Gå til innhold

Oppsøke lege ved bronkitt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i lengre tid vært forkjølet (nesten 2 uker), og de siste 5-6 dagene har jeg hatt en stygg hoste som går "dypt". Jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare det, men det er ikke vanlig hoste som man får ved en lett forkjølelse. Nesen renner litt, men ikke like mye som den gjorde da forkjølelsen begynte. Jeg hoster nå opp slim som er både blankt og gulgrønt. Jeg har litt hvesing ved utpust, og siden igår kveld har jeg følt meg mye tyngre i brystet enn tidligere. Det kjennes ut som om det er en stein på brystet mitt, og det stikker i venstre side ved utpust (lungen?). Jeg tror ikke jeg har feber, men er veldig slapp og medtatt...

Har aldri hatt bronkitt før, men utifra hva jeg har lest mistenker jeg at det er det. Jeg tviler på at det er lungebetennelse, ettersom jeg ikke har feber. Er det nødvendig å oppsøke lege for dette? Det som bekymrer meg mest er denne tungpusten, og følelsen av å være tung i brystet...

Anonymous poster hash: 7add3...230
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bronkitt kan utvikle seg til lungebetennelse. Jeg slet med en bronkitt i nesten 4 måneder før jeg ble kvitt det.

Anonymous poster hash: 835bb...692

Skrevet

Få deg en hastetime hos legen din i morgentidlig.

Bare legennkan vurdere om du trenger behandling eller ikke. Du må lyttes på.

Anonymous poster hash: 9e75f...44e

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har det akkurat slik nå. 2 uker her også men drar ikke til legen før jeg er på uke 3 eller får feber. Nå skal det sies at man trenger ikke å ha feber for å ha lungebetennelse.

Endret av Lulilelu
Skrevet

TS her.

Hm.. Nå ble jeg veldig usikker! Føler meg litt hypokonder nå, men det er kanskje bare å bestille en legetime når jeg har gått så lenge...

Skrevet

I gamle dager var bronkitt og lungebetennelse dødelig sykdom. Kom deg til legen!

Anonymous poster hash: 08729...483
Skrevet

Om ikke annet, så er det mulig å be om hostesaft på resept, da er det hvertfall lettere å sove :)

Skrevet

TS her igjen!

Ble en kjapp tur på legevakten, og jeg har visst lungebetennelse... Godt å få det sjekket, så nå er det bare å bli frisk! :-)

Skrevet

TS her igjen!

Ble en kjapp tur på legevakten, og jeg har visst lungebetennelse... Godt å få det sjekket, så nå er det bare å bli frisk! :-)

Faen da, jeg får visst dra til legen jeg også :(

Skrevet

Faen da, jeg får visst dra til legen jeg også :(

TS her.

Ja, det ville jeg gjort! Smertene er mye verre nå, så er glad for at jeg er begynt på antibiotika :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...