Gå til innhold

invitert uten følge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen regler på hvem man inviterer med og uten følge? I utgangspunktet tenker jeg at i et bryllup inviterer man som par der det er par, bortsett fra hvis det er noen som typ har vært sammen i to uker. I det siste har jeg vært i et par bryllup hvor jeg ble invitert uten samboer (vi har vært sammen i 5 år)- det synes jeg var litt kjipt. Hva mener folk?

Anonymous poster hash: 80961...b97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere har vært sammen i fem år, er det vel på tide at dere opplever noe hver for seg?

Anonymous poster hash: f0f72...50e
  • Liker 1
Skrevet

Samboere, forlovede og gifte inviteres alltid sammen.

Unntak er hvis det er en større gjeng, feks kollegaer, klubb, barselgruppe el hvor det er type mer enn fire personer og ingen av dem blir invitert med følge.

Hvis man "bare" er kjærester tenker jeg nei, så sant det ikke er et veldig langvarig forhold (evt hvor vi kjenner begge parter godt).

Anonymous poster hash: d7a9d...998

• Liker 6
Skrevet

Samboere, forlovede og gifte inviteres alltid sammen.

Unntak er hvis det er en større gjeng, feks kollegaer, klubb, barselgruppe el hvor det er type mer enn fire personer og ingen av dem blir invitert med følge.

Hvis man "bare" er kjærester tenker jeg nei, så sant det ikke er et veldig langvarig forhold (evt hvor vi kjenner begge parter godt). Anonymous poster hash: d7a9d...998

Dette + at vi inviterer kjærester så fremt de har et stabilt forhold.

Anonymous poster hash: 05a44...400

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere har vært sammen i fem år, er det vel på tide at dere opplever noe hver for seg?

Anonymous poster hash: f0f72...50e

Kan jo oppleve noe hver for seg som ikke er bryllup da. Vi inviterer de som har kjæreste, ihvertfall om vi kjenner begge to. Men som en annen her skriver, så er det kanskje naturlig å kun invitere den man kjenner om det er f.eks en stor gjeng med kollegaer. Jeg tenker at jeg heller inviterer en for mye, enn en for lite!

Skrevet

Jeg hadde stusset om jeg ble invitert uten samboeren min. Vi har også vært sammen i 5 år

Anonymous poster hash: 0ccd6...ea7
  • Liker 1
Skrevet

I min familie har vi satt grensen til samboer. Kjærester inviteres ikke, samboere gjør. Sånn må det bli i store familier for å unngå konflikt.

Jeg flyttet ganske sent sammen med kjæresten min gjennom 4 år, og søskenbarnet mitt fyttet fort sammen. Logisk nok ble min ikke invitert. Slik er det bare.

Jeg ville aldri satt meg som dommer over hvor stabile andres forhold er. To kjærester men du antar et er mer stabilt enn et annet og derfor kun invierer det. Blir for dumt.

Anonymous poster hash: cb3b1...d10

Skrevet

Skjønner godt at folk ikke vil invitere med følge. Da blir det jo masse relativt ukjente folk i bryllupet. Noen syns sikkert det er helt supert, mens andre vil kun ha nære venner og familie der. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er litt utenfor å invitere en i et etablert par uten følge. 

Om det var en venninne som giftet seg her på stedet vi bor, kunne jeg godt reist alene som f.eks "kaffegjest", men å dra til en annen kant av landet f.eks ville jeg takket nei til

Anonymous poster hash: c9183...dc4
  • Liker 3
Skrevet

Dersom det er en stor venninnegjeng, eller en haug av søskenbarn syns jeg det er helt innenfor å invitere uten partner. Er ikke alle som ønsker et stort bryllup, men gjerne vil ha de nære tilstede:)

Man kan jo fint takke nei dersom man ikke ønsker å dra alene:)

Anonymous poster hash: 8ddfc...d19

• Liker 1
Skrevet

Skjønner godt at folk ikke vil invitere med følge. Da blir det jo masse relativt ukjente folk i bryllupet. Noen syns sikkert det er helt supert, mens andre vil kun ha nære venner og familie der. 

Ukjente folk? 

Om det er dine venners samboere eller ektemenn, kjenner du dem vel? Om ikke er vel ikke vennskapet i utgangspunktet på et slikt nivå at det er naturlig å invitere dem i bryllupet uansett?

Vi inviterte kun nære venner og familie, og de kom med samboere og ektefeller i de tilfellene det var aktuelt. Og det var selvfølgelig mennesker vi har møtt flere ganger og absolutt ikke anser som "ukjente".

Ferske kjærester som man ennå ikke har møtt, blir selvfølgelig noe annet. 

Skrevet

Ukjente folk? 

Om det er dine venners samboere eller ektemenn, kjenner du dem vel? Om ikke er vel ikke vennskapet i utgangspunktet på et slikt nivå at det er naturlig å invitere dem i bryllupet uansett?

Vi inviterte kun nære venner og familie, og de kom med samboere og ektefeller i de tilfellene det var aktuelt. Og det var selvfølgelig mennesker vi har møtt flere ganger og absolutt ikke anser som "ukjente".

Ferske kjærester som man ennå ikke har møtt, blir selvfølgelig noe annet. 

Relativt ukjente. Som i folk du er på hils med, og kan føre en kort samtale med, men ikke noe særlig mer.

Skjønner godt om folk vil invitere følge i bryllup, men skjønner også godt om de ikke vil. Spesielt på grunn av kostnaden det jo faktisk er. 

Sier bare at begge deler er helt forståelig. 

Skrevet

Tja, jeg skjønner det hvis ingen i bryllupet kjenner kjæresten/samboeren. Det skjer jo i våre dager der alle gjerne bor spredt. Men der brudeparet kjenner partneren er det naturlig å invitere synes jeg.

Skrevet

Jeg kunne funnet på å invitere f.eks gamle skolevenninner uten partner, hadde følt det hadde vært veldig rart å skulle inkludere folk jeg ikke engang har møtt, til en så "viktig" dag. Men isåfall hadde jeg gjort det likt for alle. 

Ble plutselig veldig glad for at jeg ikke planlegger noe stort bryllup, men vil ha det enkelt og med kun de nærmeste. 

Anonymous poster hash: a0a7a...eb2

Anonymous poster hash: a0a7a...eb2
Skrevet

Kjærester mer enn 1 år, samboere, forlovede, gifte syns jeg man bør invitere.

I vårt fikk alle ha med kjæreste, men det var pga press fra annen familie.

Anonymous poster hash: 51f76...773

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...