toneeee_ Skrevet 21. juni 2016 #741 Del Skrevet 21. juni 2016 Har vært på Norwegian outlet i dag og handlet klær til meg selv; jeg har jo nesten ingenting å ha på meg. Jeg kan ikke ha bukser som klemmer over operasjonssåret, i tillegg passer virkelig ingen av buksene mine fra før graviditeten uansett. Selv om jeg har gått ned ca 14 kg så føler jeg at jeg mangler minst 10 kg på å se bra ut nå. Så da ble det skjørt, shorts, bikini, skjorte og tunika 👍🏻😀 Så får slankingen komme litt etter litt. Jeg kan ikke trene noe særlig enda, og å gå ned i vekt uten å trene er helt pyton syns jeg! Gleder meg til å kunne trene styrke igjen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 21. juni 2016 #742 Del Skrevet 21. juni 2016 Lille Ellinor kom på lørdag, med keisersnitt! Hun er (foreløpig, hehe...) tidenes sovebaby og jeg er i super form faktisk! Reiser hjem fra sykehuset i morgen:-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 21. juni 2016 #743 Del Skrevet 21. juni 2016 Gratulerer såååå mye @Rosenrød Hva var de vitale målene om jeg kan være så nysgjerrig og spørre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 21. juni 2016 #744 Del Skrevet 21. juni 2016 47 cm og 3848 g:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 21. juni 2016 #745 Del Skrevet 21. juni 2016 Gratulerer @Rosenrød Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 22. juni 2016 #746 Del Skrevet 22. juni 2016 Gratulerer med jentene, gjärd og Rosenrød! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 26. juni 2016 #747 Del Skrevet 26. juni 2016 Hvordan går det med dere damer? Vi pakker for vår første ferie som 3, det er ganske kult egentlig Vi har kjøpt skiboks, da mannen skal ha med masse utstyr i tillegg til normal bagasje, og vi jo skal ha med vogn, bilstol, badebalje og nest. Vi har bestemt oss for å la bedside criben være hjemme, og heller sove med lille i sengen vår denne uken. Håper det går greit, vi gjorde det på sykehuset og skal gjøre samme løsning denne gangen med at han ligger innenfor meg, mot veggen. Nå er han jo 3 uker eldre, og rører seg litt mer, men han snur seg jo ikke enda. Håper bare ikke sengen er for myk, slik at han faller ned i en grop inntil meg. Vi har med nestet for sikkerhets skyld, men vil helst at han sover uten det om natten hvis mulig. Er det noen som har hacks eller "dette hadde vi ikke klart oss uten" -tips å komme med når det gjelder ferie og reise med baby? Har dere andre store ferieplaner med lille baby? Må understreke at vi bare skal til Horten altså, det blir kun Norgesferie i sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 27. juni 2016 #748 Del Skrevet 27. juni 2016 Prøv å la han sove i vognbagen Tone. Det gjorde vi med førstemann når vi dro bort den første tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 27. juni 2016 #749 Del Skrevet 27. juni 2016 8 timer siden, Pyntestøv skrev: Prøv å la han sove i vognbagen Tone. Det gjorde vi med førstemann når vi dro bort den første tiden Ja, nå klarte han å bæsje ut babyredet etter to timer på ferie, så da har vi ikke noe valg og vognen blir seng i natt Remableiene holder jo ikke på NOE! Skjønner ikke at folk skryter sånn av dem.. Bæsjen hans er jo så løs at det må stor absorpsjonsevne til, det er kun Pampers som holder det unna. Syns bæsjen hans har blitt ekstra løs i det siste, og lukter mye surere. Han har ikke vondt i magen, men kan min kaffedrikking påvirke på den måten kanskje? Minner litt om sånn sur kaffelukt, litt gulpelukt av bæsjen hans på en måte.. Før luktet den bare vaffelrøre og var veldig gul og finkornet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 27. juni 2016 #750 Del Skrevet 27. juni 2016 Et øyeblikk siden, toneeee_ skrev: Ja, nå klarte han å bæsje ut babyredet etter to timer på ferie, så da har vi ikke noe valg og vognen blir seng i natt Remableiene holder jo ikke på NOE! Skjønner ikke at folk skryter sånn av dem.. Bæsjen hans er jo så løs at det må stor absorpsjonsevne til, det er kun Pampers som holder det unna. Syns bæsjen hans har blitt ekstra løs i det siste, og lukter mye surere. Han har ikke vondt i magen, men kan min kaffedrikking påvirke på den måten kanskje? Minner litt om sånn sur kaffelukt, litt gulpelukt av bæsjen hans på en måte.. Før luktet den bare vaffelrøre og var veldig gul og finkornet. Kasper sov alltid veldig godt i vognbagen på ferie. Er jo så lunt og godt Med førstemann var det kun pampers som var bra nok. Hun her kan både bruke Rema og libero, to bleietyper som var uaktuell med storebror. Men, hun er jo mindre i kroppen. Kanskje derfor? Hvilke farge har bæsjen? Fortsatt gul og kornete, eller grønnaktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 27. juni 2016 #751 Del Skrevet 27. juni 2016 3 minutter siden, Pyntestøv skrev: Kasper sov alltid veldig godt i vognbagen på ferie. Er jo så lunt og godt Med førstemann var det kun pampers som var bra nok. Hun her kan både bruke Rema og libero, to bleietyper som var uaktuell med storebror. Men, hun er jo mindre i kroppen. Kanskje derfor? Hvilke farge har bæsjen? Fortsatt gul og kornete, eller grønnaktig? Jeg har hørt at jentebabyer generelt er mye mindre utfordrende mtp bleier.. Nå gjelder jo dette både bæsj og tiss hos oss, men jeg har snakket med flere som nevner at de hadde tisseulykker hele tiden med guttene, og aldri med jentene. Selv om de la tissefanten nedover. Kanskje strålen er kraftigere hos gutta? Bæsjen har blitt mer grønn i det siste, ikke så klar og fin gul som den var før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 27. juni 2016 #752 Del Skrevet 27. juni 2016 Kanskje det er pga overproduksjon hos meg? http://sovlillebaby.com/formelk.htm Har faktisk de fleste av de beskrevne symptomene her, bortsett fra at han ikke har spesielt vondt i magen eller gulper unormalt mye. Men han er urolig ved puppen, spiser litt glupsk, og jeg har veldig sterk utdriving. Kanskje jeg skal forsøke litt intervallamming fremover? