Gå til innhold

P-piller til 15 åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg fyller 16 om kun noen måneder og har enda ikke mensen eller tegn til pupper. Dette gir meg utrolig dårlig selvtillit, særlig med tanke på juleballet. Akkurat nå har jeg kun et par små trekanter til pupper, noe som ikke der veldig bra ut i ballkjole.

Jeg og mamma har pratet om at det kanskje kunne hjulpet med p-piller. Jeg lurer derfor på om noen andre har erfaring med p-piller i ungdomstida og om det ga deg større pupper/hjalp med mensen? Evt om dere tror det kan hjelpe meg i min situasjon og hvilke p-piller burde jeg bruke?

Anonymous poster hash: 5a7ee...0c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS: faren min døde av blodpropp/hjerteinfarkt i 2000. Burde jeg ikke gå på p-piller med tanke på det?

Anonymous poster hash: 5a7ee...0c0

Skrevet

P-piller stopper jo eggløsning, og når du ikke har det fra før av så er det jo ingenting å stoppe.

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å bare vente. Det kan komme i morgen og om 3 år, noen er tidligere enn andre og noen veldig sent. Sånn er det bare, dessverre. Heldigvis finnes det masse fine kjoler og andre "hjelpemidler" som kan skape formene du ønsker, feks push-up bh, innlegg osv.

Skrevet

Det er veldig få jenter som får større pupper av p pille bruk. Dersom du ikke er seksuelt aktiv og ikke har mensen så ser jeg ingen grunn til å begynne på p piller. Jeg kan forstå at det føles kjipt å ikke ha fått bryster enda, men de kommer nok. I mellomtiden hadde det kanskje hjulpet med en BH som det er litt innlegg i? Når det gjelder mensen så må du bare nyte den tiden du har. Det er noe av kjipeste som finnes med å være jente, og den kommer uansett til slutt. 

Anonymous poster hash: d929b...851
Skrevet

Jeg begynte med p-piller som 15åring selv. Jeg fikk ikke større pupper av det. Nå er puppene en del større enn de var da jeg var 15, men de vokste gradvis og de "spratt" nok ikke ut på grunn av p-piller. De vokste av seg selv :) 
Jeg synes ikke du skal begynne på p-piller kun fordi du ønsker større pupper. Det er ikke så mange som får større pupper av det, selv om noen påstår det. Det kan også ha med tilfeldige grunner å gjøre at noen tilfeldigvis får større pupper f.eks. første året de har brukt p-piller. 

Ønsker du å ha "mer" pupper på skoleballet så synes jeg du heller skal kjøpe en kjole som er litt vattert (kjennes ut som tykkere stoff) over brystet f.eks. Slik det ser ut som om du har større pupper. Eller bruke en BH med innlegg, push up eller noe. 

Jeg må bare nevne siden du sier du ikke har fått mensen, at du kan bli gravid selv om du ikke har fått mensen. Dersom du tenker å begynne med p-piller som prevansjon ( i tillegg i håpet for større pupper) bør du si dette til legen din. Legen din kan også gi råd angående p-piller/annen type prevansjon med tanke på at din far døde av blodpropp/hjerteinfarkt. Det er hvertfall svært viktig at du nevner din far dersom du tenker å begynne med p-piller. For det er en økt risiko for blodpropp som du sikkert allerede vet. 

Skrevet

Du får ikke p piller hos lege eller jordmor før du har fått mensen og har hatt den noen ganger.

Du bør bestille deg en time hos legen din og få tatt blodprøve på hormon nivåene i kroppen din, når dette plager deg så mye som du gir uttrykk for at det gjør.

Anonymous poster hash: 87a44...c4d

• Liker 3
Skrevet

Ta silikon da, ikkepupp og ikkemens jente ;)))

Anonymous poster hash: ce22c...34c
  • Liker 1
Skrevet

Du skal ikke gå på p-piller før du har fått mensen. Det vil ikke gjøre at du utvikler deg noe fortere. La naturen gå sin gang, og vær lykkelig for den tiden du har uten mensen. Det er like naturlig å få mensen når du er 10 som det er når du er 18. Du kan jo som sagt over få en kjole som er litt vattert eller en bh med push-up.

Skrevet

Problemet hvis du begynner på p-piller er at du får "falsk" mensen. Dermed vil du/dere ikke få vite det om det er noe som gjør at du IKKE får mensen. Har du ikke fått mensen innen du er 16/17 bør du kontakte lege. På p-piller vil du altså hindre kroppen i å få eggløsning og dermed hindre ekte mensen, og ikke få vite før du slutter på pillene om kroppen din greier å få eggløsning.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Problemet hvis du begynner på p-piller er at du får "falsk" mensen. Dermed vil du/dere ikke få vite det om det er noe som gjør at du IKKE får mensen. Har du ikke fått mensen innen du er 16/17 bør du kontakte lege. På p-piller vil du altså hindre kroppen i å få eggløsning og dermed hindre ekte mensen, og ikke få vite før du slutter på pillene om kroppen din greier å få eggløsning.

Man får ikke p piller før man har fått menstruasjon.

Når hun har lite pubertetsutvikling som nesten 16 år gammel jente så er dette en sak for lege/spesialist fordi manglende hormonproduksjon kan være forklaringen, eller det kan være andre ting som er i ubalanse i kroppen hennes.

Anonymous poster hash: 87a44...c4d

Skrevet

Hei.

Jeg fyller 16 om kun noen måneder og har enda ikke mensen eller tegn til pupper. Dette gir meg utrolig dårlig selvtillit, særlig med tanke på juleballet. Akkurat nå har jeg kun et par små trekanter til pupper, noe som ikke der veldig bra ut i ballkjole.

Jeg og mamma har pratet om at det kanskje kunne hjulpet med p-piller. Jeg lurer derfor på om noen andre har erfaring med p-piller i ungdomstida og om det ga deg større pupper/hjalp med mensen? Evt om dere tror det kan hjelpe meg i min situasjon og hvilke p-piller burde jeg bruke?Anonymous poster hash: 5a7ee...0c0

Jeg anbefaler ikke ppiller med mindre en har sterke smerter under menstruasjon.

Anonymous poster hash: 2c978...188

Skrevet

Jeg tror du skal dra til legen og undersøke om alt er i orden med kroppen din heller enn å tulle den til med en masse hormoner du ikke trenger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...