AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 For mange tanker i hode:( redd. Anonymous poster hash: 97709...a5b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 Prøv 4-7-8 teknikken. google 4-7-8 teknikken eller hvordan sovne på ett minutt. Anonymous poster hash: 365c3...608 1
skreppamedleppa Skrevet 20. september 2015 #3 Skrevet 20. september 2015 * 4-7-8 er absolutt å anbefale *prøv å skriv ned tankene dine, om enn bare noen stikkord, typ: hva er du redd for, hvorfor er du redd, kan du gjøre noe for å ikke være redd. Av og til hjelper det å få tankene ut og ned på papir. *stå opp fra sengen, sett deg på stuen les litt i en bok, se litt på tv etc gå så inn igjen til sengen og føl litt på stemningen i kroppen om den da er bedre. (Det sies at en aldri skal bli liggende så lenge i sengen når en ikke er trøtt) * pc, mobil og andre dupedingser i sengen gjør det både vanskeligere å sovne og en får dårlig søvn av det, så legg det vekk. *lytt på litt svak bakrunsmusikk for å få tankene over på noe annet. *pleier du å sove med lyset av? Kanskje med lyset på at tankene ikke blir så dominerende. Av og til når jeg har tankekjør funker noen av disse tipsene av og til ikke. I fjor var jeg i dyp sorg over å miste noen kjær da var nettene utholdende, det jeg gjorde var å logge meg på Nettflix og se pocahontas og andre barne filmer med lyden på max, og med lyset på, (for meg er mørket og stillhet det som trigger tankekjør ekstra) Det funket for meg, jeg sovnet ikke sånn på et blunk men jeg klarte å få tankene delvis over på noe annet.. Det finnes sikkert andre triks for å få tankene over på noe annet og for å få sove men jeg håper natten blir bedre for deg..
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 * 4-7-8 er absolutt å anbefale *prøv å skriv ned tankene dine, om enn bare noen stikkord, typ: hva er du redd for, hvorfor er du redd, kan du gjøre noe for å ikke være redd. Av og til hjelper det å få tankene ut og ned på papir. *stå opp fra sengen, sett deg på stuen les litt i en bok, se litt på tv etc gå så inn igjen til sengen og føl litt på stemningen i kroppen om den da er bedre. (Det sies at en aldri skal bli liggende så lenge i sengen når en ikke er trøtt) * pc, mobil og andre dupedingser i sengen gjør det både vanskeligere å sovne og en får dårlig søvn av det, så legg det vekk. *lytt på litt svak bakrunsmusikk for å få tankene over på noe annet. *pleier du å sove med lyset av? Kanskje med lyset på at tankene ikke blir så dominerende. Av og til når jeg har tankekjør funker noen av disse tipsene av og til ikke. I fjor var jeg i dyp sorg over å miste noen kjær da var nettene utholdende, det jeg gjorde var å logge meg på Nettflix og se pocahontas og andre barne filmer med lyden på max, og med lyset på, (for meg er mørket og stillhet det som trigger tankekjør ekstra) Det funket for meg, jeg sovnet ikke sånn på et blunk men jeg klarte å få tankene delvis over på noe annet.. Det finnes sikkert andre triks for å få tankene over på noe annet og for å få sove men jeg håper natten blir bedre for deg.. Tusen takk for svar. Prøve med på 4-7-8 teknikken men jeg får det ikke til. Er trist. Redd for samlivsbrudd, alenemor tilværelsen og alle tankene som følger med .Anonymous poster hash: 97709...a5b
karroo Skrevet 20. september 2015 #5 Skrevet 20. september 2015 Har du noe å snakke med om disse tingene du grubler over? Det kan løsne problemene. Ta kontakt med noen du stoler på, fastlege som henviser deg til psykolog for eksempel. Håper det ordner seg for deg, man skal aldri legge seg med tunge tanker. Lykke til, alt kommer til å ordne seg til slutt Stor klem. Det er mange som har det sånn, og det trenger/fortjener du ikke.
skreppamedleppa Skrevet 20. september 2015 #6 Skrevet 20. september 2015 (endret) Tusen takk for svar. Prøve med på 4-7-8 teknikken men jeg får det ikke til. Er trist. Redd for samlivsbrudd, alenemor tilværelsen og alle tankene som følger med .Anonymous poster hash: 97709...a5b Det kreves nok kanskje litt øvelse.. Det er som å telle sauer (jeg har aldri skjønt akkurat det helt) Klarer ikke verken å visualisere noen sauer eller noe gjerde, jeg tror grunnen til det er at jeg overtenker på sauene og på gjerde og lager for mange detaljer på "å telle sauer".. Skjønner du hva jeg mener eller er sammenligningen min helt på jorde? I vertfall, det er litt meditasjonsøvelse som kan være verdt å ha litt tolmodighet med å "lære" seg.. Uff, skjønner at det kan være skremmende å tenke på og at tankene for en usikker fremtid kan presse på på nattetid, jeg håper du har noen nære som du kan snakke med om de vonde tingene og de dramatiske endringene i livet? Prøv å blås litt i hva klokken er akkurat nå (vet det er enklere sagt enn gjort) og prøv med noen av de andre tingene foreløpig. Noen langvarig løsning er de jo ikke på søvnproblemer og vanskelige tider så jeg håper så inderlig du ikke står alene i livet ditt. Endret 20. september 2015 av skreppamedleppa
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #7 Skrevet 20. september 2015 Hør på klassisk musikk. Ps sender ofte klassisk hele natta. Tenk og på at du kommer til å klare deg fint uansett om det blir brudd, om du bir alenemor o.l. Du er ikke avhengig av andre for å ha det bra, du skal være god mot deg selv, aldri svikte deg selv, være glad i deg selv. Så kommer det andre naturlig. Anonymous poster hash: ad734...0ef
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #8 Skrevet 20. september 2015 Hør på klassisk musikk. Ps sender ofte klassisk hele natta. Tenk og på at du kommer til å klare deg fint uansett om det blir brudd, om du bir alenemor o.l. Du er ikke avhengig av andre for å ha det bra, du skal være god mot deg selv, aldri svikte deg selv, være glad i deg selv. Så kommer det andre naturlig. Anonymous poster hash: ad734...0ef Mente P2 på radioen:) Anonymous poster hash: ad734...0ef
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #9 Skrevet 20. september 2015 Hør på klassisk musikk. Ps sender ofte klassisk hele natta. Tenk og på at du kommer til å klare deg fint uansett om det blir brudd, om du bir alenemor o.l. Du er ikke avhengig av andre for å ha det bra, du skal være god mot deg selv, aldri svikte deg selv, være glad i deg selv. Så kommer det andre naturlig.Anonymous poster hash: ad734...0ef Takk for gode ord. Mye tøft i møte med to små unger. Men tror det vanskeligste er å leve under samme tak enn så lenge. Stemningen i huset er vondt. Tenker jeg ikke sover noe denne nattan. De små våkner om en time nå. Anonymous poster hash: 97709...a5b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå