AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 jeg mottok en slags konvolutt fra ett eller annet selskap, som ville tilby meg "ett aldeles strålende tilbud" Dette er noe jeg overhodet ikke trenger, og det koster virkelig skjorta om jeg skulle ha kjøpt det. Men det var med en sånn konvolutt hvor det står "Adressat betaler for frakt innad i Norge" eller noe i denne retningen.. Utenpå konvolutten står det navnet og en slags adresse til dette selskapet. Så folk som er interessert til å betale i dyre dommer for produktene deres skal skrive ned navnet sitt, adressen sin, mobiltelefon-nummer og alle slike ting. Legge dette oppi denne konvolutten, og deretter sende den til dette selskapet som da betaler for frakt av denne lille konvolutten. Jeg er faktisk rimelig lei av alle slike tullete reklamer som jeg overhodet ikke er interessert i. Så jeg lurte på om det er mulig å bare stappe nedi noen andre reklamer (kiwi, rema 1 000 og så videre) og så sender dette tilbake til dette selskapet. Slik at selskapet må betale for frakt, samtidig som dem får reklame i posten, som dem ta ikke tjener noe som helst på å få inn. men utenpå denne konvolutten hvor det står navn og adressen deres, så står det liksom: navn på selskapet. svarsending 3050 post-adresse. men hva betyr egentlig "svar-sending" + det nummeret? Er det slik at selskapet har sendt ut fleire tusen slike konvolutter til forskjellige adresser (til privat-personer) rundt omkring i Norge? og så har dem ett slags register (eller oversikt) over hvilken konvolutt (med slikt svar-sending nummer) som har gått til hvilke adresser? Selskapet blir sikkert rimelig forbanna over å betale frakt for noe som dem ikke kommer til å tjene noe som helst på. Så jeg vil jo selvfølgelig ikke at dette skal få noen slags konsekvenser for meg i ettertid heller da. Kanskje dem sender ut krav om at jeg må betale for disse frakt-kostnadene eller noe?? Så jeg lurer på om det er mulig for selskapet å spore opp hvem som har sendt dem slike konvolutter? Anonymous poster hash: 604f6...0ed
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 ingen som veit noe om det ? Anonymous poster hash: 3bd82...d63
Minya Skrevet 20. september 2015 #3 Skrevet 20. september 2015 Så lenge ingenting av din personlige informasjon står på brevet du i utgangspunktet har mottatt (at det er uadressert og ren reklameskit) så regner jeg ikke akkurat med at de vet om akkurat DEN svarsendingskoden kommer fra DIN adresse. Men er den adressert, så kan det hende de kan spore den tilbake til deg. Jeg ville stappet konvolutten full av tungt ræl og sendt den i retur hvis den var uadressert.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 (endret) Minya skrev (På 20.9.2015 den 18.43): Så lenge ingenting av din personlige informasjon står på brevet du i utgangspunktet har mottatt (at det er uadressert og ren reklameskit) så regner jeg ikke akkurat med at de vet om akkurat DEN svarsendingskoden kommer fra DIN adresse. Men er den adressert, så kan det hende de kan spore den tilbake til deg. Jeg ville stappet konvolutten full av tungt ræl og sendt den i retur hvis den var uadressert. . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Minya Skrevet 20. september 2015 #5 Skrevet 20. september 2015 Prøv å se om du klarer å legge ved en bit av en gammel gulvflis neste gang, da blir den tung da!
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #6 Skrevet 20. september 2015 Gulv-fliser kan muligens være litt vanskelige å få tak i. I alle fall for dem som ikke legger splitter nye gulv-fliser og sånne ting ett par ganger i året. Men så lenge det ikke er masse snø eller is utendørs, så kan man kanskje plukke med seg ett par små steiner eller litt grus? Men det er ikke plass til så veldig mye dilldall oppi en slik liten konvolutt heller da.... Anonymous poster hash: 3bd82...d63
Honey Dew Skrevet 20. september 2015 #7 Skrevet 20. september 2015 Prøv å se om du klarer å legge ved en bit av en gammel gulvflis neste gang, da blir den tung da! Eller småsteiner
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå