte de og bør holde de tilbake fra samvær, åpenbart også fordi faren ruser seg. Du bør få deg en advokat og formelt skrive brev til barnefar om hvorfor du stopper samvær og hva som evnt må til for at samvær kan gjennopptas. Lykke til, hardt å stå i men du har egentlig ikke noe valg (og lite å frykte mht hovedomsorg om barnefar er slik du beskriver og du er en normal skikket omsorgsperson)

Anonymous poster hash: 4606f...69c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min søster ble også sendt til en sånn type far annenhver helg. Det var grusomt, og det har ødelagt så mye.

Forklarte å ba på mine knær til mamma, men det hjalp ikke, avgårde skulle vi.

Man mister litt troen på at man er verd noen ting som helst når man ikke får gjennomslag når man ber om det mest grunnleggende i livet, nemlig trygghet.

Min lillesøster er så ødelagt psykisk at hun ikke har jobbet en dag i sitt voksne liv. Vi har begge PTSD etter barndommen, med sterke uforklarlige panikk anfall og generell sosial angst.

Jeg har blitt frisk nok til å fungere, og har fungert i mange år.

Barn klarer ikke å fortelle alt, men så lenge et barn ikke vil en plass synes jeg man skal ta hintet kjapt.

Det er jeg helt enig med deg i:

Når er barn helt klart og tydelig ikke vil til en person så bør barnet slippe!!!

Anonymous poster hash: e1850...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...