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 27. juni 2016 #753 Del Skrevet 27. juni 2016 Kjenner til det med bæsjebleier og bæsj i babynestet ja Her om dagen byttet vi minst 10 fulle bæsjebleier, pluss noen tissebleier i tillegg. Ringte til og med legevakten for å høre hva dette var for noe siden det var så utrolig mye. De sa at bæsjen kan ofte endre seg i farge, konsistens og mengde uten at noe er galt Bruker Libero Touch vi da. Vi synes de er best, men har også testet Pampers og var fornøyd med de også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 27. juni 2016 #754 Del Skrevet 27. juni 2016 Libero Touch passet overhodet ikke her Den gikk kun på sykehuset da han hadde seig bek. Med en gang vi kom hjem startet ulykkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alan Smithee Skrevet 27. juni 2016 #755 Del Skrevet 27. juni 2016 Den lille jenta vår ble født for to uker siden, med keisersnitt. Hun er i fin form, og legger på seg som en helt. Jeg irriterer meg over begrensningene som operasjonen gir, og teller dager til jeg kan begynne å trene og leve som normalt igjen. @toneeee_ , har du lest om blokkamming? Vi har tendenser til samme problematikk her, grønn bæsj og det hele, men ikke i veldig stor grad. Det løste seg når jeg begynte hver amming på den puppen forrige amming ble avsluttet på, slik at jenta mi fikk mest mulig feit melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 27. juni 2016 #756 Del Skrevet 27. juni 2016 @toneeee_ Jeg blokkammer ofte og det fungerer godt her, men kan være lurt å nullstille først om man har overproduksjon, slik det er beskrevet her: https://ammehjelpen.no/artikkel/69/brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon @Alan Smithee Gratulerer så mye frisk og fin jente Her kunne jeg nok ha begynt treninga så smått, men jeg orker ikke Triller turer og tar livet med ro. Skal trene meg opp til birkebeinerløpet fra høsten av (er i juni 2017), men før den tid skal jeg leve litt i baby slæsj barselbobla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 27. juni 2016 #757 Del Skrevet 27. juni 2016 Grattis @Alan Smithee Vet akkurat hvordan du har det, lille er 1 mnd i dag, og jeg kan enda se langt etter noe særlig trening.. Blokkamming/intervallamming er igangsatt! Jeg har ikke spesielt plagsom brystspreng, så jeg forsøker å ikke tømme i første omgang. Nå har han ligget og kosespist på en nesten tom pupp lenge, det er både hyggelig og fint å vite at han får i seg den feite melka 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 30. juni 2016 #758 Del Skrevet 30. juni 2016 Et lite hjertesukk herfra. Har nå holdt på med intervallamming i snart to døgn. Startet dagen i går med heltømming, og gårsdagen var veldig fin med rolige diestunder, han var mett lenger, og det var kun en episode med litt gulp. I tillegg hadde jeg null spreng hele dagen, og han fikk i seg mer ettermelk enn før, og han hadde mindre vondt i magen Dessverre har det enn så lenge ikke påvirket selve avføringen, den er fortsatt grønn, eksplosjonsaktig, skummende og lukter surt. Han promper også mye, selv om han ikke har vist tegn til særlig med luftsmerter. Nå i natt har jeg igjen veldig spreng, nattammingen var preget av litt for mye melk, og eneste forskjellen fra før er at jeg ikke har hatt utdriving i løpet av soveperioden og ammeinnlegget er faktisk tørt. Er likevel så redd for at det ikke skal bli bedre.. Hvor lang tid tar det før avføringen evt endrer farge og konsistens? Hos oss voksne kan det jo ta to døgn gjennom kroppen, men de små har vel raskere system enn det? Kan det være noe jeg spiser i tillegg til overproduksjonen? Har kuttet litt ned på kaffe nå, kun en liten klunk for dagen, og spiser ikke løk eller kål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 30. juni 2016 #759 Del Skrevet 30. juni 2016 Jeg tror helt ærlig at grønn avføring er vanlig hos disse småttisene, og ikke så farlig så lenge han viser trivselstegn ellers, slik du beskriver. Ta eventuelt en telefon til helsestasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 30. juni 2016 #760 Del Skrevet 30. juni 2016 3 timer siden, Pyntestøv skrev: Jeg tror helt ærlig at grønn avføring er vanlig hos disse småttisene, og ikke så farlig så lenge han viser trivselstegn ellers, slik du beskriver. Ta eventuelt en telefon til helsestasjonen? Ja, jeg har også lest det.. Det er bare at den er så løs og boblende. Tar en telefon over helgen hvis det ikke har endret seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå