Gå til innhold

Til dere Lotr fans


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå sett alle 3 og synes de var søppel. Eneste som var litt interessant var å høre litt om historien.

Smaug var den mest interessante karakteren i filmen, resten av folkene var bare irriterende å høre på.

Var spesielt irritert på Bilbo og Thorin.

 

Det var også altfor mye som var animert. Hjelpe meg det såg så utrolig fake ut!

 

Så til dere Lord of The Rings fans der ute. Hva er deres tanker bak Hobbit triologien?



Anonymous poster hash: 61b25...3e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Jeg har ikke sett ferdig Hobbiten-triologien, tror jeg har sett de to første, men likte dem egentlig ikke spesielt godt.

 

Edit: Vet ikke om jeg kan kalle meg LotR-fan nå om dagen, men jeg hadde alveører og ringbrynje i tenårene, så triologien står fortsatt mitt hjerte nært :P

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker hobbiten :) har sett alle tre sikkert 10 ganger allerede :P

Anonymous poster hash: fe882...82f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel LOTR fan, men hobbiten filmene er fulle av unødvendig dill og har fjernet seg langt fra boka (som heller ikke er min favoritt bok). Rediger de tre filmene ned til en ca 2t film hvor man i hovedsak beholder det som er fra boka, så kanskje det blir en brukbar film.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg storkoste meg med Hobbit-filmene. For meg var det fantastisk å få lov til å se igjen Middle-Earth gjennom Peter Jaksons øyne, noe jeg aldri trodde jeg skulle få gjøre igjen etter LotR-filmene. Også var det jo en kjempebonus med Martin Freeman og Benedict Cumberbatch!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbiten er jo utformet på en måte for å få mest mulig økonomisk gevinst. Jeg synes det er urimelig å vurdere Hobbiten kun basert på filmene. 

 

Ellers likte jeg godt den første filmen (An Unexpected Journey). Gjennomgående eventyrpreg, spenning og artigheter. Etter dette taper filmene seg litt, men jeg liker dem fortsatt (mest på grunn av at jeg liker så godt fantasiverdenen i seg selv). Jeg er enig i at animasjonen i den siste filmen var temmelig dårlig. 



Anonymous poster hash: 448e8...464
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringenes herre-trilogien er mine absolutt favorittfilmer. Mens Hobbiten, neeh. De kunne godt ha holdt seg til èn film, i stedet for å melke historien mest mulig bare for økonomisk gevinst. 
Jeg likte filmene bare pga lotr-stemningen jeg fikk av å se de, men det er ikke filmer jeg kommer til å se flere ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 LOTR står vel for Lords Of The Rings.

 Det er fullt mulig å være fans av LOTR, og samtidig mene at Hobbiten ikke er noe særlig gode...



Anonymous poster hash: 4bc9e...172
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte ikke den første veldig. Introen var grei, trollene og hulene ok. Kløvendal var ok, for mye fokus på det hvite rådet, for lite på Bilbos perspektiv. Sledetur med ulveryttere var idiotisk. Mye stygge effekter gjennom hele.

Film 2 likte jeg. For mye tull der og, men scenen med Bilbo og Smaug var fantastisk. 

Film 3 var søppel.

Regner meg likevel som fan av Ringenes Herre, selv om måten Peter Jackson fjernet filmene fra det magiske og mytologiske i Tolkiens univers irriterer meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 LOTR står vel for Lords Of The Rings.

 Det er fullt mulig å være fans av LOTR, og samtidig mene at Hobbiten ikke er noe særlig gode...

Anonymous poster hash: 4bc9e...172

 

 

For meg som ikke er en stor fan. Så går alt under LOTR for meg :P

Anonymous poster hash: 61b25...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For meg som ikke er en stor fan. Så går alt under LOTR for meg :P

Anonymous poster hash: 61b25...3e2

 

Dermed blir det feil, da LOTR er noe annet enn Hobbiten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbiten-filmene var heller skuffende, en eneste gigantisk hype. Men de trakk sikkert masse folk til kino, ettersom folket sikkert hadde håpet på noen minst like gode filmer som Lord Of The Rings. Men produsentene burde heller ha puttet mye mer ekstra-materiale over på extended-versjonene, og klart seg med max to filmer. Det aller meste var egentlig unødvendig fyllmasse, i ett forsøk på å dra ut filmene lengst mulig..

 

Den andre Hobbiten-filmen var i tillegg fullstendig  bortkastet. Det var overhodet ingen fremdrift i forhold til hvor den første filmen sluttet, og hvor den tredje filmen begynte. Det skjedde liksom ingenting, i alle fall sammenlignet med hvor lang filmen faktisk var. Effekter og sånn var vel helt greit. Dog en smule overdrevet, nærmest dataspill-aktig. Men med det budsjettet, så skulle det egentlig bare mangle..



Anonymous poster hash: 4bc9e...172
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Ringenes Herre triologien best. Hobbiten ble litt mye da de skviste tre filmer ut av det, virker mer som de ville bare ha inn mest mulig penger. Hobbiten er gode de også, for all del, men jeg foretrekker Ringenes herre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes de dro den alt for langt. Det er en relativt kort bok på ca 300 sider. Å lage 3 lange filmer ut av dette blir litt i overkant. Likevel koste jeg med med filmene, og syntes de var bra(men ikke like bra som lotr da selvsagt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...