fruBeist Skrevet 19. september 2015 #21 Skrevet 19. september 2015 Jeg klarte meg jo fint, så hvorfor ikke han? Det er heller ikke å dømme folk når det er fakta. Gutten sitter hjemme hele dagen og spiller dataspill og får klær vasket at foreldrene og mat levert ved dataen eller tv'n. Det er heller ikke slik at han ikke tør å gå ut, for han klarer fint å gå ut når det et ting han vil gjøre. Men å gå ut ig jobbe tør han ikke. Anonymous poster hash: 91eaa...f22 Var det han som kjørte bilen? Kanskje han har en skyldfølelse for at du ble hardt skada, og ikke han. Uansett, folk har forskjellig reaksjonsmønster på det meste. 1
Flekk Skrevet 19. september 2015 #22 Skrevet 19. september 2015 Mange beskylder andre for å nave(være frisk), bare etter å ha sett de i 5 minutt. Eller bare fordi de klarer å svare på facebook. Mange prøver å skjule plagene sine for å ikke være til bry. De trenger ikke være psykiske engang. Hvorfor skal folk gå rundt å snakke om sykdommen når de først møter andre. De kan sitte i store smerter både fysisk og psykisk, men klistre på et smil. Tror ingen ønsker å bare få 10.000kr i måneden, når de kunne fått over det dobbelte som kassedame. Eller over fire ganger mer med en utdanning. Å sitte hjemme i alle år, kaste vekk livet sitt på usle 10.000kr, det frykter jeg ikke at mange friske gjør. 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #23 Skrevet 19. september 2015 Hvor gammel er du? At du kan si slik vitner om at du ikke ser lenger enn din egen nese. Alle er ikke som deg, reagerer som deg, bearbeider ting som deg, ingen er som deg! Så slutt å legg dine ting over på han. Han er et annet menneske, han er ikke deg! Tror du virkelig at mennesker vil velge å sitte inne dag etter dag med tv og data om de kunne valg annet?Anonymous poster hash: 36a51...101 Alderen min har vel ingenting å si. Jeg sier bare at jeg har klart meg fint og min teori om at ungdom som ikke er vant til å møte motstand blir fort navere stemmer. Anonymous poster hash: 91eaa...f22
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #24 Skrevet 19. september 2015 Alderen min har vel ingenting å si. Jeg sier bare at jeg har klart meg fint og min teori om at ungdom som ikke er vant til å møte motstand blir fort navere stemmer.Anonymous poster hash: 91eaa...f22 Jeg syns det virker mer som at det er ungdommen som har møtt mest motstand som har mest behov for NAV. Det er hvertfall min erfaring. Anonymous poster hash: 7fd58...256 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #25 Skrevet 19. september 2015 Var det han som kjørte bilen? Kanskje han har en skyldfølelse for at du ble hardt skada, og ikke han. Uansett, folk har forskjellig reaksjonsmønster på det meste. Han kjørte, men det var ikke hans feil. Anonymous poster hash: 91eaa...f22
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #26 Skrevet 19. september 2015 Jeg syns det virker mer som at det er ungdommen som har møtt mest motstand som har mest behov for NAV. Det er hvertfall min erfaring.Anonymous poster hash: 7fd58...256 Jeg skulle gjerne hørt mer fra ditt synspunkt, men det er lørdag og jeg har bedre ting å gjøre enn å henge her inne. God kveld! Anonymous poster hash: 91eaa...f22
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #27 Skrevet 22. september 2015 jeg forstår ikke hvordan de greier å overtale Nav til å gi dem penger?? Jeg måtte ha legeerklæring(noe jeg fikk, for jeg er faktisk syk), erklæring fra psykolog og andre papirer. Lyver de seg til det? Anonymous poster hash: 67180...d8c 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #28 Skrevet 22. september 2015 Kjenner også ei som bare har blitt pusa med av foreldre. Hun hadde noen problemer, men nå har alt stagnert. Pga problemene fikk hun fortalt at hun ikke klarte noen ting, folk kom stadig løpende for å hjelpe henne med alt fordi "hun klarer jo ingenting selv", i stedet for å pushe henne og oppmuntre henne til å jobbe/gå skole. For å sammenligne, kjenner jeg ei med depresjoner og angst som etter mye tøff jobbing med seg selv har kommet seg på skolebenken, jobbet litt frivillig og sånn. Dette kun Pga foreldre som har pushet og støttet henne hele veien. Det er fremdeles tøft for henne på studiet til tider, men folk sier til henne at hun ikke må gi opp og at hun kommer til å klare dette! Hadde det ikke vært for foreldre og venner hadde hun havnet på NAV (hun har vært i NAV-systemet lenge og er det enda, men nekter å bli der permanent ). Dette er foreldre som har satt seg i bilen i timesvis for å være med på møter med høgskolen/NAV om hennes sykdom om hun trengte støtte, og som har like mye innblikk i hennes papirer fra NAV, skole og psykolog som hun selv har. Jeg vet det har vært en skikkelig tøff jobb både for henne og familien, men de gir ikke opp! Også er man vitne til andre der foreldre bare gir blanke.Anonymous poster hash: 2eba2...e39
Anim92 Skrevet 22. september 2015 #29 Skrevet 22. september 2015 Jeg klarte meg jo fint, så hvorfor ikke han? Det er heller ikke å dømme folk når det er fakta. Gutten sitter hjemme hele dagen og spiller dataspill og får klær vasket at foreldrene og mat levert ved dataen eller tv'n. Det er heller ikke slik at han ikke tør å gå ut, for han klarer fint å gå ut når det et ting han vil gjøre. Men å gå ut ig jobbe tør han ikke.Anonymous poster hash: 91eaa...f22 Wow, seriøst!? Mener du virkelig at alle mennesker er like og reagerer likt på ting? Jeg har opplevd forskjellige småtragiske ting med forskjellige venner. Alle har forskjellige opplevelser, og traumer eller minner etterpå. Noen går videre i livet uten problem, mens andre har kanskje underliggende ting som gjør at det blusser opp når noe skjer.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #30 Skrevet 23. september 2015 Wow, seriøst!? Mener du virkelig at alle mennesker er like og reagerer likt på ting? Jeg har opplevd forskjellige småtragiske ting med forskjellige venner. Alle har forskjellige opplevelser, og traumer eller minner etterpå. Noen går videre i livet uten problem, mens andre har kanskje underliggende ting som gjør at det blusser opp når noe skjer. Mange tror/får jo beskjed om at det er bedre å bare gi opp enn å gå videre. Det er nok flere der ute som kunne ha trengt litt ekstra hjelp og oppmuntring, så hadde de kommet seg ut av systemet de også. Men det virker som om mange har den holdningen at "huffda, er du syk/opplevd noe kjipt, da klarer du ingenting og trenger ikke prøve en gang." Ikke alle selvfølgelig, men noen gir opp alt for lett, og de rundt dem gir de også opp.Anonymous poster hash: 2eba2...e39
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå