Gå til innhold

fryse hjemmelaget pizzabunn?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hos meg og mannen blir det til tider veldig mye frossenpizza til middag. Vi kommer sent hjem fra jobb, og har ikke overskudd eller tid til å lage skikkelig middag. Dette føles ikke helt bra, så jeg har tenkt at vi burde begynne å lage en enkel nesten hjemmelaget pizza i stedet for, med ferdig oppskjært skinke og ost, ferdig kjøttsaus uten konserveringsmidler, pluss noen grønnsaker. Men så var det bunnen da. Først tenkte jeg å kjøpe inn masse ferdiglagde frosne bunner, men så kom jeg på at kanskje jeg kan lage bunn selv, og fryse den. Da har vi jo enda mer kontroll på hva vi får i oss.

Er det noen som vet om dette blir bra, og om bunnen i så fall kan være rå, men ferdig utkjevlet, eller om den bør være ferdig stekt?

På forhånd tusen takk for svar!

Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pleide å lage kjøttdeigpizza mens jeg fremdeles bodde hjemme, og den ble puttet i fryseren med fyll og det hele. Ustekt, altså.

Jeg har iallfall ikke hatt noen problemer med å fryse ned pizzabunn som ikke er stekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å halvsteke dem. Vanlig pizzadeig, kjevles tynt, prikk med gaffel (viktig, ellers blåser den seg opp til pitabrød...). Stekes i 3-5 minutter ved høy temperatur (250 grader). Fryses i stabler med matpapir mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for raske svar alle sammen! Men jeg må visst spørre om en ting til: tiner dere pizzaene før steking, eller går det greit å putte dem rett i ovnen i frossen tilstand?

Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alternativt kan du lage en pizzabunn som ikke krever heving (f.eks. Toros poser) eller bruk denne oppskriften. Tar bare noen minutter.

Pizzabunn uten heving

300 g hvetemel

1 ts bakepulver

50 g margarin

¼ ts salt

2 ½ dl melk

Bland det tørre, smuldre inn smør. Bland sammen med melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...