sjokoladeelskeren Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 hei Jeg skal på fest i kveld, men har fått 5 munnsår på nedre leppe, og det gjør så sinnsykt vondt! Derfor lurer jeg på om det er veldig dumt å ta en paracet før jeg drar? Siden jeg har hørt at man ikke skal blande smertestillende og alkohol.
Supraspinatus Skrevet 19. september 2015 #2 Skrevet 19. september 2015 Paracet brytes ned i leveren, og det gjør også alkohol. Kombinasjon av de to vil kunne gi leverskader lettere enn bare en av dem alene. Det er også høyst tvilsomt om paracet vil ha noen som helst virkning på smertene i sårene på leppen. Du vil nok ha større smertelindrende effekt av bare noe som fukter sårene. Siden det er munnsår er det heller ikke utenkelig at de skyldes herpes-viruset og du kan unngå utbrudd og korte ned hvor lenge de varer ved å bruke f.eks. antix eller tilsv. Eventuelt en salve med lokalbedøvende midler i, men det igjen øker faren for at du river opp sårene slik at det tar lengre tid å gro. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 Paracet har null effekt på munnsår. Kjøp deg heller lipsyl eller munnsårsalve på apoteket. Uansett så blir både paracet og alkohol filtrert gjennom lever og nyrer og kan gi senskader. Anonymous poster hash: 3b087...f4c
Anglofil Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Yvonne (mod)
Fremhevede innlegg